جای تعجب ندارد که در چند وقت اخیر سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال بسیار محبوب شده است، در حالی که بسیاری از بازارهای مالی با رکود مواجه بوده‌اند این بازار ارزهای دیجیتال بود که هر روز سورپرایز تازه‌ای برای سرمایه‌گذاران داشت. در ادامه این مطلب قصد داریم به ۵ پیشنهاد برای سرمایه‌ گذاری ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰ اشاره کنیم.

۱. ارز پشتیبانی‌شده با طلا یا (GSX)

بهترین سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال سال ۲۰۲۰

ارز پشتیانی شده با طلا از بهترین سرمایه‌ گذاری های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰

ارز پشتیبانی‌شده با طلا (Gold Secured Currency) در واقع ترکیبی از یک ارز دیجیتال سنتی و یک ارز با نرخ ثابت با همان استیبل کوین است. این دو در کنار هم یک ترکیب عالی برای سرمایه‌گذاری را به‌وجود می‌آورند. هر سکه به وسیله طلا و معدن‌های طلا پشتیبانی می‌شود و رشد مداوم ارزش آن را تضمین می‌کند.

چیزی که باعث شده است GSX در صدر فهرست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۰ قرار بگیرد این است که مزایای GSX در حال حاضر بی‌نظیر است و کارشناسان به آن لقب سکه رشد (growth coin) داده‌اند.

بهترین ویژگی در مورد GSX این است که ۱۰۰ درصد ارزش آن به وسیله دارایی‌ها پشتیبانی می‌شود و این دارایی‌ها به مرور زمان در حال افزایش ارزش هستند. علاوه بر این دارندگان این ارز به طور سالانه سود سرمایه‌گذاری دریافت می‌کنند. در ادامه به چند مورد از ویژگی‌های ارز دیجیتال GSX اشاره می‌کنیم:

۱. پشتیبانی شده: همانطور که گفتیم GSX یک استیبل کوین است که به وسیله طلای واقعی و معادن غنی طلا پشتیبانی می‌شود. در حال حاضر چندین معدن طلای بسیار بزرگ از جمله معادن سنگ طلا و معدن آبرفتی به همراه پالایشگاه پشتوانه این استیبل کوین هستند و در آینده یک معدن مس، معدن تانتالیم، معدن نیکل و لیتیوم به آن اضافه خواهد شد.

۲. مالکیت معتبر: دارندگان GSX ذی‌نفعان واقعی معادن هستند. به این معنی که حتی اگر اتفاقی برای آپولو فینتک (Apollo Fintech) رخ دهد، دارایی‌ها فروخته می‌شوند و درآمد آن مستقیماً به دارندگان GSX خواهد رسید.

۳. رشد: ارزش زمین‌ها و طلایی که پشتوانه GSX هستند، دائما در حال افزایش است. قیمت پیش فروش فعلی این ارز ۰/۰۴۶ دلار است. حداقل هدف ارزش بازار سال اول این دارایی ۷ میلیارد دلار است که باعث می‌شود ارزش هر واحد از آن به ۰/۲۳ دلار برسد. هدف سال دوم اما ۲۰ میلیارد دلار است یعنی انتظار می‌رود ارزش GSX در سال دوم به ۰/۶۶ دلار هم برسد و هدف سال سوم این ارز رسیدن به ارزش بازار ۳۰ میلیارد دلاری است یعنی پیش بینی می‌شود ارزش هر واحد GSX در سال سوم معادل ۱ دلار شود و با همین روند ادامه دهد. جالب است بدانید برای این دارایی افزاش قیمت ۳۰۰۰ درصدی پیش بینی شده است.

۴. حسابرسی: ذخایر طلا و فلزاتی که از GSX پشتیبانی می‌کنند، به طور مستمر توسط برخی از معتبرترین موسسات حسابرسی مانند BVA، حسابرسی می‌شود.

۵. تقسیم سود: دارندگان GSX به صورت سالانه ۵۰ درصد سود از ارزش کل طلا و فلزات استخراج شده یا تصفیه شده پس از پرداخت هزینه‌ها و مالیات را دارند. آن‌ها همچنین حق دریافت بخش قابل توجهی از کارمزد معاملات محصولات آپولو، مانند پلتفرم پرداخت مالی را که برای اداره امور مالی کشور توسعه یافته‌اند را دارند.

۶. مکانیسم سوزاندن سکه: ۵۰ درصد از ۱۰ میلیارد سکه‌ای که در CDE به فروش نرفته‌اند سوزانده خواهد شد، به این ترتیب ارزش سکه‌های باقی مانده GSX افزایش خواهد یافت.

