بیت کوین تنها چند ساعت پس از اینکه به قیمت باورنکردنی ۳۰٫۰۰۰ دلار رسید، موفق شد از مرز ۳۴٫۰۰۰ دلار هم عبور کند.  با جهش ۱۶ درصدی بیت کوین، اتریوم هم وارد معرکه شد و موفق شد بالاخره از قیمت ۸۰۰ دلاری فراتر رود. لایت کوین هم امروز رشد ۱۰ درصدی را تجربه کرد و به ۱۴۰ دلار رسید. در این بین اما خبری از رشد ریپل نبود و با ریزش ۵ درصدی دوباره به محدوده ۰/۲۲ دلار بازگشت. در ادامه مطلب نگاهی می‌اندازیم به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۴ دی برابر با ۳ ژانویه ۲۰۲۱.

بررسی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال روز ۱۴ دی

در ادامه به تحلیل بازار ارزهای دیجیتال روز ۱۴ دی می‌پردازیم و سعی می‌کنیم قیمت ارزهای دیجیتال مهم بازار را بررسی کینم.

ازار ارزهای دیجیتال روز ۱۴ دی

قیمت ارزهای دیجیتال مهم بازار روز ۱۴ دی (منبع: Coin360)

بیت کوین

بیت کوین در کمتر از ۲۴ ساعت پس از آنکه به رکورد ۳۰٫۰۰۰ دلار رسیده بود، موفق شد از ۳۴٫۰۰۰ دلار هم فراتر رود. هر روز که می‌گذرد شاخص‌های فاندامنتال بیت کوین قوی‌تر می‌شود. در حال حاضر حجم معاملات روزانه بیت کوین بیش از ۷۵ میلیارد دلار است.

با وجود اینکه با رشد شگفت‌انگیز بیت کوین، جفت‌ارزهای آن اصلا شرایط خوبی ندارند اما داده‌ها نشان می‌دهد میانگین تریدرهایی که به بازار بازگشته‌اند به بالاترین سطح از ژوئن ۲۰۱۹ رسیده است.

در زمان نگارش این مطلب بیت کوین نسبت به روز گذشته بیش از ۱۶ درصد رشد را تجربه کرده است و در قیمت ۳۴٫۵۰۰ دلار معامله می‌شود. به این ترتیب ارزش بازار (مارکت کپ) بیت کوین از ۶۰۰ میلیارد دلار عبور کرد.

در حال حاضر اولین مقاومت پیش روی بیت کوین در محدوده ۳۵٫۷۸۴ دلار قرار دارد و برخی از تحلیلگران عقیده دارند بیت کوین بدون هیچ پول بکی می‌تواند تا ۳۶٫۰۰۰ دلار هم صعود کند. در صورتی که بیت کوین مدتی بتواند در محدوده بالای ۳۴۰۰۰ دلار دوام بیاورد، رسیدن به قیمت ۴۰٫۰۰۰ دلاری دور از انتظار نیست.

شاخص مکدی ۴ ساعته برای بیت کوین همچنان در محدوده صعودی قرار دارد و شاخص RSI هم در محدوده ۵۵ قرار گرفته است. به نظر می‌رسد بیت کوین در محدوده ۳۰٫۸۰۰ تا ۳۱۰۰۰ دلار از حمایت خوبی برخوردار است، اما در صورت شکست این حمایت ممکن است بیت کوین قیمت ۲۸٫۵۰۰ دلار را هم ببیند.

ازار ارزهای دیجیتال روز ۱۴ دی

نمودار تغییرات قیمت بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: بیت کوین شرکت وارن بافت را پشت سر گذاشت۵

اتریوم

اتریوم که در روزهای اخیر برای شکست مقاومت ۷۵۰ دلاری تلاش می‌کند، با صعود ۱۶ درصدی بیت کوین فرصت را مناسب نیست و با رشد بیش از ۱۰ درصد موفق شد خودش را به سطح ۸۰۰ دلاری برساند. در زمان نگارش این مطلب اتریوم در محدوده ۸۱۰ دلار نوسان می‌کند و برای رسیدن به قیمت‌های بالاتر باید مدتی بالای این مقاومت باقی بماند. در این صور اتریوم می تواند برای شکست مقاومت ۸۲۰ دلاری تلاش کند. برخی از تریدرها تارگت ۹۲۰ دلاری را برای اتریوم در روزهای آینده متصور هستند.

با عبور از مقاومت ۷۵۰ دلاری حالا می‌توان گفت این مقاومت به نوعی حمایت کوتاه مدت اتریوم محسوب می‌شود، اما در صورتی که این حمایت شکسته شود، اتریوم ممکن است تا ۷۳۳ دلار و حتی ۷۱۷ دلار هم ریزش کند.

