جدیدترین اسکم بیت کوینی که شناسایی شده است، کاربران را با طمع سرمایه‌گذاری بسیار سودآور بیت کوین به دام می‌اندازد. شرکت امنیت سایبری Abnormal Security هشدار داده است که هکرها با شبیه‌سازی و جعل هویت پلتفرم معاملاتی معروف Bitcoin Era دستگاه‌های سرمایه‌گذاران را آلوده به بدافزار کرده‌اند.

هکرها از طریق ایمیل پلتفرم BTC Era را جعل می‌کنند

ایمیل‌های اسکم خودکاری که برای بسیاری از کاربران فرستاده شده است، از لحاظ ظاهری فوق‌العاده شبیه پلتفرم معاملات ارز دیجیتال BTC Era هستند و از همین طریق کاربران را برای سرمایه‌گذاری فریب می‌دهند.

براساس گزارش‌های Abnormal Security، این پیام‌ها کاربران را با نام خودشان مخاطب قرار می‌دهند و همین امر موجب می‌شود کاربر احساس اطمینان و اقدام به ارسال بیت کوین کند. کمترین میزان انتقال برای ورود به سرمایه‌گذاری را هم ۲۵۰ دلار تعیین کرده‌اند.

در زیر گزینه create an account که در این ایمیل‌ها تعبیه شده، یک لینک مخفی قرار داده‌اند. وقتی کاربری روی آن گزینه کلیک می‌کند، پس از هدایت به چندین جای مختلف، کاربر وارد یک سایت مخرب می‌شود. در این سایت یک پیغام پاپ آپ ظاهر می‌شود که از کاربر درخواست می‌کند نوتیفیکیشن‌های سایت را نشان دهد.

وقتی کاربر روی گزینه allow کلیک می‌کند و به‌اصطلاح این اجازه را به سایت می‌دهد، درواقع به برنامه مخرب سایت اجازه داده است که روی سیستم او نصب و اجرا شود، درحالیکه کاربر خیال می‌کند یک سرمایه‌گذاری سودآور انجام داده است. البته پشت پرده، این سایت برنامه مالویربایتس را اجرا می‌کند. به این صورت هکرها می‌توانند از سیستم کاربرای به‌عنوان دستگاهی برای مشاهده رفتارشان استفاده و تبلیغات و اسکم برای آنها ارسال کنند.

اسکم بیت کوین
مراقب ایمیل های اسکم بیت کوین باشید

تعداد جعل پلتفرم‌های بیت کوین نسبتا ثابت مانده است

براساس گزارش Abnormal Security این نوع حملات اسکم بیت کوین فوق‌العاده موفق بوده است، چرا که توانسته‌اند پلتفرم BTC Era را به‌خوبی جعل کنند. سرور این ایمیل‌ها برای شرکت ایمیل مارکتینگ Constant Contact بوده است. به‌گفته  Abnormal Security خدمات چنین سایت‌هایی این امکان را می‌دهد که هکرها بتوانند به‌طور همزمان به چندین کاربر ایمیل ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: روش های جدید کلاهبرداری ارز دیجیتال که باید مراقب آن ها باشیم

متخصصین پیشنهاد می‌کنند که کاربران و سازمان‌ها از هویت فرستنده ایمیل‌ها اطمینان کامل پیدا کنند و به نام فرستنده اکتفا نکنند. ضمنا آدرس تمام ایمیل‌ها را همیشه دابل چک کنند.

معاون ارشد شرکت Abnormal Security می‌گوید، در چند ماه اخیر تعداد هفتگی حملات اسکم بیت کوین و جعل پلتفرم‌های بیت کیون نسبتا ثابت مانده است. او اضافه می‌کند، اواخر ماه مارس تا اویل ماه می تعداد این نوع حملات افزایش قابل توجهی داشت.

فراموش نکنید نظرات، ایده‌ها و تحلیل‌های خود درباره ارزهای دیجیتال را از طریق سایت کوین نیک با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید آخرین اخبار و اطلاعات پیرامون این حوزه را از طریق حساب توییتر کوین نیک یا اینستاگرام کوین نیک دنبال کنید.

منبع: CryptoPotato