قیمت اتریوم، دومین رمز ارز بزرگ جهان از لحاظ ارزش بازار، امروز به ۱٫۱۵۰ دلار رسید و با یک افزایش قیمت چند صد دلاری هفته خوبی را آغاز کرده است. به نظر می‌رسد اتریوم در حال حرکت به سمت ثبت رکوردهای جدید است. در حالی که اکثراً حواسشان به بیت کوین بود، عملکرد خوب اتریوم آن را در مسیر عبور از بالاترین قیمت خود یعنی ۱۴۳۲ دلار در ژانویه ۲۰۱۸ قرار داده است. ۲۰۱۸ آخرین باری بود که ETH به قمیت چهار رقمی رسید و پس از آن با شروع فوریه ۲۰۱۸ به یک قیمت سه رقمی کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: آیا امکان رالی اتریوم به بیش از ۷۵۰ دلار وجود دارد؛ بررسی احتمالات

آیا فصل آلت کوین‌ها شروع شده؟

موفقیت امروز اتریوم و موفقیت بیشتر آلت کوین های بزرگ دیگر، نتیجه بازار گاوی بیت کوین است. آلت کوین‌ها با توجه به تسلط بیت کوین بر بازار، اغلب از قیمت BTC پیروی می‌کنند. نیمرد لهاوی (Nimrod Lehavi)، مدیر عامل و بنیانگذار شرکت پرداخت ارز دیجیتال Simplex، در مصاحبه با Decrypt گفت: تردیرها به دنبال «BTC بعدی» هستند.

آیا این موفقیت ETH آغاز «فصل تازه‌ای از آلت کوین‌ها» است؟ داج کوین در تاریخ ۲ ژانویه ۷۰٪ افزایش یافت. قیمت وی چین امروز بیش از ۲۰٪ افزایش یافت، همچنین لایت کوین و میکر نیز حدود۱۰٪ افزایش داشتند.

چارت یک ساعته اتریوم/تتر

چارت یک ساعته تغییرات قیمت ETH/USDT

اوضاع ریپل چگونه است؟

در عین حال، قیمت ریپل که در گذشته سومین رمز ارز بزرگ از لحاظ ارزش بازار بود، در برابر شکایت کمیسیون اوراق بهادار و بورس ایالات متحده در اواخر ماه همچنان به جبهه گرفتن ادامه می‌دهد. به دنبال طرح این شکایت، ریپل به سرعت از جایگاه خود به عنوان سومین رمز ارز بزرگ که مدت‌ها آن را حفظ کرده بود، سقوط کرد. در حال حاضر، ریپل مقام چهارم را دارد، و جای خود را به لایت کوین داده است که البته این امر نتیجه اسپین آف بیت کوین است.

به هر حال، بیت کوین بیشترین رشد را داشته است. قیمت بیت کوین تنها در همین آخر هفته ۴۰۰۰ دلار رشد کرد. گرچه این امر ممکن است به دلیل حساب وکتاب‌های تعطیلات باشد، اما این موضوع برای بازار گاوی مزید بر علت شد که بیت کوین را به بیش از ۳۰۰ درصد افزایش از قیمت اولیه خود در ماه اکتبر یعنی ۱۰۵۰۰ دلار برساند.

آیا به نظر شما فصل آلت کوین‌ها شروع شده و باید منتظر ثبت رکوردهای جدیدی برای اتریوم باشیم؟ نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt