بازار ارزهای دیجیتال قوی‌تر از همیشه در سال ۲۰۲۱ رونق گرفته است: قیمت بیت کوین، رکورد پس از رکورد ثبت می‌کند، علاقه به اتریوم بالا رفته و صنعت دیفای همچنان رشد می‌کند. آلت کوین‌ها نیز هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت ندارند. حتی دوج کوین (DOGEcoin) که به «میم کوین» شهرت دارد هم از این قاعده مستثنا نیست. براساس داده‌های CoinGecko، قیمت دوج کوین به ۰/۰۱۱ رسیده و طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۱درصد رشد داشته است.

این رمزارز که ابتدا به‌عنوان یک شوخی ایجاد شده بود، اکنون دارای ارزش بازاری معادل ۱/۳ میلیارد دلار است. دوج کوین در سال ۲۰۲۰ با سایر آلت کوین‌ها ارزش خود را افزایش داد و قبل از آنکه ارز دیجیتال در دنیا محبوب شود، فقط ۰/۰۰۲۰۴۸۸ دلار ارزش داشت؛ یک رشد ۴۴۱ درصدی تا امروز!

دوج کوین در سال گذشته مورد توجه بسیاری قرار گرفته است: ایلان ماسک گفت که این ارز دیجیتال مورد علاقه‌‌اش است و با یک ویدیو در  TikTok که به طور فزاینده‌ای وایرال شد، مردم را به سرمایه گذاری در آن ترغیب کرد.

دوج کوین کاربردهای بسیاری دارد که البته موارد مجرمانه را هم شامل می‌شود. سال گذشته که هکرها شروع به استفاده از ارز دیجیتال برای کنترل بدافزار Monero-mining کردند، از دوج کوین در این کار بهره بردند.

توسط توسعه دهندگان DOGE، جکسون پالمر و بیلی مارکوس هستند که در سال ۲۰۱۳ برای سرگرمی و شوخی با بیت کوین آن را خلق کردند.

اما از آن زمان که این ارز رایج شد، باعث تعجب سازندگان آن شده است و اکنون در صرافی‌های بزرگ در دسترس است. دوج کوین از نظر ارزش بازار در بین ۳۰ ارز دیجیتال برتر جهان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: فصل آلت کوین ها در راه است

اگر تاریخ تکرار شود، رشد آلت کوین‌ها اتفاق می‌افتد

افزایش چشمگیر قیمت Dogecoin، می‌تواند نشانه‌ای از احتمال وجود یک فصل جدید برای تمامی آلت کوین‌ها در گوشه و کنار دنیا باشد. افزایش قیمت DOGE با افزایش بعدی در بازار آلت کوین‌ها همزمان شده است. این امر به ویژه در چند چرخه بازار ارز دیجیتال گذشته صادق است.

به عنوان مثال، در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۰، DOGE فقط طی چند روز از حدود ۰/۰۰۲۲دلار به ۰/۰۰۵۵دلار افزایش یافت؛ تقریبا ۱۵۰ درصد رشد. این اتفاق در اوایل ماه رخ داد و آنچه در پی آن به‌وجود آمد بسیار جالب بود.

در کمتر از دو ماه پس از رشد DOGE در ژوئیه، سهم بازار بیت کوین تقریبا ۱۰ درصد کاهش یافت، به این معنی که آلت کوین‌ها کاملاً در حال رونق بودند. بسیاری آگوست ۲۰۲۰ را بهترین فصل آلت کوین‌ها می‌دانند.

اکنون، توجه به این نکته مهم است که عملکرد گذشته نشان دهنده رفتارهای آینده نیست. با این حال، آلت کوین‌ها اخیراً با رشد بیت‌کوین به گوشه کشانده ‌شده‌اند، زیرا سلطه‌ی پادشاه ارزهای دیجیتال به بیش از ۷۰٪ افزایش یافته است. رشد دوج کوین می‌تواند پیش درآمد یک فصل جذاب برای آلت کوین‌ها باشد.

به نظر شما رشد دوج کوین می‌تواند نوید‌دهنده شروع فصل آلت کوین‌ها باشد؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک در میان بگذارید.

منبع: decrypt