ازار ارزهای دیجیتال روز ۱۴ دی

نمودار تغییرات قیمتی اتریوم

این مطلب راهم مطالعه کنید: پنج پیش‌بینی جالب توجه برای دیفای و اتریوم در سال ۲۰۲۱

ریپل

برخلاف روز شگفت‌انگیز بیت کوین و اتریوم، ریپل درست برخلاف بازار شنا می‌کند. ریپل که پس از فروکش کردن سر و صداهای مربوط به شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده موفق شده بود کمی به وضع خود سر و سامان دهد، در ۲۴ ساعت گذشته ریزش بیش از ۵ درصدی را تجربه کرد تا به محدوده ۰/۲۱۶۵ دلاری نزدیک شود. این در حالی است که ریپل موفق شده بود روزهای گذشته از محدوده ۰.۲۳ دلاری هم عبور کند.

ریپل که سال ۲۰۲۰ را معمولا در محدوده ۰/۲ دلاری نوسان می‌کرد در اواخر سال حتی موفق شده بود تا ۰/۷ دلار هم صعود کند اما پس از آن با ریزش سنگین حتی قیمت‌های ۱۷ سنت را هم تجربه کرد. به نظر می‌رسد مانند سال گذشته خیال دارد در محدوده ۰.۲ دلاری باقی بماند.

در حال حاضر ریپل در محدوده ۰/۲۱۵۰ دلار از حمایت خوبی برخوردار است که در صورت شکست آن، حمایت ۰/۲ دلاری وارد عمل خواهد شد.

اما اگر ریپل قصد بازگشت به روزهای خوب خود را دارد ابتدا باید جایگاهش را بالاتر از ۰/۲۲ دلار تثبیت کند و برای مقاومت ۰/۲۵ دلاری بجنگد.

ازار ارزهای دیجیتال روز ۱۴ دی

نمودار تغییرات قیمت ریپل

لایت کوین

لایت کوین یکی از ارزهای خوشبخت ۲۴ ساعت گذشته است که با رشد ۱۰ درصدی خودش را به مقاومت ۱۴۰ دلاری رسانده است. البته لایت کوین در ساعت‌های اولیه امروز موفق شد از ۱۴۰ دلار عبور کند اما نتوانست زمان زیادی بالای این محدوده دوام بیاورد و در زمان نگارش این مطلب در محدوده ۱۳۹ دلاری قرار دارد.

لایت کوین در صورت عبور از ۱۴۰ دلار باید مقاومت ۱۴۵ دلاری را آزمایش کند، در صورت موفقیت می‌توانیم انتظار داشته باشیم لایت کوین خیلی زود خودش را به محدوده ۱۵۰ دلاری برساند حتی ۱۵۶ دلار هم برای لایت کوین دور از انتظار نیست.

اما در صورت تغییر روند و نزولی شدن، ابتدا لایت کوین در محدوده ۱۳۰ تا ۱۳۱ دلار از حمایت نسبی برخوردار است، در صورت سقوط از این ناحیه، حمایت خوبی در محدوده ۱۲۵ دلاری وجود دارد.

ازار ارزهای دیجیتال روز ۱۴ دی

نمودار تغییرات قیمتی لایت کوین

در بین سایر ارزهای دیجیتال مهم بازار هم امروز اوضاع خوب به نظر می‌رسد. پولکادات موفق شد در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸ درصد افزایش قیمت را تجربه کند و به قیمت ۹ دلاری برسد. بیت کوین کش بیش از ۶ درصد رشد کرد و از مرز ۳۶۶ دلار عبور کرد. بایننس کوین هم ۲ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و حالا بیش از ۳۸ دلار قیمت دارد. چین لینک هم با رشد بیش از ۳ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته حالا بیش از ۱۲ دلار ارزش دارد. اما کاردانو نسبت به روز گذشته کمتر از ۰/۵ درصد در همان محدوده ۰/۱۷ دلاری در نوسان است.

توجه کنید که قیمت‌های اشاره شده در این مطلب مربوط به زمان نگارش آن است و با توجه به ماهیت پر نوسان ارزهای دیجیتال ممکن است زمانی که این مطلب را مطالعه می‌کنید، قیمت‌ها دچار تغییر شده باشد.

تحلیل شما از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۴ دی چیست؟ آیا بیت کوین می‌تواند به همین زودی‌ها به قیمت ۴۰٫۰۰۰ دلار برسد؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.