۷. قابلیت باز خرید: ارز GSX با ارزشی معادل طلا قابل بازخرید است. این امر به GSX کمک می کند تا قیمت باثبات‌تری را تجربه کند.

۸. ترکیب منحصربه‌فرد: ارز دیجیتال GSX از ترکیب سه ویژگی منحصربه‌فرد بهره می‌برد: استیبل کوین، ارز دیجیتال و ارز سرمایه‌گذاری.

۹. مشارکت: یکی از نکات جالب ارز GSX مشارکت دارندگان این ارز در فرآیند استخراج طلا از جمله آزمایش تجهیزات، مشاهده انفجارها و بسیاری از فرآیندهای هیجان انگیز در معدن طلا است. همچنین قرار است دوربین‌هایی در معادن و شرکت‌ها نصب شود تا دارندگان GSX بتوانند به صورت ۲۴ ساعته شاهد عملیات مختلف باشند.

به طور خلاصه،  ارز پشتیبانی شده به وسیله طلا (Gold Secured Currency) نوع جدیدی از سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری که به دارندگان آن امکان می‌دهد افزاشیش ارزش خالص داریی خود را ببینند، سود به دست بیاورند و حتی به طور فعالانه مشارکت کنند.

از کجا می‌توانیم GSX بخریم؟

در حال حاضر ارز GSX در صرافی‌های ارز دیجیتال لیست نشده است، بلکه پیش فروش آن در سایت اصلی در دسترس است. اگر مایل به خرید این ارز هستید می‌توانید به سایت (gsxcde.com) سر بزنید تا از چند و چون آن مطلع شوید.

۲. ارز دیجیتال آپولو (APL)

بهترین سرمایه‌ گذاری های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰

ارز دیچیتال آپولو یکی از بهترین سرمایه‌ گذاری های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا سرمایه گذاری روی بیت کوین کش در نیمه دوم ۲۰۲۰ معقول است؟

یکی از پیشرفته‌ترین ارزهای دیجیتال حال حاضر بازار ارز آپولو (Apollo Currency) است. فناوری اختصاصی این ارز آن را به یکی از بهترین سرمایه گذاری های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰ تبدیل کرده است.

از جمله ویژگی‌های این فناوری می‌توان به به‌روزرسان آپولو (Apollo updater,)، مبادله اتمی آپولو (Apollo atomic swaps)، پیشرفت تطبیقی (daptive forging)، شاردینگ (sharding)، همگام‌سازی نودها (node synchronization) و … اشاره کرد. ترکیب همه این عوامل باعض شده است تا APL به یکی از غنی‌ترین ارزهای دیجیتال از نظر ویژگی‌های منحصربه‌فرد تبدیل شود.

ارز آپولو (APL) روی بلاک چین آپولو فعالیت می‌کند. این اولین بلاک چینی است که با اجرای تقسیم بندی سطح پایگاه داده یا همان شاردینگ (sharding) به پایداری نامحدود می‌رسد. آپولو به زودی زیرساخت اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (Dapp) را هم فراهم می‌کند تا یک فضای ذخیره‌سازی نامحدود را برای توسعه‌دهندگان تامین کند.

سیستم توکن این ارز تقریبا به هر شخصی اجازه می‌دهد تا بدون دانش برنامه‌نویسی بتواند یک توکن روی شبکه ایجاد کند.

شاید مهمترین نقطه قوت آپولو ظرفیت پذیرش انبوه آن باشد. آپولو فینتک (Apollo Fintech) اولویت خود را روی فناوری قرار داده است که منجر به پذیرش گسترده این ارز دیجیتال شود. از سایر ویژگی‌هایی که باعث شده است آپولو به یکی از بهترین سرمایه گذاری های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰ تبدیل شود عبارتست از:

پلتفرم پرداخت ملی (NPP)

سیستم CBDC یا همان ارز دیجیتال بانک مرکزی قادر به فراهم کردن زیرساخت‌هایی مانند قابلیت استفاده و دسترسی  برای از میان بردن موانعی است که مانع از پذیرش انبوه ارز دیجیتال می‌شود.

پلتفرم پرداخت ملی (National Payment Platform) که به صورت مخفف به آن NPP هم گفته می‌شود، به طور موثر می‌تواند امکان استفاده از خدمات بانکی را برای افراد محروم از خدمات بانکی فراهم کند. این خدمات از طریق بلاک چین آپولو قدرت می‌گیرد و به دارندگان این ارز اجازه می‌دهد بتوانند از دارایی خود سود دریافت کنند.

