روز جمعه قیمت بیت کوین بالاخره موفق شد از الگوی مثلث متقارنی که در ۳۰ روز گذشته در آن گرفتار شده بود رهایی پیدا کند. پس از آنکه بیت کوین موفق شد از سطح ۱۱٫۰۰۰ دلاری عبور کند، خیلی زود با افزایش حجم معامله به ۱۱٫۴۴۸ دلار هم رسید. در ادامه این مطلب به تحلیل بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۹ مهر می‌پردازیم.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۹ مهر

مایک فان د پوپ (Micheal van de Poppe) در مصاحبه با کوین تلگراف درباره احتمالی افزایش قیمت بیت کوین به ۱۲٫۰۰۰ دلار توضیح داده است:

اگر بیت کوین بتواند از محدوده مقاومت ۱۱٫۱۰۰ تا ۱۱٫۳۰۰ دلاری عبور کند، انتظار می‌رود بازار گاوی آن را به سمت ۱۲٫۰۰۰ دلار هدایت کند. به این معنی که سطح مقاومت ۱۱٫۱۰۰ تا ۱۱٫۳۰۰ دلاری یک ناحیه مهم و حیاتی برای ادامه روند صعودی بیت کوین محسوب می‌شود.

در حال حاضر و در زمان نگارش این مطلب بیت کوین با قیمت ۱۱٫۳۶۳ دلار معامله می‌شود که بالاتر از محدوده مقاومت پیشین است. سطح مقاومت بعدی در قیمت ۱۱٫۴۸۹ دلار است که سوم سپتامبر بیت کوین موفق به شکست آن نشده بود و با ریزش ۱۳ درصدی به ۹٫۹۶۰ دلار سقوط کرد.

این سطح مقاومت در راستای گره VPVR (Volume Profile Visible Range) که از ۱۱٫۴۰۰ تا ۱۱٫۷۰۰ دلار کشیده شده است، قرار دارد. اما اگر گاوها بتوانند از این سطح عبور کنند، رسیدن به محدوده ۱۲٫۰۰۰ دلاری کاملا قابل انتظار است.

در بازه زمانی روزانه، شاخص مقاومت نسبی (relative strength index) که با rsi می‌شناسیم به ۶۵ رسیده است که یک سیگنال گاوی محسوب می‌شود و شاخص مکدی (MACD) هم به وضوح افزایش قیمت (bump) را در زمان فعلی نشان می‌دهد.

مثل همیشه تریدرهای روزانه باید حجم معاملات را زیر نظر داشته باشند، چرا که کاهش حجم معاملات در ۳۰ روز گذشته یکی از دلایل کاهش نوسانات بیت کوین و در نتیجه سنجاق شدن آن به زیر ۱۱٫۰۰۰ دلار بود.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۱۹ مهر

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال روز ۱۹ مهر (۱۰ اکتبر ۲۰۲۰)

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش بینی قیمت ۵۴۰٫۰۰۰ دلار برای بیت کوین توسط یک تریدر ناشناس

تحلیل قیمت آلت کوین ها روز ۱۹ مهر

قیمت اتر هم امروز با یک جهش صعودی و افزایش ۳/۰۸ درصدی به ۳۷۸ دلار رسید. در زمان نگارش این مطلب اتریوم با سطح مقاومت ۳۷۵ دلاری روبرو شده است، جایی که گره VPVR بین قیمت‌های ۳۷۶ تا ۳۸۹ دلاری کشیده شده است. اگر گاوهای بازار بتوانند روند فعلی را حفظ کنند و اتریوم را از این محدوده مقاومت بالا بکشند، رسیدن به قیمت ۴۱۹ دلاری برای اتریوم دور از انتظار نیست.

مثل اکثر اوقات با افزایش قیمت بیت کوین و اتر، اغلب آلت‌کوین ها هم از آن‌ها تبعیت کردند. از جمله ارزهای کاردانو با ۱۰/۱۹ درصد، چین لینک با ۱۱/۴ درصد و آوی (Aave) با ۱۵ درصد افزایش قیمت از نمونه‌های بارز بازار پر از هیجان ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند.

بر اساس گزارش کوین مارکت کپ، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال حالا به ۳۶۱/۵ میلیون دلار رسیده و سهم بیت کوین از بازار در حال حاضر ۵۸/۴ درصد است.

فراموش نکنید شما هم می‌توانید تحلیل خود از بازار ارزهای دیجیتال را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید، منتظر شنیدن نظرات و سوالات شما هستیم.

منبع: cointelegraph