اتریوم پس از چند روزی که حوالی ۳۹۰ دلار در حال تقویت خودش بود، امروز بالاخره صعودش را آغاز کرد، از سطح ۴۴۰ دلار عبور کرد و به ۴۴۵ دلار رسید. با این صعود اتریوم به بالاترین قیمت در دو سال اخیر رسید. اگر اتریوم بتواند از جایگاه فعلی‌اش دفاع کند و به همین روند ادامه دهد، اصلا بعید نیست که بتواند در مدت کوتاهی از مرز روانی ۵۰۰ دلار نیز عبور کند.

صعود اتریوم به بالاترین قیمت
نمودار روزانه قیمت اتریوم

پنتاشی تحلیلگر تکنیکال سایت Blockfyre می‌گوید، اتریوم در حال حرکت به سمت قیمت‌های بالاتر است و این هفته احتمالا شاهد تقابل اتریوم و سطح مقاومتی ۴۵۰ دلار خواهیم بود. این تحلیلگر پیشنهاد می‌کند اگر پول بیشتری از سمت آلت کوین ها به سمت اتریوم سرازیر شود، کمک بزرگی برای اتریوم در مسیر حرکت به سطوح بالاتر خواهد بود.

صعود اتریوم به بالاترین قیمت
احتمال روند افزایشی اتریوم

گاوهای اتریوم تکیه‌گاه مستحکمی حوالی ۳۹۰-۳۹۷ دلار دارد و میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه و ۵۰ روزه اتریوم در قیمت‌های ۳۹۴/۴۰ دلار و ۳۹۲/۱۹ دلار واقع شده است. انباشت اتریوم در این ناحیه موجب شد که اتریوم بتواند بالاتر از روند نزولی سطوح مقاومتی را بشکند و چنین تقویت‌هایی در سطوح قیمتی بعدی می‌تواند باز هم اتریوم را در شکستن سطوح مقاومتی بالاتر کمک کند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی بازار گاوی اتریوم ؛ عبور از قیمت ۱۰۰۰ دلار تا سال ۲۰۲۱

دیروز، رکورد کارمزد تراکنش‌های اتریوم شکسته شد و این مقدار به ۶/۸ میلیون دلار رسید. تحلیلگران معتقدند رونق فعالیت‌های مالی غیرمتمرکز، دیفای (DeFi) موجب شده تا هزینه گس با سرعت زیادی افزایش یابد.

ارتقای شبکه اتریوم به اتریوم ۲ روزبه‌روز نزدیک‌تر می‌شود؛ ارتقای گسترده‌ای که که قرار است اتریوم از یک شبکه مبتنی بر استخراج به شبکه‌ای با مبنای استیکینگ (سهام‌گذاری) کوچ کند.

در همین حین، تقاضا برای قراردادهای آتی اتریوم نیز بسیار افزایش یافته، طوریکه به بالاترین میزان خود رسیده است. بر اساس گزارش  Skew Analytics میزان قراردادهای آتی اتریوم توانسته از مرز ۱/۵ میلیارد دلار عبور کند.

در زمان نوشتن این مطلب اتریوم با قیمت ۴۳۶ دلار خریدوفروش می‌شود، این مقدار ۱۲ درصد بیشتر از قیمت اولیه روز این ارز دیجیتال محبوب است. صعود اتریوم به بالاترین قیمت در دوسال اخیر و جایگاه فعلی‌اش که بالاتر از رکورد روز ۲ اوت، یعنی ۴۱۵ دلار است، نوید این را می‌دهد که اتریوم مومنتوم لازم برای برای فتح سطوح بالاتر و رسیدن به قیمت ۵۰۰ دلار را دارد.

همچنانکه گاوهای اتریوم چشم به ۵۰۰ دلار دوخته‌اند، بیت کوین از ۱۱٫۹۰۰ دلار عبور کرده است و همه منتظرند تا برای سومین بار به ۱۲ هزار دلار برسد.

فراموش نکنید که همیشه می‌توانید نظرها و تحلیل‌های خودتان را با کوین‌نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Coinjournal