باشگاه فوتبال مشهور فرانسوی یعنی پاریسن ژرمن به بازی فوتبال فانتزی پلتفرم سوریر (Sorare) ملحق شد و کارت‌های دیجیتالی بازیکنان مشهور این تیم به عنوان توکن‌های غیرقابل تعویض در تعداد محدود عرضه خواهند شد. در ادامه این مطلب درباره جزئیات پیوستن پاریسن ژرمن به بازی فوتبال فانتزی سوریر بیشتر صحبت می‌کنیم.

پیوستن پاریسن ژرمن به فوتبال فانتزی سوریر

پی اس جی (PSG) که در بالاترین سطح فوتبال جهان قرار دارد و به دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا هم رسید، با دنیای بلاک چین خیلی هم غریبه نیست. چرا که با همکاری پلتفرم بلاک چین «Socios.com» در سال ۲۰۱۸ عرضه سکه به هواداران (Fan Token Offering) را راه‌اندازی کرده بود. اما در  هفته گذشته این باشگاه به عنوان یکصدمین باشگاه فوتبال در جهان به بازی فوتبال فانتزی (fantasy soccer game) پلتفرم  سوریر Sorare که روی بلاک چین اتریوم فعالیت می کند ملحق شد.

قرار است کارت‌های دیجیتال بازیکنان مشهور این تیم مانند نیمار و کیلیان امباپه و همچنین برخی از پیشکسوتان باشگاه مانند دیوید بکام در تعداد محدود به صورت توکن‌ عرضه شود. جالب اینجاست امتیاز این کارت‌ها به عملکرد این بازیکنان در زندگی واقعی و جدول لیگ‌های فوتبال و همچنین کمیاب بودن این کارت‌ها بستگی خواهد داشت.

خبر این همکاری بین پاریسن ژرمن و سوریر با راه‌اندازی رسمی این پلتفرم در ایالات متحده یعنی دومین بازار بزرگ بازی در جهان همزمان شد. به گفته انجمن‌های بازی نزدیک به ۶۰ میلیون نفر در ایالات متحده از بازی‌های فانتزی استفاده می‌کنند که بازار را برای ورود شرکت‌های بلاک چین به این حوزه بسیار جذاب کرده است.

سخنگوی سوریر گفته است:

ما فکر می‌کنیم که با داشتن ۱۰۰ باشگاه و حضور سه باشگاه از  بین ۱۰ باشگاه برتر فوتبال در جهان – یوونتوس، پاریسن ژرمن و، اتلتیکو مادرید – ما اکنون رسماً در مسیر شروع بازی به عنوان یک تجربه کامل هستیم.

پیوستن پاریسن ژرمن به فوتبال فانتزی

پیوستن پاریسن ژرمن به بازی فوتبال فانتزی پلتفرم سوریر

این مطلب راهم مطالعه کنید: درآمد میلیون دلاری بازی‌ های بلاک چینی

البته او پیش از راه‌اندازی رسمی در ایالات متحده گفت این بازی هنوز به تنظیمات دقیق مانند ماتریس امتیازدهی و پیشرفت در بازی احتیاج دارد.

گفتنی است علاوه بر ۳ باشگاه گفته شده، باشگاه‌های مشهور دیگری مانند ناپولی، مارسی، لیون، لاتزیو و … هم به این بازی ملحق شده‌ بودند.

سوریر از زمان راه‌اندازی در ماه مارس سال ۲۰۱۹ تا کنون تنها از راه فروش کارت دیجیتالی بازیکنان در ۶۰ کشور جهان به درامد ۲ میلیون دلاری دست پیدا کرده است.

در رده بندی ارزهای دیجیتال غیرقابل تعویض (Nonfungible) سوریر در رده پنجم با ارزش‌ترین ارزها قرار دارد. در مقایسه با بازی برتر این رده بندی یعنی کریپتو کیتیز (Cryptokitties) که حجم معامله هفتگی آن ۹۵۴٫۲۳۱ دلار است، حجم معاملات هفتگی سوریر چیزی در حدود ۲۰۵٫۱۳۱ دلار گزارش شده است.

گفتنی است ارزهای دیجیتال غیرقابل تعویض (NFTs) ابتدا در سال ۲۰۱۷ و با بازی کریپتوکیتیز وارد این حوزه شدند که مانند سوریر بر بستر اتریوم فعالیت می‌کند. در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۰ ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال غیرقابل تعویض نزدیک به ۳۷۰ میلیون دلار تخمین زده شده بود.

اگر سابقه بازی فوتبال فانتزی را دارید می‌توانید به سایت سوریر (sorare.com) سر بزنید و از انجام بازی فوتبال فانتزی مبتی بر بستر بلاک چین لذت ببرید. ضمنا فراموش نکنید تجربه و نظرات خود را از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph