در آخرین روز از سال ۲۰۲۰ هم بیت کوین دست از رکوردشکنی برنداشت و صبح امروز موفق شد برای اولین بار در تاریخ از مرز ۲۹۰۰۰ دلار عبور کند. اتریوم هم به نظر می‌رسد قصد دارد سال شگفت انگیز خود را با رسیدن به محدوده ۷۵۰ دلار جشن بگیرد. ریپل هم که روزهای اخیر با سقوط سنگین مواجه شده بود، در ۲۴ ساعت گذشته موفق شد رشد ۵ درصدی را تجربه کند. در ادامه این مطلب نگاهی می‌اندازیم به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۱ دی برابر با ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰.

نگاهی به بازار ارزهای دیجیتال ۱۱ دی

در ادامه به مطلب سعی می‌کنیم قیمت ارزهای دیجیتال مهم بازار در روز ۱۱ دی را بررسی کنیم و روند حرکتی بعدی آن‌ها را پیش بینی کنیم.

بازار ارزهای دیجیتال ۱۱ دی

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال ۱۱ دی (منبع: Coin360)

بیت کوین

بیت کوین روز آخر سال ۲۰۲۰ هم مانند روزهای اخیر روند صعودی خود را دنبال کرد و موفق شد با افزایش قیمت بیش از ۵ درصد از مرز ۲۹٫۰۰۰ دلار عبور کند و به قیمت ۲۹٫۲۸۰ دلار برسد، به این ترتیب یک بار دیگر شاهد افزایش بالاترین قیمت تاریخ بیت کوین باشیم. البته بیت کوین موفق به ادامه مسیر نشد و با کمی کاهش قیمت در حال حاضر و در زمان نگارش این مطلب در محدوده ۲۹٫۰۰۰ دلار معامله می‌شود.

بسیاری از تریدرها و سرمایه‌گذاران انتظار دارند بیت کوین سال نوی میلادی را با قیمت ۳۰٫۰۰۰ دلار آغاز کند ولی پیش از آن پادشاه ارزهای دیجیتال باید بتواند از سد مقاومت ۲۹٫۲۰۰ تا ۲۹٫۵۰۰ دلاری عبور کند. در این صورت رسیدن به ۳۰٫۰۰۰ دلار دور از انتظار نخواهد بود.

شاخص مکدی برای بیت کوین همچنان در محدوده صعودی قرار دارد و شاخص RSI کمی پایین‌تر از ۷۰ قرار دارد.

در صورتی که بیت کوین موفق به عبور از مقاومت ۲۹٫۲۰۰ دلاری نشود و روند ریزشی بگیرد، مهمترین سطح حمایت برای آن در محدوده ۲۸٫۶۵۰ دلار قرار دارد، در صورت شکست این محدوده، حمایت ۲۷٫۳۷۵ دلاری از ریزش بیشتر جلوگیری خواهد کرد.

بازار ارزهای دیجیتال ۱۱ دی

نمودار تعییرات قیمت بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: بیت کوین ۳۰ هزار دلاری نزدیک است؛ ثبت رکوردی جدید برای بیت کوین

اتریوم

اتریوم هم که سه چار روزی است برای شکست مقاومت ۷۵۰ دلاری تلاش می‌کند، در ۲۴ ساعت گذشته هم به تلاش خود ادامه داد، حتی در برخی از صرافی‌ها موفق به ثبت قیمت ۷۵۸ دلار شد که در ۳۱ ماه گذشته بی سابقه بوده است، اما نتوانشت مدت زیادی بالای این محدوده دوام بیاورد. با این حال بیت کوین در حال حاضر با قیمت ۷۴۵ دلاری معامله می‌شود که نسبت به روز گذشته رشد ۲ درصدی را نشان می‌دهد.

در صورتی که اتریوم موفق به شکست مقاومت ۷۵۰ دلاری شود، تارگت بعدی برای دومین ارز دیجیتال مهم بازار ابتدا ۷۶۰ و سپس ۷۸۰ دلار خواهد بود. در صورت تحقق این امر حتی ۸۰۰ دلار هم برای اتریوم دور از انتظار نخواهد بود.

نکته جالب در مورد اتریوم این است که داده‌های روی بلاک چین نشان می‌دهد تعداد آدرس‌های اتریوم که دارایی آن‌ها بیش از ۱۰٫۰۰۰ اتریوم است در ۲ ماه گذشته رو به افزایش بوده است. این موضوع نشان می‌دهد نهنگ‌های اتریوم به فکر کسب سود از افزایش قیمت احتمالی اتریوم هستند.

