جامعه ریپل با تلاش طولانی مدت خود امیدوار است بتواند پاسخی رسمی از کاخ سفید دریافت کند. همزمان با افت قیمت و آماده شدن ریپل برای دادگاه، گروهی از طرفدران ریپل پیرامون دادخواست تجمع کرده‌اند تا شاید کاخ سفید را وادار کنند در مورد دادخواست اخیر SEC که ادعا می‌کند ریپل اقدام به عرضه اوراق بهادار ثبت نشده کرده، بیانیه‌ای صادر کند. فشار طرفداران ریپل به کاخ سفید از طریق جمع‌آوری امضا در یک طومار انجام شده است.

فشار طرفداران ریپل به کاخ سفید

طومار تهیه شده در بخش We the People در وب سایت کاخ سفید با عنوان «ما مردم از دولت فدرال می‌خواهیم ریپل را یک ارز مجازی، یک ارز تلقی کند» اکنون از ۱۰ هزار امضا عبور کرده است.

بخش We the People که توسط دولت اوباما در سال ۲۰۱۱ راه‌اندازی شد، به کاربران اجازه می‌دهد طومارهایی تهیه کنند که با رسیدن به ۱۰۰٫۰۰۰ امضا در مدت ۳۰ روز، پاسخ رسمی کاخ سفید را به دنبال خواهد داشت. در حالی که بسیاری از این طومارها جدی هستند، اما این پلتفرم به مکانی برای شوخی نیز تبدیل شده است: یکی از معروف‌ترین طومارها خواستار ساخت ستاره مرگ (مربوط به سری فیلم‌های جنگ ستارگان) بوده است.

امضای طومار در وب سایت کاخ سفید

طومارهایی با ۱۰۰ هزار امضا در وب سایت کاخ سفید، پاسخ رسمی این نهاد را به دنبال خواهد داشت

نارضایتی و خسارت دیدن مردم آمریکا از حذف ریپل

در طومار مربوط به ریپل که توسط «J.W.» تهیه شده از SEC درخواست شده تا شکایت «واهی» خود را «متوقف» کند و به تصمیم قبلی FinCEN مبنی بر اینکه XRP یک ارز است، اشاره می‌کند. همچنین، در این طومار به سقوط ارزش بازار ریپل، کاهشی که جاشوا فرانک (Joshua Frank) از TheTIE آن را «سومین سقوط بزرگ در طول تاریخ» خوانده و همچنین «صدها هزار نفر از مردم آمریکا» که «صدمات و خسارات جبران‌ناپذیری را متحمل شده‌اند» اشاره شده است.

جاشوا در تاریخ ۳۰ دسامبر در توییتر خود نوشت:

ارزش بازار ریپل با کاهش ۹۳ درصدی از ۱۳۷ میلیارد دلار به زیر ۱۰ میلیارد دلار رسیده است. این امر باعث می‌شود که کاهش ارزش ریپل از فروپاشی Enron و Worldcom بزرگتر باشد. اگرچه این اتفاق ورشکستگی ریپل نیست، اما در واقع سومین سقوط بزرگ تاریخی پس از Lehman Brothers و Washington Mutual است.

بیشتر بخوانید: ماجرای شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) از ریپل چیست؟

فشار طرفداران ریپل به کاخ سفید در حالی انجام می‌شود که ریپل خود را برای یک کنفرانس پیش از دادگاه فوریه آماده می‌کند، که ممکن است یک پروسه حقوقی طولانی و بحث برانگیز باشد. به دنبال طرح شکایت SEC در ۲۲ دسامبر، تعداد صرافی‌های بزرگی که XRP را از لیست خود خارج کرده‌اند همچنان در حال افزایش است. ریپل نیز با انتشار بیانیه‌ای سرمایه‌گذاران و مطبوعات را تشویق می‌کند تا قبل از نتیجه‌گیری، منتظر شنیدن دفاعیات این شرکت باشند.

نظر شما در مورد تأثیر فشار طرفداران ریپل به کاخ سفید چیست؟ آیا کمک مردم می‌تواند تأثیری در رهایی ریپل از طرح این شکایت داشته باشد؟ نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph