بر اساس صحبت‌هایی که مسئولان صنعت برق داشته‌اند و باتوجه به سازوکارهای قانونی تبیین شده، ادامه فعالیت صنایع مرتبط با ارز دیجیتال در زمان‌های غیرپیک برق میسر خواهد شد و به نظر می‌رسد این سازوکارها می‌تواند فعالیت قانونی ماینرها را تسهیل کند.

رویکرد تازه وزارت نیرو درخصوص فعالیت قانونی ماینرها و اعطای امتیاز برق، به این صورت است که بعد از صدور پروانه کسب‌وکار مزارع استخراج از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تامین برق این مزارع به‌شکل قانونی در اولویت قرار خواهد گرفت.

محمد اله‌داد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی بر تسهیل فعالیت قانونی ماینرها تاکید دارد و گفته است: بیش از ۵ هزار ماینر غیرمجاز از ۶۱ مزرعه در استان شناسایی شده‌اند؛ سازوکار قانونی جهت ادامه فعالیت این صنایع در زمان‌های غیرپیک برق تبیین شده است.

بیشتر بخوانید: آموزش تصویری طرح خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمزارز

وی این گفته را در جلسه مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با موضوع شرایط تامین برق متقاضیان استخراج رمز ارزها بیان کرده و افزوده است: باید از زیرزمینی شدن فعالیت‌ها رمز ارزها با اجرای دستورالعمل‌های قانونی و قضایی جلوگیری کرد.

در این جلسه امیر داودی، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: لیست مجوزهای صادر شده توسط سازمان صمت و همچنین مکان‌هایی که امکان استقرار تجهیزات مربوط به استخراج رمز ارزها وجود دارد، توسط سازمان صمت شناسایی و به شرکت توزیع برق ارائه خواهد شد.

لازم به ذکر است طرح خوداظهاری که در راستای اعطای مجوز به دستگاه‌های استخراج معین شده، از ۲۵ مرداد ماه آغاز شده است. ماینرها می‌توانند با ثبت مشخصات و اطلاعات دستگاه‌هایشان درخواست صدور مجوز بدهند. زمان طرح خوداظهاری یک ماه مقرر شده است.

همچنین شرکت توانیر به‌منظور بهینه‌سازی مصرف برق و افزایش شاخص بهره‌وری انرژی فراخوانی را منتشر کرده است. توانیر در این فراخوان دستورالعمل‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف برق را عنوان کرده است و این طرح موجب کاهش چشمگیر هزینه‌های استخراج ارز دیجیتال و افزایش سودآوری این حوزه خواهد شد.

فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود در مورد صنعت ارز دیجیتال در ایران را از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: برات‌نیوز