در این فکر هستید که ارز ریپلتان را در کجا می‌توانید نگهداری کنید؟ پس با این مقاله از کوین نیک همراه شوید چون قصد داریم در اینجا انواع مختلف کیف پول ریپل را به شما معرفی کنیم.

کیف پول‌های بیت کوین کاملا رایگان هستند. اما برای اینکه کاربران بتوانند آدرس کیف پول ریپل خود را رزرو کنند باید ۲۰ ریپل داشته باشند. بنابراین انتخاب کیف پول مناسب از همان ابتدا برای کاربران ریپل اهمیت زیادی دارد و باعث می‌شود مجبور به پرداخت ۲۰ ریپل دیگر برای آدرس جدید نباشند.

معرفی چند کیف پول ریپل

کیف پول ریپل

در حال حاضر چندین نوع کیف پول ریپل در بازار وجود دارد. علاوه‌براین، بسیاری از اکسچنج‌ها به شما پیشنهاد می‌دهند پس از خرید ریپل آن را در کیف پول خودشان ذخیره کنید. البته نگهداری از ریپل در کیف پول اکسچنج تصمیم خوبی نیست زیرا در آن صورت کوین‌های شما جزء اموال اکسچنج به حساب می‌آیند.

انواع مختلف کیف پول ریپل

در این مقاله انواع مختلف کیف پول ریپل را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با توجه به شرایط و اهدافی که در سر دارید بهترین انتخاب را داشته باشید.

۱. کیف پول نرم‌افزاری ریپل

درحال‌حاضر، رایج‌ترین شیوه برای نگهداری رمزارزها استفاده از کیف پول‌های نرم‌افزاری است. این کیف پول‌ها اشکال مختلفی دارند. کیف پول‌های آنلاین در هر جایی که باشید به شما این اجازه را می‌دهند تا تقریبا با استفاده از هر وسیله‌ای بتوانید به کیف پولتان دسترسی داشته باشید اما امن‌ترین گزینه به حساب نمی‌آیند زیرا کلیدهای خصوصی شما به صورت آنلاین ذخیره شده و ممکن است مورد حمله سایبری قرار بگیرند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بیت‌ کوین، اتریوم، ریپل یا لایت‌کوین : کدام یک محبوب‌ ترین ارز دیجیتال دنیا هستند؟

اپلیکیشن‌هایی هم وجود دارند که در سیستم عامل‌های مختلف، به شکل افزونه مرورگر و مانند آن روی تلفن همراه و کامپیوتر قابل استفاده هستند. ما برای امنیت ارزتان توصیه می‌کنیم فقط از نرم‌افزارهایی استفاده کنید که کلیدهای خصوصی را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند آن هم روی یک دستگاه خاص که هم‌اکنون در حال استفاده از آن هستید.

کیف پول موبایل

کیف پول موبایل ریپل

کیف پول نرم افزاری ریپل

کیف پول‌های موبایل همانطور که از اسمش پیدا است اپلیکیشن‌هایی هستند که روی گوشی‌های تلفن هوشمند استفاده می‌شوند. در این حیطه دامنه انتخاب بسیار وسیعی وجود دارد اما توصیه می‌کنیم فقط از مواردی استفاده کنید که کلیدهای خصوصی را در خود دستگاهی که نرم‌افزار رویش نصب شده ذخیره می‌کند و نه یک سرور آنلاین. این یعنی بهتر است از کیف پول‌های مربوط به اکسچنج‌ها اجتناب کنید.

بهترین کیف پول های موبایل سیستم عامل هزینه اجرا
Abra Wallet اندروید، آی‌اواس رایگان
Atomic Wallet اندروید، آی‌اواس رایگان
Toast Wallet! اندروید، آی‌اواس رایگان

کیف پول‌های دسکتاپ/تحت وب

کیف پول دسکتاپ / وب ریپل

کیف پول دسکتاپ

کیف پول های دسکتاپ برنامه‌هایی هستند که می‌توانید با کامپیوتر آن را دانلود کنید. برخی از شرکت‌ها برای کیف پولشان دو نسخه دسکتاپ و موبایل ارائه داده و یک گزینه هماهنگ‌سازی برای استفاده از هر دو در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ریپل و بیت کوین؛ نگاهی به تفاوت‌های کلیدی این دو رمزارز

کیف پول‌های تحت وب اغلب با عنوان کیف پول های آنلاین شناخته می‌شوند و در اصل نوعی وب‌سایت هستند. این موارد شامل خدمات کیف پول ارائه شده توسط اکسچنج‌ها هم می‌شود و در بین روش‌های ذخیره رمزارز از کمترین امنیت برخوردار است. اگر تصمیم گرفتید از این نوع کیف پول استفاده کنید باید حواستان باشد که در اغلب موارد کلید خصوصی شما روی سرور شرکت ذخیره می‌شود. این یعنی کنترل کامل کیف پول و ریپلتان در دست شما نیست.

