شرکت ConsenSys به تازگی از سرویس انطباقی جدیدی رونمایی کرده که قصد دارد روی موضوع DeFi تمرکز کرده و پروژه‌های از این دست را در شبکه اتریوم مورد بررسی قرار دهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

حتما می‌دانید که یکی از موسسان اتریوم، یعنی آقای جوزف لوبین (Joseph Lubin)، صاحب یک شرکت بزرگ به نام ConsenSys است. شرکت ConsenSys به تازگی اعلام کرده که قصد دارد یک سرویس انطباقی برای ردیابی و بررسی تراکنش‌های انجام شده توسط شرکت‌های DeFi منتشر کند و آن را به کار بگیرد. علاوه بر این، ConsenSys در نظر دارد صرافی‌هایی که با توکن‌های صادر شده به وسیله اتریوم مبادله می‌کنند، زیر نظر بگیرد.

طبق مطلبی که به تازگی در بلومبرگ منتشر شده، شرکت جوزف لوبین که یک شرکت توسعه برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز است، به تازگی اعلام کرده که قصد دارد یک سرویس کاملاً جدید را برای ردیابی و بررسی پروژه‌های DeFi (مخفف decentralized finance و به معنی عملیات مالی غیر متمرکز) و صرافی‌های کریپتو منتشر کند. شاید بپرسید که شرکت جوزف لوبین چرا قصد انجام چنین کاری را دارد؟ در واقع این شرکت اعلام کرده که قصد دارد برای تحلیل و دنبال کردن مبادلاتی که با توکن‌های صادر شده روی شبکه اتریوم انجام می‌شوند، سرویس جدید خود را راه اندازی می‌کنند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: باز هم پرداخت مبلغی عجیب برای کارمزد اتریوم :‌ راز پشت این حرکت چیست؟

سرویس جدید شرکت ConsenSys قادر است تا فعالیت‌ها و تراکنش‌های کاربران را از ۲۸۰٫۰۰۰ کوینی که روی اتریوم صادر می‌شوند، ردیابی و دنبال کند و با همین روش، برروی شرکت‌های DeFi و صرافی‌ها تمرکز نماید. آقای لکس سوکلین (Lex Sokolin) از شرکت ConsenSys درباره سرویس جدید این شرکت، این چنین توضیح می‌دهد:

هم‌اکنون مردم بیشتر و بیشتری وجود دارند که برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن) غیر متمرکز شده می‌سازند که به عنوان یک تکه‌ی لگو، به این وابسته هستند. کاری که ما برای انجام آن تلاش می‌کنیم این است که فعالیت را روی ساختار مالی غیر متمرکز شده، به شدت ایمن، شفاف و با ردیابی بسیار آسان‌تر نماییم.

با سرویس شرکت ConsenSys تنها برروی توکن‌های صادر شده روی اتریوم تمرکز می‌شود

در انتها شاید بد نباشد توضیح دهیم که شرکت ConsenSys تنها می‌خواهد برروی توکن‌های صادر شده روی شبکه اتریوم تمرکز کرده و آن‌ها را ردیابی و دنبال کند. به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که ConsenSys وارد محدوده‌ی رمزارزهای دیگر، یعنی توکن‌های صادر شده روی بلاک چین بیت کوین (BTC) نمی‌شود. هنوز مشخص نیست که این شرکت چرا قصد تمرکز برروی فعالیت صرافی‌ها و شرکت‌های DeFi را دارد اما قطعا برای ردیابی و دنبال کردن آن‌ها، تلاش می‌کند.

نظر شما در مورد سرویس انطباقی جدید شرکت ConsenSys و کاربرد آن چیست؟

منبع: Cointelegraph