افزایش علاقه شرکت‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری روی بیت کوین زمانی که در آستانه رسیدن به بیشترین قیمت تاریخ خود قرار دارد، نشان می‌دهد که آنها به آینده روشن بیت کوین اطمینان دارند و در بلند مدت حساب ویژه‌‌ای روی آن باز کرده‌اند. در این مطلب به تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال در تاریخ ۱۰ آذر پرداخته‌ایم.

رائول پال مدیرعامل Global Macro Investor و Real Vision معتقد است محافظه‌کارانه‌ترین هدفی که می‌توانیم برای بیت کوین در نظر بگیریم یک روند صعودی به سمت ۱۵۰ هزار دلار تا نوامبر سال ۲۰۲۱ است. البته اگر شرکت‌های بیشتری به سمت سرمایه‌گذاری روی بیت کوین کشیده شوند، این عدد می‌تواند به ۲۵۰ هزار دلار نیز برسد.

به هر حال در این مسیر ممکن است بیت کوین دچار اصلاح قیمت‌های کوتاه مدت شود و به احتمال بسیار قوی سرمایه‌گذران این زمان را بهترین فرصت برای خرید بیت کوین می‌دانند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۰ آذر

نمای کلی بازار ارزهای دیجیتال – ۱۰ آذر

در تحلیل اختصاصی کوین نیک از قیمت ارزهای دیجیتال ۱۰ آذر، پنج رمزارز مهم بازار (بیت کوین، اتریوم، ریپل، کاردانو و نئو) را تحلیل کرده‌ایم. همچنین نگاهی به نمودار قیمتی آنها انداخته‌ایم تا ببینیم در هفته پیش رو چه شرایطی در انتظار آنهاست.

بیت کوین

طی هفت روز گذشته و پس از روند صعودی به سمت سقف تاریخی، بیت کوین (BTC) در آستانه رسیدن به سطح ۲۰ هزار دلار با مقاومت روبه‌رو شد و نتوانست از این سطح مقاومت تاریخی عبور کند. شکست بیت کوین مقابل دیوار ۲۰ هزار دلار منجر به یک اصلاح قیمت شدید تا محدوده ۱۶٫۴۰۰ دلار شد.

در حال حاضر بیت کوین در تلاش است تا قله ۱۹ هزار دلار را فتح کند. باید دید این بار می‌تواند از ۲۰ هزار دلار عبور کند و به اهداف ۲۱ هزار و ۲۴ هزار دلار برسد یا خیر. شکستن مقاومت روانی ۲۰ هزار دلار برای بیت کوین بسیار مهم و حیاتی است و شکستن این مقاومت می‌تواند یک روند صعودی تاریخی در پیش داشته باشد.

در صورت اصلاح قیمت، محدوده ۱۵٫۵۰۰ تا ۱۶٫۰۰۰ دلار مهمترین سطوح حمایتی به حساب می‌آیند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۰ آذر

نمودار قیمت بیت کوین

اتریوم

اتریوم (ETH) نیز در هفته گذشته پس از رسیدن به بیشترین قیمت خود در سال ۲۰۲۰ یعنی سطح مقاومت ۶۲۵ دلار دچار اصلاح قیمت شد و در محدوده قیمتی ۴۷۵ تا ۵۰۰ دلار مورد حمایت قرار گرفت.

در حال حاضر اتریوم مشغول دست و پنجه نرم کردن با مقاومت کانال چندین ماهه خود در محدوده قیمتی ۵۸۰ دلار است. در صورت شکست این کانال و سطح مقاومت ۶۲۵ دلار، انتظار می‌رود خود را به سطوح مقاومت بعدی، یعنی ۸۴۵ و ۹۸۰ دلار برساند. اما در صورتی که در شکستن این سطح موفق نباشد باید منتظر واکنش نمودار به سطوح حمایتی ۴۸۵ و ۴۵۰ دلار بمانیم.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۰ آذر

نمودار قیمت اتریوم

ریپل

حرکت صعودی شدید ریپل (XRP) در هفته گذشته تقریبا تمام سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال را غافلگیر کرد. کندل‌های صعودی که از ۰/۲۶ دلار آغاز شده بود مانند سپتامبر ۲۰۱۸ در محدوده ۰/۸ دلار با مقاومت روبه‌رو شد و به سطح حمایتی ۰/۶۲۶ دلار برگشت داده شد.

در حال حاضر اولین قدم ریپل عبور از سد این محدوده و بازگشت به سطح ۰/۸ دلار است. در صورتی که موفق به این امر نشود، سطح حمایتی ۰/۵ دلار در انتظار ریپل خواهد بود.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۰ آذر

نمودار قیمت ریپل

کاردانو

کاردانو (ADA) در محدوده‌ای با حمایت‌ها و مقاومت‌های زیاد در نوسان است. در هفته گذشته و با ریزش سایر رمزارزها، کاردانو با یک شادوی بلند خط روند شکسته شده‌ی خود را امتحان کرد و به بالای ۰/۱۳ دلار برگشت.

در حال حاضر اولین هدف کاردانو رسیدن به ۰/۱۹۲ دلار است. در صورت نیاز به اصلاح بیشتر حمایت‌های ۰/۱۵۳۵ و ۰/۱۳ دلار، مهم‌ترین نقاط برای بازگشت روند به حساب می‌آیند.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۰ آذر

نمودار قیمت کاردانو

نئو

مقاومت ۲۲ دلار ترمز حرکت صعودی نئو (NEO) را کشید و باعث شد این ارز دیجیتال پرطرفدار تا ۱۶/۷۵ دلار اصلاح شود. از آنجا که نسبت به بیت کوین و اتریوم فاصله زیادی تا سقف تاریخی خودش دارد، بعید است اصلاح بیشتری انجام دهد.

در صورت عدم موفقیت در عبور از سطح مقاومتی ۱۸/۴ دلار محدوده ۱۵/۷۵ تا ۱۶/۷۵ دلار می‌تواند به کمک خط روند آبی‌رنگ، حمایت خوبی از قیمت نئو انجام دهد.

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال ۱۰ آذر

نمودار قیمت نئو

 

نظر شما درباره تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟ فراموش نکنید شما هم می‌توانید تحلیل‌های خود از قیمت ارزهای دیجیتال را همیشه با کوین نیک در میان بگذارید.