در حال حاضر شاخص مکدی برای اتریوم در محدوده صعودی قرار دارد و شاخص RSI در محدوده ۵۰ دیده می‌شود. اگر اتریوم موفق به حفظ خود بالای محدوده ۷۴۰ دلار نشود و روند نزولی بگیرد، در محدوده ۷۳۰ دلاری از حمایت خوبی برخوردار است.

بازار ارزهای دیجیتال ۱۱ دی

نمودار تغییرات قیمت اتریوم

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا امکان رالی اتریوم به بیش از ۷۵۰ دلار وجود دارد؛ بررسی احتمالات

ریپل

ریپل آخرین روز سال ۲۰۲۰ را را با قیمت ۰/۲۰۳۳ دلار آغاز کرد و موفق شد تا ۰/۲۱۵۱ دلار هم صعود کند که برخلاف آنچه عادت کرده بودیم ببینم، رشد ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

بسیاری از تریدرهای ریپل اعتقاد دارند، در جهش بعدی آلت کوین‌ها ریپل هم می‌تواند به وضعیت خود سر و سامان دهد. ریپل که در حال حاضر در حدود ۲۱ سنت ارزش دارد در سال ۲۰۱۸ موفق شده بود به قیمت ۳ دلار هم دست پیدا کند.

در حال حاضر مهمترین مقاومت برای ریپل در محدوده قیمتی ۰/۲۳۵۲ دلار است، در صورتی که ریپل موفق به شکست این مقاومت شود، می‌تواند  برای رسیدن به ۰/۲۵۹۱ دلار تلاش کند.  اما در صورتی که از سطح ۰/۲۱ دلار پایین‌تر کشیده شود، اولین سطح حمایت برای ریپل در محدوده ۰/۱۸۹۷ دلار قرار گرفته است در صورت شکست این حمایت ریپل ممکن است قیمت ۰/۱۶۸۰ دلار را هم تست کند.

بازار ارزهای دیجیتال ۱۱ دی

نمودار تغییرات قیمت ریپل

لایت کوین

لایت کوین چند روزی است برای شکست مقاومت ۱۳۰ دلاری تلاش می‌کند، اما هر بار برای عبور از آن تلاش کرده است با در بسته مواجه شد. لایت کوین روز گذشته را با قیمت کمی بیشتر از ۱۲۷ دلار به پایان رساند و در زمان نگارش این مطلب کمی پایین‌تر از ۱۲۷ دلار قیمت دارد که کاهش ۰/۵ درصدی را نشان می‌دهد.

با این که لایت کوین مدت‌هاست برای عبور از مقاومت ۱۳۰ دلاری ناکام مانده است، اما تحلیلگران عقیده دارند، روند لایت کوین همچنان صعودی است و در صورت شکست مقاومت ‍۱۳۰ تا ۱۳۴ دلاری می‌تواند تا قیمت ۱۴۰ و حتی ۱۵۳ دلار هم دست پیدا کند.

در طرف دیگر اگر قرار باشد لایت کوین با ریزش قیمت مواجه شود، ابتدا در محدوده ۱۲۴ دلار و سپس در محدوده ۱۱۸ دلار و ۱۱۰ دلار از حمایت خوبی برخوردار است.

بازار ارزهای دیجیتال ۱۱ دی

نمودار تغییرات قیمت لایت کوین

در بین سایر ارزهای دیجیتال مهم بازار هم پولکادات در ۲۴ ساعت گذشته موفق شد بیش از ۱۱ درصد افزایش قیمت را تجربه کند و حالا بیش از ۸ دلار قیمت داشته دارد. بیت کوین کش، بایننس کوین و چین لینک هم کمتر از ۱ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند و در حال حاضر به ترتیب با قیمت‌های ۳۵۳/۳۱،  ۳۷/۵ و ۱۱/۵ دلار معامله می‌شوند. کاردانو هم با ۰/۴ درصد افزایش قیمت به قیمت ۰/۱۸۲۴ دلار رسید.

تحلیل شما از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۱۱ دی ماه چگونه است؟ فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک به اشتراک بگذارید و با فعالان این حوزه بحث و تبادل نظر کنید.