در ادامه نوسانات بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین بار دیگر موفق به شکست مقاومت ۲۴۰۰۰ دلاری نشد و نزدیک به ۱۰۰۰ دلار ریزش کرد. اتریوم هم که در ماه‌های اخیر نشان داده است همبستگی بسیار شدیدی با بیت کوین دارد، با ریزش قابل توجهی به حمایت ۵۵۰ دلاری نزدیک شد و روزهای تلخ ریپل با ریزش به محدوده ۲۵ سنت ادامه دارد. بیایید نگاهی بیاندزیم به بازار ارزهای دیجیتال در روز ۴ دی (۲۴ دسامبر ۲۰۲۰) ببینیم آیا وقت اصلاح فرا رسیده است؟

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال روز ۴ دی

در این مطلب به بررسی وضعیت ارزهای مهم بازار ارزهای دیجیتال در روز ۴ دی خواهیم پرداخت و سعی می‌کنیم حرکت بعدی آن‌ها را پیش بینی کنیم.

بازار ارزهای دیجیتال ۴ دی

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال روز ۴ دی (۲۴ دسامبر ۲۰۲۰) منبع: Coin360

بیت کوین

بیت کوین که روز گذشته یک حرکت صعودی نسبتا قوی را آغاز کرده بود، دوباره به در بسته ۲۴۰۰۰ دلار برخورد کرد و با ریزش ۱۰۰۰ دلاری حمایت‌های ۲۳٫۵۰۰ و ۲۳٫۲۰۰ دلاری را هم شکست تا به محدوده ۲۳۰۰۰ دلار بازگردد. البته بیت کوین از حمایت ۲۳۰۰۰ دلاری هم عبور کرد و در برخی از صرافی‌ها به ۲۲٫۶۰۰ دلار هم نزدیک شد، اما با حمایت قوی دوباره روند صعودی به خود گرفت. در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین در محدوده قیمت ۲۳۰۰۰ دلاری نوسان می‌کند.

در حال حاضر مهمترین مقاومت برای بیت کوین ۲۳٫۲۰۰ دلار است که بیت کوین در حال تلاش برای عبور از آن است، در صورت موفقیت بیت کوین می‌تواند به مقاومت ۲۳٫۵۰۰ دلاری هم سر نزدیک شود.

در طرف دیگر اما بیت کوین موفق نشود در بالای محدوده ۲۳۰۰۰ دلار باقی بماند، مهمترین سطح حمایت ۲۲٫۵۰۰ دلار است و در صورت ادامه ریزش ۲۲٫۲۵۰ دلار از ریزش بیشتر جلوگیری خواهد کرد.

در صورتی که قرار باشد ریزش بیت کوین ادامه داشته باشد، می‌توانیم قیمت‌های ۲۱٫۵۰۰ دلار و ۲۱٫۲۰۰ دلار دور از انتظار نیست.

بازار ارزهای دیجیتال ۴ دی

نمودار تغییرات قیمت بیت کوین روز ۴ دی

این مطلب راهم مطالعه کنید: معیارهای کلیدی که نشان‌دهنده خوش‌بینی تریدرها نسبت به صعود بیت کوین هستند

اتریوم

اتریوم هم به پیروی از بیت کوین سقوط سنگینی را در ۲۴ ساعت اخیر تجربه کرد تا دوباره به زیر ۶۰۰ دلار بازگردد. اتریوم در مسیر سقوط خود حمایت‌های ۵۹۵ و ۵۸۰ دلاری را هم پشت سر گذاشت ولی حمایت ۵۵۰ دلاری مانع از ریزش بیشتر اتریوم شد و دوباره آن را به سمت بالا هدایت کرد. در زمان نگارش این مطلب اتریوم در محدوده ۵۸۰ دلار معامله می‌شود.

در صورتی که ریزش قیمت اتریوم ادامه داشته باشد، اتریوم ممکن است قیمت‌های ۵۷۶ و ۵۶۹ دلار را هم امروز تجربه کند و در صورت ریزش بیشتر ۵۵۰ دلار و ۵۴۴ دلار ایستگاه‌های بعدی اتریوم خواهند بود.

در طرف دیگر اتریوم اگر بخواهد به روند صعودی خود باز گردد ابتدا باید از  محدوده قیمت ۵۹۱ دلار و سپس ۶۰۰ دلار عبور کند، در صورت تحقق این موضوع اتریوم بار دیگر به محدوده ۶۳۰ دلار باز خواهد گشت.

