شرکت بزرگ گوگل اکنون در حال همکاری با بانک سیتی برای ایجاد کارت هوشمند گوگل است که قرار است رقیب قدری برای اپل کارت شود.

اخیراً نشریه اینترنتی تک‌کرانچ (TechCrunch) گزارش داد که گوگل احتمالا در حال کار روی کارت اعتباری فیزیکی و مجازی خود است. این کارت بسیار شبیه به اپل کارتی است که سال گذشته اعلام شد. تک کرانچ با انتشار یک تصویر فاش‌شده از کارت هوشمند گوگل گزارش داد که سیستم پرداختی جدید گوگل به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق این کارت، آنلاین، یا با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه خود خرید انجام دهند.

علاوه بر این، گوگل‌کارت با اپلیکیشن گوگل‌پی نیز ادغام خواهد شد. این امر به کاربران اجازه می‌دهد تا به آسانی هزینه‌ها، موجودی، و همچنین دسترسی به حساب خود را چک کنند. درست مانند نحوه همکاری اپل با گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، گوگل نیز با بانک سیتی (CITI) و اتحادیه اعتباری استنفورد فدرال (Stanford Federal Credit Union) وارد همکاری شده است.

گوگل پی سرویس پرداخت فوری این شرکت است که امکان پرداخت همتابه‌همتا را فراهم می‌کند. با این حال، گوگل پی در حال حاضر با اتصال به یک کارت اعتباری سنتی کار می‌کند. اگر گوگل کارت اعتباری فیزیکی/مجازی خاص خود را داشته باشد می‌تواند در سرتاسر فضای فین‌تک جای خود را باز کند.

کارت هوشمند گوگل: اولین قدم یک جریان درآمد جدید برای این شرکت

طی چند سال گذشته، گوگل با موتور جستجو و پایگاه کاربری قدرتمند خود بر فضای تبلیغات آنلاین سلطه داشته است. این شرکت اکنون درصدد است حضور گسترده و آنلاین خود را با سرمایه‌گذاری در فضای فین‌تک افزایش دهد. با داشتن یک کارت اعتباری هوشمند، گوگل می تواند فرصت‌ها و جریان‌های درآمد جدید داشته باشد.

گوگل می‌تواند از داده‌های تراکنش‌ها برای درک بهتر روانشناسی مصرف‌کننده استفاده کند. این مسئله به نوبه خود می‌تواند به کسب‌وکارهای دیگر برای پیداکردن مخاطب آنلاین مناسب کمک کند. این مسئله همچنین می‌تواند فرصت‌های جدیدی در آینده ایجاد کند، مانند فرصت سرمایه‌گذاری گوگل در فضای سرویس‌های مالی.

بیشتر بخوانید: آیا گوگل به مبارزه با بیت کوین برخاسته‌ است؟

با این روش، گوگل می‌تواند خدماتی مانند بیمه، مشاوره مالی، کارگزاری سهام، و غیره ارائه دهد.

علاوه بر این، گوگل با اکوسیستم اندروید خود که ۸۰ درصد بازار موبایل را دربرگرفته است می‌تواند درک بهتری از نیازهای مصرف‌کنندگان داشته باشد. در نتیجه، این شرکت بزرگ فناوری می‌تواند در مقایسه با سایر موسسات مالی سنتی ریسک مالی خود را به شکل کارآمدتری کاهش دهد.

گوگل البته پیشرفت خود را در این حوزه به طور کامل تکذیب کرده و در پاسخ به پرسش تک کرانچ گفته است:

ما در حال بررسی نحوه همکاری با بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری در ایالات متحده هستیم تا بتوانند از طریق گوگل پی حساب‌های هوشمند ارائه دهند و به مشتریان خود کمک کنند تا از دیدگاه‌های مفیدتر و ابزارهای بودجه‌بندی بهره‌مند شوند و در عین حال پول خود را در حساب‌های شرکت بیمه سپرده‌گذاری فدرال (FDIC) یا حساب‌هایی که از طریق سازمان ملی اتحادیه اعتباری (NCUA) بیمه شده‌اند نگه دارند. همکاران اصلی ما امروز بانک سیتی و اتحادیه اعتباری استنفورد فدرال هستند و ما امیدواریم بتوانیم جزئیات بیشتری در ماه‌های آینده به اشتراک بگذاریم.

در حال حاضر، گوگل هیچ برنامه فوری برای ارائه زیرساخت بانکی ندارد. گوگل اعلام کرد که برای تامین زیرساخت‌های مالی برای خدمات خود با بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری همکاری خواهد کرد.

تصویر منتشرشده کارت هوشمند گوگل را با دو نام تجاری گوگل و نام بانک همکار آن نشان می‌دهد. علاوه بر این، این کارت یک تراشه است که توسط شبکه ویزا پشتیبانی می‌شود. بنا به گزارش‌ها، کاربران با استفاده از گوگل پی می‌توانند به راحتی وجوه خود را از بانک‌های خود به کارت هوشمند گوگل انتقال دهند. کارت‌های فیزیکی می‌توانند در فروشگاه های مختلف کارآمد باشند و کارت‌های مجازی امکان خرید آنلاین را فراهم می‌کنند.

منبع: Coinspeaker