انجام این فرآیند تنها در یک کشور می‌تواند به معنی ۳۰ میلیون کاربر فعال باشد که تقریبا ۳ برابر بیشتر از بیت کوین است.

پلتفرم دولت الکترونیک آپولو

پلتفرم دولت الکترونیکی آپولو (Apollo E-Government Platform) کارایی و امنیت بی نظیری را برای تقریباً همه ادارات دولتی ارائه می‌دهد. از جمله کاهش هزینه‌های دولت به میزان یک شانزدهم و افزایش شفافیت و دسترسی به خدمات.

پرداخت جهانی ناکس

پرداخت جهانی ناکس (Knox World Pay) اولین سیستم پرداخت جهانی است که امکان پذیرفتن انبوه بلاکچین را فراهم می‌کند. در واقع تمام موانع پذیرش انبوه با استفاده از فناوری‌هایی مانند پیام کوتاه آفلاین و شبکه جهانی از نماینده‌های اصلی و فرعی از بین می‌رود.

ناکس وایر

ناکس وایر (Knox Wire) یک سیستم تسویه حساب بین‌المللی بانک به بانک است که از طریق امضای دو طرفه و حذف واسطه‌ها، فرایند تسویه حساب ۳ روزه را به ۲ ثانیه کاهش می‌دهد. از طریق APL امکان انجام تراکنش به صورت عمومی و خصوصی وجود دارد.

اکوسیستم استراتوس

استراتوس در واقع گسترده‌ترین اکوسیستم رسانه‌ای جهان با تریکبی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های محبوب‌ترین پلتفرم‌های شبکه اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، تیک تاک، اینستاگرام، یوتیوب، آمازون، ای‌بی و پی پال و … به عنوان یک راه حل اختصاص داده شده به آزادی بیان، شفافیت و حریم خصوصی داده های کاربر خواهد بود.

از کجا می‌توانیم ارز دیجیتال آپولو خریداری کنیم؟

ارز آپولو (APL) هنوز در صرافی‌های زیادی لیست نشده است، اما یکی از بهترین صرافی‌های برای خرید آن (BitMart.com) است.

۳. ارز دیجیتال کاردانو

 بهترین سرمایه‌ گذاری های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰

ارز دیجیتال کاردانو یکی از بهترین سرمایه‌ گذاری های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰

این مطلب راهم مطالعه کنید: آموزش استیکینگ کاردانو از طریق کیف پول daedalus به زبان ساده

کاردانو یک پلتفرم نوآورانه و در حال توسعه است که احتمالا به زودی به امن‌ترین و مقیاس‌پذیرترین پلتفرم برای قرادادهای هوشمند تبدیل خواهد شد.

هدف کاردانو این است با استفاده از مجموعه‌ای از بهترین محققان و برنامه‌نویسان در زمینه ارزهای دیجیتال بتواند یک پلتفرم بهتر نسبت به اتریوم ایجاد کند. ارز ADA در واقع ارز بومی این پلتفرم است که به توسعه این پلتفرم رویایی کمک خواهد کرد.

توسعه دهندگان کاردانو اهداف بسیار بزرگی را در سر دارند، این تیم به دنبال بازگرداندن اعتماد به سیستم‌های اقتصادی جهانی از طریق تلفیق فناوری‌های کاردانو هستند. به طور ویژه، این پلت فرم راهی امن، شفاف و پایدار برای انجام تجارت در سطح بین المللی را معرفی می‌کند.

یکی دیگر از اهداف ویژه کاردانو ارائه خدمات مالی و بانکی به افراد محروم از این خدمات است. متاسفانه نزدیک به ۱/۷ میلیارد نفر در جهان به دلایل مختلف به خدمات بانکی دسترسی ندارند. در همین راستا یکی از اهداف ویژه کاردانو فعالیت در افریقا و سایر مناطق در حال توسعه و محروم جهان است.

سومین هدف بزرگ کاردانو کمک به ثبات بخش اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (Dapp) است. این پلتفرم به طور ویژه روی امنیت و پایداری تمرکز دارد که از نیازمندی‌های برنامه‌ها، سیستم‌ها و جوامع غیرمتمرکز است.

