VanEck، یک شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری مستقر در نیویورک به تازگی برای راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله بیت کوین (ETF) با ۴۹ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) تشکیل پرونده داده است. در واقع، علاقه مدیر این صندوق سرمایه‌گذاری به بیت کوین، علاقه روزافزون شرکت‌های بزرگ مالی به بیت کوین را برجسته می‌کند. قبل از اینکه امروز VanEck در SEC تشکیل پرونده دهد، GreenPro یک شرکت سهامی عام دیگر، برای راه‌اندازی یک صندوق ۱۰۰ میلیون دلاری بیت کوین ثبت نام کرده بود. اسکای بریج کپیتال (Skybridge Capital) دیگر شرکت مدیریت دارایی چند میلیارد دلاری است که ۱۸۳ میلیون دلار برای صندوق بیت کوین خود سرمایه‌گذاری کرده است.

پیش از این پرونده‌های تراست بیت کوین، شاخص S&P داو جونز نیز اعلام کرد که آنها در سال آینده دو شاخص رمزنگاری را عرضه خواهند کرد که روی S&P 500 به نشانه ورود بیت کوین به جریان اصلی معامله خواهند شد.

VanEck به فهرست در حال رشد صندوق‌های قابل معامله بیت کوین در آمریکا می‌پیوندد

صندوق قابل معامله بیت کوین VanEck در رقابت با محبوبیت بسیار زیاد گری اسکیل بیت کوین تراست (GBTC) خواهد بود. این تراست بیت کوین یک صندوق قابل معامله در بورس خواهد بود که برای مشتریانی که در Cboe BZX Exchange ، معامله می‌کنند سهام صادر می‌کند. ارزش این سهام براساس مقایسه نرخ سود بیت کوین MVIS® ارزیابی می‌شود، که داده‌های صرافی‌های برتر ارز دیجیتال را جمع‌آوری می‌کند. این شرکت در پرونده SEC خود نوشته:

سهامدارانی که تصمیم به خرید یا فروش سهام این تراست می‌گیرند، سفارشات معاملاتی خود را از طریق کارگزاران خود انجام می‌دهند و کمیسیون و کارمزد کارگزاری را پرداخت خواهند کرد. قبل از این عرضه، هیچ بازار عمومی برای این سهام وجود نداشته است. انتظار می‌رود این سهام با توجه به اعلامیه انتشار، برای معامله در بورس تحت یک نماد که پیش از شروع معامله اعلام می‌شود، لیست شود.

این صندوق قابل معامله جدید بیت کوین به سرمایه‌گذاران نهادی امکان می‌دهد تا بهتر در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند. VanEck پس از راه‌اندازی یک محصول سرمایه‌گذاری قابل مبادله بیت کوین (EPT) در اروپا تجربه مدیریت یک صندوق بیت کوین را دارد.

ETF یک نوع صندوق سرمایه گذاری مشترک با بازدهی مناسب است

ETF از جمله صندوق های سرمایه گذاری مشترک با هدف مدیریت حرفه‌ای وجوه و کسب بازدهی مناسب هستند

بیشتر بخوانید: اولین صندوق قابل معامله بیت کوین تصویب شد و آماده عرضه است

ETF در مسیر ایجاد نوآوری در بیت کوین

گابور گوباکس (Gabor Gurbacs)، مدیر VanEck در توییتر خود، صندوق جدید بیت کوین را اعلام کرد و اطمینان داد که آنها به همکاری با نهادهای نظارتی برای ایجاد نوآوری بهتر در بیت کوین ادامه می‌دهند:

ورود یک EFT فیزیکی بیت کوین به بازار آمریکا در اولویت اصلی شرکت vaneck قرار دارد. ما متعهد به حمایت از نوآوری متمرکز بر بیت کوین هستیم و برای دستیابی به این هدف با نهادهای نظارتی و فعالان بازار همکاری می‌کنیم. VanEck قبلاً با موفقیت یک ETP بیت کوین را در اروپا راه‌اندازی کرده است.

شیوع ویروس کرونا در سال جاری دینامیک مالی جهان را تغییر داده و بیت کوین را به یک دارایی جدید پوشش ریسک در جهان تبدیل کرده است. آنچه بسیاری از طرفداران بیت کوین سال‌های طولانی ادعا می‌کردند، در طی همه گیر شدن این بیماری شروع به بازتاب کرده، زیرا موسسات بیشتری بیت کوین را به جای طلا انتخاب کرده‌اند. حتی طرفداران طولانی مدت طلا سرمایه‌گذاری در آن را کاهش داده‌اند تا بیشتر در بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند. چرا که بیت کوین ذخیره ارزش بهتری نسبت به طلا در طول این همه گیری ادامه دار بوده است.

به نظر شما راه‌اندازی این صندوق قابل معامله بیت کوین چه تأثیری در سرمایه‌گذاری‌ها و عملکرد گری اسکیل بیت کوین تراست خواهد داشت؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: coingape