بهترین کیف پول ها سیستم عامل هزینه استفاده
Rippex لینوکس، مک، ویندوز انتقال ریپل/BRL با کارمزد ۰/۳ درصد

انتقال ریپل/BTC با کارمزد ۰/۲ درصد

انتقال ریپل/LTC با کارمزد ۰/۲ درصد

Atomic Wallet مک‌اواس، ویندوز، لینوکس عاری از مسئولیت (Custody-free)
Exarpy تمام مرورگرهای وب هر تراکنش ۰/۰۲۵ ریپل
CoinPayments تمام مرورگرهای وب ۰/۵ درصد کارمزد ثابت
Cryptonator مرورگرهای لپ‎تاپ، دسکتاپ یا دستگاه‌های موبایل ۰/۱۰۰۰۰۰۰۰ ریپل برای ارسال پول

۲. کیف پول های سخت‌افزاری ریپل

کیف پول ریپل سخت افزاری

کیف پول USB ریپل

کیف پول های سخت‌افزاری، دستگاه‌های یواس‌بی (USB) کوچک و ایمنی هستند که به شکلی خاص ساخته شده‌اند تا بتوانید به صورت آفلاین رمزارز خود را در آن ذخیره کنید. این کیف پول ها قابلیت تولید کلیدهای خصوصی و امضای دیجیتالی به صورت آفلاین و در خود دستگاه را دارند و این موضوع باعث می‌شود از هک شدن در امان بمانند.

علاوه‌براین، برخی از نسخه‌های این نوع کیف پول دارای کارت‌های شبکه امنیتی هستند و موارد مدرن‌تر دارای یک صفحه نمایش برای بررسی مجدد و پایان دادن به تراکنش‌ها هستند. یک لایه امنیتی دیگر به شکل عبارت بازیابی هم به این نوع اضافه شده که به کمک آن حتی در صورت خسارت دیدن، گم شدن یا دزدیده شدن کیف پول، می‌توانید رمزارزتان را بازیابی کنید.

بهترین کیف پول ها سیستم عامل قیمت
Ledger Nano S تمام مرورگرها + کروم/کرومیوم ۵۰ ۷۹ یورو

کیف پول کاغذی

با اینکه این نوع کیف پول فاصله قابل‌توجهی با پیشرفت تکنولوژی دارد باز هم در رده کیف پول های سخت‌افزاری قرار می‌گیرد. در عین حال، کیف پول های کاغذی از نظر امنیتی با همتای USB خود برابری دارند. این کیف پول‌ها یک تکه کاغذ هستند که کلیدهای خصوصی و عمومی روی آن چاپ شده است. این کلیدها معمولا به صورت آفلاین تولید می‌شوند بنابراین اینترنت و هکرها هرگز از وجود آن هم مطلع نمی‌شوند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بهترین کیف پول‌های ریپل در سال ۲۰۲۰

باوجوداین، یک عیب بزرگ دارند. این تکه کاغذ ممکن است به سادگی گم شود و با آب یا آتش و مانند آن خسارت ببیند.  اما مراحلی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید امنیت آن را بیشتر کنید (برای مثال سفارش کیف پول دارای مهر ضد آب، پرس کردن کاغذ، دفن کردن آن در باغچه یا نگهداری در صندوق امانات).

کیف پول کاغذی ریپل

کیف پول کاغذی ارز دیجیتال

نحوه راه‌اندازی کیف پول کاغذی

استفاده از کیف پول کاغذی یکی از امن‌ترین روش‌ها برای ذخیره رمزارزهای دیجیتالی از جمله ریپل است چون این نوع کیف پول به اینترنت متصل نیست.

ساده‌ترین راه برای ایجاد یک کیف پول ریپل کاغذی، استفاده از Minimalist Ripple Client است. قبل از هر چیز باید هویت خود را تایید کنید. به این منظور باید یک کلید رمز را در اینجا زیر قسمت هویت وارد کنید.

می‌توانید از نرم‌افزار Generate Identity برای تولید کلید خصوصی و عمومی استفاده کنید. کلید عمومی با حرف r شروع می‌شود. این یک قاعده است. کلید خصوصی دومین کلید است و در زیر کلید عمومی قرار دارد.

لطفا توجه داشته باشید که کاربران کلیدهای تولید یا انتخاب شده را باید روی یک تکه کاغذ بنویسند. فقط به این طریق می‌توانید به رمزارزتان دسترسی پیدا کنید. تا زمانی که ۲۰ ریپل به آدرس کیف پولتان واریز نکنید، کیف پول آفلاین خواهد بود.

در نهایت، حواستان باشد رمزارزهایتان را فقط از طریق یک اسکچنج خوش‌نام به کیف پول ریپل ارسال کنید.

منبع: cointelegraph