بعد از هاوینگ بیت کوین در ماه مه، پیش بینی‌های زیادی در مورد قیمت بیت کوین انجام شد که اغلب آن‌ها بازار گاوی و روند صعودی را برای بیت کوین پیش‌بینی کرده بودند. اما از آن زمان تا به حال رشد محسوسی در قیمت بیت کوین مشاهده نشد. هر بار هم که بیت کوین به مرز ۱۰٫۰۰۰ دلار می‌رسید فورا با اصلاح قیمت روبرو می‌شد. با این حال طبق پیش بینی قیمت بیت کوین توسط بلومبرگ قیمت این ارز دیجیتال در ماه آوریل سال ۲۰۲۱ به ۱۵۰٫۰۰۰ دلار خواهد رسید.

یکی از اینفلوئنسرهای بزرگ ارز دیجیتال به نام تور دیمیستر (Tuur Demeester) با استناد به داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل ارزهای دیجیتال Glassnode به این موضوع اشاره می‌کند که ماینرهای بیت کوین که مشغول فروش بیت کوین‌های خود بودند، دست از این کار کشیده‌اند.

دیمیستر در توییتی به این موضوع اشاره می‌کند که:

شاخص ضریب جریان خروجی ماینرها (Miner Outflow Multiple) نشان می‌دهد حجم بیت کوینی که از والت استخراج کنندگان خارج می‌شود در مقایسه با میانگین تاریخی آن بسیار زیاد است.

نشریه آنلاین دیلی هودل (Daily Hodl) به این نکته اشاره می‌کند که در روز هاوینگ و نصف شدن پاداش پردازش بلاک و رسیدن آن به ۶/۲۵ بیت کوین، درآمد حاصل از استخراج برای ماینرها به میزان ۴۸ درصد کاهش یافت.

همچنین این نشریه اضافه می‌کند، بر اساس داده‌های استخر استخراج (Poolin) افزایش فشار برای سودآوری ماینرهایی را تا ۳۰ درصد کل نرخ هش شبکه بیت کوین را تشکیل می‌دادند، مجبور به خروج از بازار کرد.

افزایش فشار روی ماینرها باعث شده است برخی از آن‌ها مجبور شوند، بیت کوین‌هایی که قبلا استخراج کرده بودند را برای تامین هزینه‌های ناشی از استخراج بیت کوین‌های جدید بفروشند. فروش بیشتر بیت کوین به وسیله ماینرها باعث افزایش عرضه بیت کوین در بازار و در نتیجه کاهش قیمت آن شده است.

حالا دیمیستر اعتقاد دارد، جریان فروش بیت کوین توسط ماینرها کم کم به پایان راه نزدیک می‌شود و همین امر می‌تواند به افزایش قیمت بیت کوین در بازار منجر شود.

پیش بینی قیمت بیت کوین توسط بلومبرگ

پیش بینی قیمت بیت کوین توسط بلومبرگ

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش بینی قیمت بیت کوین و طلا توسط رابرت کیوساکی

پیش بینی قیمت بیت کوین توسط بلومبرگ

در همین حال نشریه معتبر بلومبرگ هم گزارشی منتشر کرده است و در آن آینده ارزهای دیجیتال را بررسی کرده است. بلومبرگ در این گزارش اشاره می‌کند با توجه به وضعیت کنونی بازار، بیت کوین می‌تواند در پایان امسال به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی قیمت ۲۰ هزار دلاری دست پیدا کند.

مایک مک گلون (Mike McGlone) تحلیلگر و استراتژیست نشریه بلومبرگ در این گزارش با تحلیل تاریخی قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ اول و دوم پیش بینی می‌کند بیت کوین یک الگوی چرخه‌ای سه ساله را دنبال می‌کند و طبق این الگو، بیت کوین در پایان سال ۲۰۲۰ به ۲۰٫۰۰۰ دلار خواهد رسید.

در ادامه این گزارش یکی دیگر از تحلیلگران بلومبرگ پیش بینی می‌کند اگر اتفاق خاصی برای بیت کوین رخ ندهد این ارز دیجیتال می‌تواند در تاریخ ۱۵ آوریل سال ۲۰۲۱ به قیمت ۱۵۰ هزار دلار هم برسد.

پیش بینی شما از قیمت بیت کوین برای پایان سال ۲۰۲۰ و سال ۲۰۲۱ چیست؟ نظرات و تحلیل‌های خود را در کامنت‌ها با سایرخوانندگان کوین نیک در میان بگذارید.

منبع: Cryptogazette