از کجا می‌توانیم ارز کاردانو (ADA) خریداری کنیم؟

اگر نسبت به خرید کاردانو علاقه‌مند شده‌اید خوشبختانه بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال معتبر در جهان از جمله کوین بیس، بایننس و … این ارز را لیست کرده‌اند. اگر به کارت‌های اعتباری بین‌المللی دسترسی ندارید، با راحتی می‌توانید از طریق سایت‌های داخلی مانند صرافی کوین نیک ارزهای دیجیتال پایه مانند بیت کوین، اتریوم و تتر را خریداری کنید و به کمک آن در صرافی‌های بین‌المللی اقدام به خرید کاردانو کنید. فراموش نکنید برای نگهداری از ارز خود حتما از کیف پول‌های معتبر و مطمئن استفاده کنید.

۴. ارز دیجیتال ترون

بهترین سرمایه‌ گذاری های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰

ارز دیجیتال ترون یکی از بهترین سرمایه‌ گذاری های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰

تولید و توزیع محتوا هیچگاه به عنوان یکی از موارد مهم استفاده از بلاک چین مورد توجه قرار نگرفته است. اما ترون (Tron)  در حال ساخت بستری است که به طور یکپارچه سازندگان محتوا را به مصرف کنندگان متصل کرده و واسطه ها را از بین می‌برد. به این ترتیب، تولیدکنندگان محتوا می‌توانند به صورت مستقیم هزینه‌های خود را از مشتریانی که آن محتوا را مصرف می‌کنند، دریافت کنند. ارز TRX در واقع توکن ترون است که امکان انجام تراکنش روی شبکه را فراهم می‌کند.

ترون مانند اتریوم یک ماشین مجازی غیرمتمرکز است که که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز را قادر می‌سازد تا از طریق قراردادهای هوشمند، پروتکل‌های پیچیده‌ای را ایجاد و مورد استفاده قرار دهند.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد بلاک چین ترون سرعت بالای پردازش تراکنش‌های آن است که به صورتی که در هر ثانیه می‌تواند ۲۰۰۰ تراکنش را پردازش کند. این عملکرد فوق‌العاده ترون با پردازنده‌های مهم حال حاضر مانند پی پال برابری می‌کند. مهم‌تر از همه چیز اینکه کارمزد تراکنش‌های ترون صفر است. فکر کنید که شما می‌توانید معادل میلیون‌ها دلار ارز TRX را بدون پرداخت هیچ هزینه اضافی به هر جای دنیا که می‌خواهید منتقل کنید.

داستان ترون از سال ۲۰۱۷ آغاز می‌شود، جایی که جاستین سان (Justin Sun) یک موسسه غیرانتفاعی را در سنگاپور راه‌اندازی کرد که امروز به نام بنیاد ترون (TRON Foundation) می‌شناسیم. مأموریت این سازمان ایجاد زیرساخت‌های اینترنت غیرمتمرکز و فراهم آوردن یک سیستم دموکراتیک برای مدیریت این شبکه جدید بود.

البته گفتنی است جاستین سان خیلی هم با فضای فین‌تک غریبه نبود او در واقع یکی از شاگردان جک ما بنیانگذار علی بابا محسوب می‌شد. به طور شگفت‌انگیزی او از که از دانشگاه هوپان (Hupan University) جک ما فارغ‌التحصیل شده بود در طی چند ماه به فهرست ۳۰ ثروتمند زیر ۳۰ سال چین و سپس ۳۰ ثروتمند زیر ۳۰ سال آسیا در مجله فوربز (Forbes) راه پیدا کرد. به این ترتیب سان قبل از معرغی ترون، در حوزه بلاک چین به یک چهره مشهور تبدیل شده بود.

از کجا می‌توانیم ترون بخریم؟

در حال حاضر شاید صرافی‌های ارز دیجیتال کمتری ارز ترون را در فهرست ارزهای قابل معامله خود قرار داده باشند اما شواهد نشان می‌دهد، آینده درخشانی پیش روی ترون قرار دارد. با این حال ترون در صرافی‌ّهای ارز دیجیتال بزرگ مانند بایننس در دسترس است. کافی است ابتدا از طریق سایت‌های داخلی بیت کوین، اتر یا تتر خریداری کنید و با انتقال آن به حساب کاربری خود در بایننس ارز دیجیتال ترون را خریداری کنید.

۵. لومن استلار

بهترین سرمایه‌ گذاری های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰

ارز دیجیتال استلار از بهترین سرمایه‌ گذاری های ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰

این مطلب راهم مطالعه کنید: نبرد ریپل و استلار ؛ کدام ارز برای سرمایه گذاری مناسب تر است؟

برخلاف دیدگاه اغلب مردم که فکر می‌کنند ارزهای دیجیتال قرار است جای پول‌های فعلی را بگیرند، ارز دیجیتال استلار اصلا هدف مشابهی ندارد. بلکه استلار قصد دارد با ترکیب مزایای ارزهای دیجیتال در سیستم مالی فعلی آن را ساده‌تر و کارآمدتر کند.

