لایحه اختیارات دفاع ملی آمریکا (NDAA) در حال اتمام است. این لایحه تعریف «ارز» را گسترش داده تا شامل ارزهای دیجیتال نیز باشد. البته ترامپ تهدید کرده است که آن را وتو می‌کند، زیرا این لایحه ماده ۲۳۰ قانون شایستگی ارتباطات را لغو نمی‌کند.

کنگره آمریکا در حال اتمام مذاکرات خود پیرامون قانون اختیارات دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۲۱ پیش از آن است که این لایحه در مجلس نمایندگان و مجلس سنا ارائه شود. NDAA یک لایحه عظیم سالانه بوده که شامل مجوزهای بودجه برای وزارت دفاع است. پیش نویس نهایی لایحه سال جاری شامل بهبود قوانین مربوط به پولشویی و افزایش پیگیری اطلاعات جامع درباره فعالیت‌های مجرمانه در شرکت‌های صوری است. این لایحه عمدتاً بر تقویت تلاش‌های دولت در عرصه AML و CFT (مبارزه با پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم) متمرکز است.

همچنین، تعریف «سکه و ارز» شامل ارز دیجیتال را که قبلاً برای فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌شد، گسترش می‌دهد.

سناتور داگ جونز (Doug Jones)، یکی از بانیان این لایحه، گفت:

در ایالات متحده آمریکا بسیار آسان است که مجرمان پشت شرکت‌های ناشناس صوری پنهان شوند. لایحه دو حزبی ما ابزارهای لازم را در اختیار مقامات اجرای قانون و امنیت ملی آمریکا برای مقابله با مجرمانی که می‌خواهند از سیستم مالی ما سوء استفاده کرده و بودجه فعالیت‌های غیرقانونی خود را تأمین کنند، قرار می‌دهد.

به روزرسانی تعریف ارز

در بخش ۳۰۸ این لایحه، یک به روزرسانی اساسی برای نحوه تعریف ارزها (حداقل در محدوده این لایحه) انجام شده است. به عنوان یک نمونه، این لایحه می‌گوید که کلمه «بودجه» باید با «ارز، وجوه یا ارزشی که جایگزین ارز یا وجوه می‌شود» جایگزین شود.

دیروز در یک بیانیه مطبوعاتی، بانی اصلی این لایحه، سناتور مارک وارنر (Mark Warner) و همکاران او توضیح دادند که این زبان جدید به منظور بیشتر گنجاندن سیستم‌های پرداخت فعلی و آینده در نظام AML-CFT، به ویژه «پرداخت‌های دیجیتال» است.

بیشتر بخوانید: تصمیم نهاد نظارتی آمریکا برای پایان دادن به اقدامات ناعادلانه علیه ارزهای دیجیتال

تهدید ترامپ به وتوی لایحه اختیارات دفاع ملی

یک مشکل احتمالی این است که ترامپ تهدید کرده است که این لایحه را وتو خواهد کرد، مگر اینکه ماده ۲۳۰ قانون شایستگی ارتباطات را حذف کند. این ماده قانون از پاسخگو بودن شرکت‌های فناوری مانند فیسبوک و توییتر، در قبال آنچه کاربران آنها ارسال می‌کنند محافظت می‌کند. علی‌رغم عدم وجود ارتباط آشکار با لایحه اختیارات دفاع ملی، این مورد موضوع اختلاف نظر برای ترامپ بوده است. او یک دستور اجرایی امضا کرده که تلاش می‌کند بخش ۲۳۰ را در ماه مه محدود کند.

وفاداران به ترامپ از جمله لیندسی گراهام (Lindsay Graham) سعی کرده‌اند که این بازنگری را به صورت غیر قانونی به این لایحه منتقل کنند، اما در حال حاضر اکثر نمایندگان کنگره در دو جناح چپ و راست از انجام آن خودداری می‌کنند.

به نظر شما در صورت وتوی این لایحه چه چیزی در انتظار ارز دیجیتال خواهد بود؟ نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt