همیشه این پرسش وجود داشته است که آیا از رمزارز یا کریپتو برای خرید لوازم و اجناس غیرقانونی و نامناسب استفاده می‌شود یا خیر.

نوسانات بالای بیت کوین در کنار مسائل مشابه دیگر، همیشه یکی از مشکلات بزرگی بوده که باعث می‌شده مانعی جلوی راه کسانی که می‌خواهند رمزارز یا کریپتو را به عنوان یک راه پرداختی قابل اطمینان برای خود داشته باشند، قرار بگیرد. با این حال، تحقیقات جدید نشان می‌دهند که صاحبان کریپتو، مشکلی برای خرید اجناس و لوازم با رمزارز خود ندارند و بیشتر چیزهایی که با کریپتو خریداری می‌شود، اجناسی قانونی و برای مصارف معمولی هستند.

وبسایت Visual Objects به تازگی از ۹۸۳ نفر آشنا با مقوله رمزارز و همچنین از ۱۵۷ نفر، صاحب رمزارز یا کریپتو، نظرسنجی کرده است. گروه اول که تنها با کریپتو آشنایی داشتند، معتقد بودند که صاحبان کریپتو به خریدن، علاقه دارند. ۴۰ درصد از این افراد، عقیده داشتند که کریپتو تنها برای خرید سهام به کار می‌رود، اما ۳۰ درصد از این افراد، معتقد بودند که با کریپتو، آیتم‌ها و اجناس غیر قانونی خرید و فروش می‌شود. علاوه بر این، درصد کمی از این افراد، نظرشان این بود که از کریپتو برای خرید پوشاک (۱۵ درصد) و غذا (۱۴ درصد) استفاده می‌شود.

اما در واقعیت، به نظر می‌رسد که اوضاع کمی متفاوت است؛ حداقل از نگاه صاحبان کریپتو یا رمزارز! طبق نظرسنجی انجام شده، گروهی که صاحبان کریپتو محسوب می‌شدند، اعلام کرده‌اند که از کیف پول‌های کریپتو، برای خرید غذا (۳۸ درصد)، پوشاک (۳۴ درصد)، سهام (۲۹ درصد) و طلا (۲۱ درصد) استفاده می‌شود. علاوه بر این، ۱۵ درصد از این افراد، اعتراف کرده‌اند که با کریپتو به خرید اسلحه پرداختند و همچنین ۱۱ درصد نیز با رمزارز خود، مواد مخدر خریداری کرده‌اند.

خرید اجناس غیرقانونی با رمزارز

در سمت چپ، نظرسنجی مربوط به افراد آشنا با کریپتو و در سمت راست، نظرسنجی مربوط به افراد صاحب کریپتو می‌شود که می‌توانید آن‌ها را با یکدیگر مقایسه نمایید.

طبق اطلاعاتی که این نظرسنجی به ما می‌دهد، رمزارزها بیش از آن چه که مردم فکر می‌کنند، برای خرید‌های روزانه صرف می‌شوند. ۷۲ درصد از صاحبان رمزارز، می‌گویند که با استفاده از کیف پول‌های دیجیتالی خود، به خرید لوازم و اجناس روزانه می‌پردازند. همچنین طبق اطلاعاتی که جدیداً به دست آورده‌ایم، بیت کوین، محبوب‌ترین رمزارز در میان تمام صاحبان کریپتو محسوب می‌شود و ۷۰ درصد از کسانی که در نظر شرکت داده شده‌اند، از بیت کوین استفاده می‌کنند. این در حالی است که سهم اتریوم (۲۷ درصد)، لایت‌ کوین (۲۰ درصد) و دوج کوین (۱۵ درصد) به مراتب نسبت به بیت کوین، کمتر است.

مردم رفته‌رفته به استفاده از رمزارزهای خود برای خرید لوازم و اجناس روزانه و معمولی، روی می‌آورند و آن را یاد می‌گیرند، مخصوصاً زمانی که پول رایج در هر کجا، به‌خاطر فشاری که تورم برروی آن می‌گذارد، روزبه‌روز غیرقابل‌اطمینان می‌شود.

بیشتر بخوانید: آشنایی مختصری با کاربرد بیت کوین در زندگی ما

در ابتدای سال جاری میلادی، Bitcoinist بنا به یک نظرسنجی انجام شده از طرف HSB گزارش داد که ۳۶ درصد از شرکت‌های کوچک و متوسط آمریکایی، کریپتو یا رمزارز را به عنوان واحد پرداختی، قبول کرده‌اند. در ماه گذشته نیز Coinbase اعلام کرد که کارت آن‌ها برای خرید از گوگل پلی (Google Play) قابل استفاده است.

به نظر شما، آیا روزی می‌رسد که قیمت بیت کوین به شکل مناسبی ثابت شده و از آن به عنوان یک عامل پرداختی قابل اطمینان یاد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

منبع: bitcoinist