شبکه استلار طوری طراحی شده است که به جای اینکه فقط از ارز لومن (XLM) پشتیبانی کند به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از این پلتفرم هر ارزی را مبادله کنند.

برخلاف رقیب اصلی استلار یعنی ریپل بیشتر از اینکه به موسسات مالی بزرگ بپردازد تمرکز خود را روی برطرف کردن نیازهای افراد قرار داده است.

به این ترتیب، این سیستم عامل می‌تواند به طور یکپارچه افراد، موسسات و سیستم‌های پرداخت را در سراسر جهان متصل کند.

استفاده از پلتفرم استلار بسیار ساده است. مشابه پلتفرم‌های پرداخت مشهور مانند پی پال، فرآیند پردازش با آپلود کردن وجه در شبکه شروع می‌شود. در اکوسیستم استلار روی انکرها (Anchors) آپلود می‌شود. انکر در واقع مانند یک واسطه بین  ارز فیات و دفتر کل توزیع شده عمل می‌کند.

زمانی که وجه شما روی دفترکل توزیع شده استلار در دسترس باشد، فرستادن آن به هرجای جهان بسیار ساده است. برای مثال  برای اینکه ۱۰۰۰ دلار به یک دوست در اروپا بفرستید، کافی است دلار خود را در انکر استلار آپلود کنید تا یک اعتبار دلاری روی شبکه دریافت کنید. سپس به راحتی می‌توانید این اعتبار را به رفیق خود در اروپا ارسال کنید.

جالب اینجاست استلار به صورت خودکار در زمان انتقال دلار شما را به یورو تبدیل می‌شود. مهم‌تر از همه اینکه این پلتفرم به صورت خودکار پایین‌ترین نرخ تبدیل ارز را پیدا می‌کند. پس از تبدیل وجوه، به حساب دوست شما واریز می‌شود. سپس او می‌تواند مستقیماً وجه را برداشت کند.

از کجا می‌توانیم ارز لومن استلار بخریم؟

اکثر حجم معاملات لومن XLM روی سه صرافی اصلی بیت رکس (Bittrex)، پولونیکس (Poloniex) و بایننس انجام می‌شود. نکته مهم اینکه این سه صرافی از جفت ارز لومن/بیت کوین (XLM to BTC) پشتیبانی می‌کنند. یعنی شما برای اینکه بتوانید لومن استلار بخرید ابتدا باید وجه خود را به بیت کوین تبدیل کنید. خوشبختانه سایت‌های ایرانی زیادی امکان خرید بیت کوین از طریق ریال را فراهم می‌کنند. کافی است در یکی از این صرافی‌ها عضو شوید و به مقدار دلخواه بیت کوین خریداری کنید.

سپس بیت کوین خود را وارد آدرس حساب کاربری خود در صرافی ارز دیجیتال کنید و از طریق آن ارز لومن استلار را خریداری کنید.

نتیجه‌گیری و جمع بندی

همانطور که می‌دانید دنیای ارزهای دیجیتال بسیار گسترده است و همین الان هزاران ارز دیجیتال و توکن در بازار وجود دارد که سرمایه‌گذاری را برای افراد تازه وارد دشوار می‌کند. نکته‌ای که اهمیت دارد شما نباید موقع سرمایه‌گذاری به حرف سایت‌ها و کاربران دیگر اکتفا کنید، بلکه خودتان به خوبی درباره ارزهایی که قصد دارید خریداری کنید تحقیق و مطالعه کنید.

در این مطلب ما به ۵ مورد ارز دیجیتال اشاره کردیم که می‌تواند جزو برترین سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰ محسوب شود، اما یک اتفاق ممکن است همه معادلات را برهم بزند و شرایط این ارزها تغییر کند. به دلیل پویایی و نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال شاید زمانی که شما این مطلب را مطالعه می‌کنید این ارزها اصلا وجود نداشته باشند، یا یک سرمایه‌گذاری خوب محسوب نشوند. پس قبل از سرمایه‌گذاری حتما به خوبی تحقیق کنید، حتی می‌توانید برای سرمایه‌گذاری از مشاوران متخصص کوین نیک کمک بگیرید.

منبع: coindoo