قیمت بیت کوین از ۳۴ هزار دلار نیز عبور کرد. مهم‌ترین دلیل افزایش قیمت شدید بیت کوین طی یک روز گذشته این است که خریداران در صرافی کوین بیس به شدت در حال انباشت بیت کوین هستند. صرافی کوین بیس یک شبه شاهد افزایش چشمگیر فعالیت گسترده خریداران بیت کوین بوده و این فعالیت باعث شده قیمت بیت کوین در تاریخ ۲ ژانویه از ۳۲۵۰۰ دلار فراتر رود و از ۳۴ هزار دلار نیز عبور کند. تحلیلگران می‌گویند این روند یادآور انباشت بیت کوین توسط شرکت مایکرواستراتژی است که احتمالاً با سفارشات خرید سازمانی ایجاد شده بود. در نتیجه، BTC با پشت سر گذاشتن ۳۴٫۰۰۰ دلار، به بالاترین رکورد تاریخ خود رسید.

فعالیت گسترده خریداران بیت کوین در صرافی کوین بیس؛ کاتالیزور رالی بیت کوین

در ۴۸ ساعت گذشته، کوین بیس در مقایسه با بایننس پیوسته دارای پرمیوم بالاتری بوده است. در یک زمان، بیت کوین دراین صرافی ۱۰۰ دلار گران‌تر از صرافی بایننس بود.

هنگامی که قیمت بیت کوین از ۳۰٫۰۰۰ دلار فراتر رفت، میزان پرمیوم به ۳۵۰ دلار رسید. به عنوان مثال، هنگامی که بیت کوین با ۳۰٫۰۰۰ دلار در بایننس معامله می‌شد، قیمت بیت کوین در کوین بیس ۳۰٫۳۵۰ دلار بود.

قبل از این رالی، مدیر عامل CryptoQuant، کی یانگ جو (Ki Young Ju) گفته بود که خروج کم سرمایه از کوین بیس خطری برای رالی بیت کوین ایجاد می‌کند. وی گفته بود که برای ایجاد مومنتوم جدید، باید جریان‌های خروجی برای بیت کوین افزایش یابند، که در حال حاضر این کار انجام شد. وی قبل از این رالی گفته بود:

ما از ۲۳ هزار دلار به بعد، خروج قابل توجه سرمایه از کوین بیس نداشته‌ایم. توکن‌های منتقل شده در حال کاهش بوده و نسبت جریان سرمایه برای همه صرافی‌ها در حال افزایش است. هنوز هم ممکن است سرمایه‌گذاران نهادی به زودی به آن بپیوندند، اما اگر این روند ادامه یابد ممکن است با اصلاح روبرو شویم.

چارت روزانه قیمت BTC/USD

چارت روزانه تغییرات قیمت BTC/USD

افزایش روند خروج سرمایه

با نزدیک شدن بیت کوین به ۲۹٫۵۰۰ دلار بیت کوین، روند خروج سرمایه از کوین بیس افزایش یافت. کی یانگ جو گفت که این معاملات ممکن است به صورت OTC انجام شده باشند که به طور معمول برای BTC صعودی است و روند گسترده‌تری از کاهش ذخایر BTC در صرافی‌ها را نشان می‌دهد.

خریداران با ارزش خالص بالا، از بازار OTC برای خرید یا فروش مقادیر زیاد بیت کوین استفاده می‌کنند. از این رو، هنگامی که علائم معاملات فرابورس ظاهر شد، کی یانگ جو گفت که این امر برای BTC مثبت است. تنها دو روز پس از افزایش جریان خروجی، بیت کوین از مرز ۳۰٫۰۰۰ دلار گذشت و به ۳۴٫۰۰۰ دلار رسید. به این ترتیب، فعالیت گسترده خریداران بیت کوین توانست باعث تشدید این رالی شود.

کی یانگ جو قبل از شکست ۳۰٫۰۰۰ دلار BTC اظهار داشت:

۱۲٫۰۶۳ بیت کوین به تازگی از کوین بیس خارج شده که به چندین کیف پول سرد انتقال داده شده‌اند. احتمالاً معاملات فرابورس بوده‌اند. شکست ۳۰ هزار دلار سخت خواهد بود، اما نهادها اهمیتی نمی‌دهند. آنها فقط بیشتر می‌خرند.

بیشتر بخوانید: قیمت بیت کوین برای اولین بار در تاریخ از ۳۰٫۰۰۰ دلار عبور کرد

چرا بیت کوین تا این اندازه جذاب شده است؟

طبق گفته Ashwath Balakrishnan، تحلیلگر Delphi Digital، هنگامی که بیت کوین از بالاترین قیمت خود عبور کرد، جذاب‌تر شد.

هنگامی که قیمت بیت کوین در حدود ۴٫۰۰۰ دلار شناور بود، خطر یک سقوط قابل توجه، همراه با عدم اطمینان زیاد در مورد چشم‌انداز میان مدت بیت کوین بالا بود. از این رو، وقتی بیت کوین از مرز ۲۰ هزار دلار گذشت، برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر شد.

در کوتاه مدت، آنچه که می‌تواند قیمت بیت کوین را بالاتر ببرد این پیش‌بینی است که ممکن است نهادها BTC را در ماه دسامبر به دلیل مسائل احتمالی حسابداری خریداری نکرده باشند.

به همین ترتیب، برخی از تحلیلگران می‌گویند که ممکن است نهادهای بیشتری در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ وارد سرمایه‌گذاری در بیت کوین شوند. اگر این اتفاق بیفتد که البته از کارهای گری اسکیل و قرارداد بازار آتی بیت کوین گروه CME مشهود است، احتمالاً باعث رالی گسترده‌تر بیت کوین خواهد شد.

نظر شما در مورد تأثیر فعالیت گسترده خریداران بیت کوین در رالی قیمت اخیر چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: cointelegraph