گری‌اسکیل، بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی‌های دیجیتال دنیا، پس از دیدگاه بحث‌برانگیز مجری فاکس نیوز نسبت به خبر تیراندازی یک جوان به سمت معترضین ضدنژادپرستی آمریکا، تبلیغات ارزهای دیجیتال خود را از این برنامه حذف کرد.

شرکت Grayscale Investments، یک شرکت سرمایه‌گذاری ارزهای رمزنگاری شده با ۵٫۸ میلیارد دلار دارایی، پس از نظر بحث‌برانگیز تاکر کارلسون (Tucker Carlson) درخصوص تظاهرات ضدنژادپرستی سیاه‌پوستان، تبلیغات ارز دیجیتال خود از این برنامه حذف کرد.

حدود سه هفته پیش بود که کمپینی برای تبلیغات ارزهای دیجیتال با نام The History of Money در برنامه‌هایی از جمله CNBC و FOX آغاز به کار کرد.

تاکر کارلسون، مجری برنامه فاکس نیوز

تاکر کارلسون، مجری برنامه فاکس نیوز که صحبت‌های او منجر به حذف تبلیغات ارزهای دیجیتال شرکت گری‌اسکیل شد

در تاریخ ۲۷ آگوست بود که تاکر کارلسون مجری فاکس نیوز درخصوص تیراندازی صورت گرفته توسط یک جوان ۱۷ ساله با اسلحه که منجر به کشته شدن ۲ معترض و زخمی شدن دیگران شد، نظری جنجالی را ارائه کرد. او در این خصوص بیان کرد:

آیا واقعا متعجب شدیم که نتیجه غارت و آتش زدن، منجر به کشته شدن آن‌ها شده است؟ چقدر شوکه شده‌ایم که یک جوان ۱۷ ساله با یک اسلحه تصمیم گرفته خودش قانون را اجرا کند وقتی شخص دیگری این کار را انجام نمی‌دهد؟

واکنش گری‌اسکیل در برابر این سخنان جنجالی با حذف تبلیغات ارز دیجیتال

پس از سخنان او، اعتراضات عمومی به سرعت در فضای مجازی پدیدار شد. برایان تایلر کوهن (Brian Tyler Cohen) یوتیوبر محبوب برنامه‌های سیاسی، هر ۸ اسپانسر این کمپین را که شرکت گری‌اسکیل هم شامل آن‌ها می‌شد، با ادعای این که این شرکت‌ها به تاکر کارلسون پول داده‌اند تا در برنامه زنده از آنها دفاع کند، محکوم کرد.

همچنین فرد گاتنبرگ (Fred Guttenberg)، فردی که دختر خود را در جریان یک تیراندازی در مدرسه‌ای در آمریکا از دست داد، در این خصوص می‌گوید:

تاکر، تو یک دیوانه‌ای که مردم رو به کشتن خواهی داد. امیدوارم تبلیغ‌کنندگان برنامه‌ات همین امروز از تو دست بکشن. تو باید برای خاطر امنیت فرزندانمان حذف شوی.

این مطلب راهم مطالعه کنید: دعوت به خرید بیتکوین در اعتراضات نژادپرستی آمریکا با هدف اعتراض مسالمت آمیز

پس از این اعتراضات، شرکت گری‌اسکیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که برنامه پخش شده فاکس نیوز تحت هیچ شرایطی با ارزش‌ها و قوانین این شرکت هم‌راستا نیست.

به توجه ما رسیده است که یکی از تبلیغات ارزهای دیجیتال‌مان به اشتباه در یک برنامه تلویزیونی پخش شد که تحت هیچ شرایطی با ارزش‌ها و چیزی که برای آن ایستادگی می‌کنیم سازگاری ندارد. ما درخصوص چگونگی پخش شدن این برنامه خارج از اهداف رسانه‌ای خود تحقیق خواهیم کرد تا مطمئن شویم هرگز این اتفاق بار دیگر رخ ندهد.

واکنش مردم نسبت به واکنش شرکت گری‌اسکیل

خارج کردن این تبلیغات باعث واکنش بسیاری از مردم در فضای آنلاین شد. اما در عین حال افرادی هم اعلام کرده‌اند که این شرکت باید در فضای ارزهای دیجیتال باقی بماند و از دنیای سیاست خارج شود. مت مسکس (Matt Messex) یکی از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در واکنش به این مسئله اعلام کرد که حساب کاربری خود را به دلیل فعالیت‌های سیاسی شرکت گری‌اسکیل خواهد بست. او در این مورد اعلام کرد:

من نمی‌دانستم که گری‌اسکیل هم‌‌راستا با گروه‌های چپ‌گراست. حالا برای نگهداری موقعیت سرمایه‌ام در این شرکت دیگر علاقه‌مند نیستم.

چنین اتفاقی در خصوص تاکر کارلسون تازگی ندارد. او از سال ۲۰۱۸ تا امروز، بیش از ۷۰ شرکت تبلیغ‌کننده از جمله شرکت دیزنی و تی‌موبایل را از دست داده است. امسال درآمد تبلیغاتی این برنامه از ۹۲٫۷ میلیون دلار به ۴۸٫۳ میلیون دلار کاهش پیدا کرد.

نظر شما در خصوص این مسئله جنجالی چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Cointelegraph