بازار ارزهای دیجیتال ۴ دی

نمودار تغییرات قیمت اتریوم روز ۴ دی

ریپل

در بین ارزهای دیجیتال وضعیت ریپل از همه قرمزتر است. ریپل که در روزهای اخیر با شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده روبرو شده است، همچنان به سقوط خود ادامه می‌دهد. ریپل نسبت به روز گذشته ۲۵ درصد دیگر سقوط کرد تا در یک هفته گذشته بیش از ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست داده باشد. در زمان نگارش این مطلب ریپل با قیمت ۰/۲۵۵۵ دلار معامله می‌شود.

اگر قرار باشد ریپل به ریزش خود ادامه دهد، تست قیمت ۰/۲ دلاری خیلی دور از ذهن نخواهد بود. با توجه به اینکه ریپل در محدوده ۰/۲ دلاری از حمایت خریداران برخوردار است، در صورت رسیدن به این محدوده انتظار داریم خیلی زود به سمت بالا پرتاب شود و دوباره به محدوده ۰/۲۶ تا ۰/۲۶ دلاری باز گردد.

در حال حاضر قیمت‌های ۰/۲۶، ۰/۲۷۵۰ و ۰/۲۸۱۲۳ مقاومت‌های پیش روی ریپل محسوب می‌شوند و در صورت عبور از این مقاومت‌ها ریپل می‌تواند به سطح پیوت ۰/۳۰۲۷ دلاری دست پیدا کند.

بازار ارزهای دیجیتال ۴ دی

نمودار تغییرات قیمت ریپل روز ۴ دی

لایت کوین

لایت کوین که روز گذشته را در محدوده ۱۱۰ تا ۱۱۵ دلار در نوسان بود، امروز با ریزش بیش از ۵ درصد روبرو شده است و به محدوده ۱۰۰ تا ۱۰۳ دلار بازگشت. در حال حاضر لایت کوین با قیمت ۱۰۳ دلار در صرافی‌های ارز دیجیتال معامله می‌شود.

به نظر می‌رسد، لایت کوین در محدوده ۱۰۰ دلاری از حمایت خوبی برخوردار است، چرا که در روزهای گذشته هم دیده بودیم لایت کوین با رسیدن به محدوده ۹۹ تا ۱۰۰ دلاری دوباره روند صعودی به خود گرفت.

اگر ریزش لایت کوین ادامه پیدا کند و از حمایت ۱۰۰ دلاری هم پایین‌تر کشیده شود، سطح حمایت بعدی برای آن در محدوده ۹۲ دلار خواهد بود. در صورت شکست این حمایت و سقوط لایت کوین به زیر ۹۰ دلار، حمایت ۸۲/۹۴ دلاری از ریزش بیشتر جلوگیری خواهد کرد.

از طرف دیگر اگر قرار باشد لایت کوین به روند صعودی باز گردد ابتدا باید موفق شود در بالای سطح ۱۰۳ دلار خودش را حفظ کند. در این صورت اولین مقاومت برای این ارز دیجیتال محدوده ۱۱۴ دلار خواهد بود.

بازار ارزهای دیجیتال ۴ دی

نمودار تغییرات قیمت لایت کوین روز ۴ دی

در بین سایر ارزهای دیجیتال مهم بازار هم بیت کوین کش بیش از ۸ درصد از ارزش خود را در ۲۴ ساعت گذشته از دست داد تا به قیمت ۲۸۰ دلاری برسد. بایننس کوین هم با افت ۵ درصدی نسبت به روز گذشته، حالا با قیمت ۳۱/۷ دلار معامله می‌شود. کاردانو نزدیک به ۱۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است و در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۰/۱۳۷۹ دلار به فروش می‌رسد. چین لینک هم ۱۵ درصد سقوط را تجربه کرد تا به محدوده ۱۰ دلاری برسد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: در پی شکایت SEC از ریپل، پای مانی گرام هم وسط کشیده شد

تحلیل شما از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال روز ۴ دی چیست؟ به نظر شما وقت اصلاح بازار به خصوص بیت کوین فرا رسیده است؟ ریپل تا چه زمانی به ریزش خود ادامه خواهد داد؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.