یکی از معترضین ضد نژاد پرستی آمریکا، در شرایط کنونی این کشور، مردم را به خرید بیتکوین در اعتراضات نژادپرستی آمریکا دعوت کرده و خروج از اکوسیستم اقتصادی آمریکا را راهی مسالمت آمیز برای مقابله با سران این کشور می‌داند. بیت کوین در میان اعتراضات گسترده آمریکا، شرایط فعالی را سپری می‌کند. با کوین نیک همراه باشید.

در چند وقت اخیر، مردم آمریکا و حتی دیگر نقاط سرتاسر دنیا، نسبت به مرگ جورج فلوید (George Floyd)، سیاه پوست آمریکایی که توسط خشونت پلیس جان باخت، اعتراضات گسترده‌ای به راه انداخته‌اند. این اعتراضات ضد نژاد پرستی و مقابله با خشونت پلیس، فضای خوبی را برای رشد بیت کوین ایجاد کرده است.

دعوت به خرید بیتکوین در اعتراضات نژادپرستی آمریکا توسط مرد ماسک سفید

یکی از معترضین سیاه پوست شهر لس آنجلس با یک ماسک سفید در مصاحبه‌ای، از بهره‌گیری از این سناریوی شرایط کنونی برای کوچ کردن به سمت یک سیستم اقتصادی جدید مانند بیت کوین می‌گوید:

ما در یک سیستمی زندگی می‌کنیم که به ما اجازه نخواهد داد رشد و پیشرفت کنیم. راه حل بزرگ من برای همه این است که از حمایت این سیستم صرف نظر کنیم و به صورت جمعی از این سیستم اقتصادی خارج شویم. راهی که می‌توان این کار را انجام داد، خرید بیت کوین است.

صحبت‌های این مرد که به ماسک سفید مشهور شد، آن قدری قابل توجه بود که جسی پاوول (Jesse Powell) موسس و مدیر صرافی مشهور کراکن در توییتر واکنش نشان داد و گفت:

این قهرمان ماسک‌ دار کیست؟

شاید این اعتراضات گسترده به تازگی فوران کرده باشد، اما لازم به ذکر است که پنج ماه اول سال ۲۰۲۰، از ابتدا پر سر و صدا بوده است. در چند ماه اخیر مردم با شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و نتیجه آن بی‌ کار شدن بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم بوده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: عملکرد بهتر آلت کوینها در برابر بیتکوین ؛ آیا پادشاه به جایگاه خود بازخواهد گشت؟

در حالی که مردم به سختی برای نان شب و اجاره‌خانه‌های خود در تلاش و مشقت هستند، ذخیره فدرال بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا (US Federal Reserve) و بازار سهام، در حال پرواز کردن هستند. متی گرینسپن (Mati Greenspan) موسس شرکت تحلیلی و مشاوره اقتصادی Quantum Economics در این خصوص می‌گوید:

گسستگی میان اقتصاد و بازارهای مالی، حالا به بیشترین حد خود از زمان رم باستان رسیده است.

آیا دعوت به خرید بیت کوین یک اعتراض مسالمت آمیز است؟

البته این اولین واقعه‌ای نبود که صحبت از بیت کوین در میان اعتراضات شد. اوایل همین هفته، یکی دیگر از معترضین شهر دالاس، پلاکاردی را به همراه داشت که روی آن نوشته بود: «بیت کوین ما را نجات خواهد داد.»

پلاکارد اعتراضات آمریکا و دعوت به خرید بیت کوین

خرید بیت کوین در آشوب های نژاد پرستی

در میان این گیر و دار، مدیر صرافی بایننس هم به نوبه خود مردم را به خرید بیتکوین در اعتراضات نژادپرستی آمریکا دعوت کرده است:

بیت کوین یک اعتراض مسالمت آمیز است.

صنعت ارزهای دیجیتال هم همبستگی خود را نسبت به وقایع اخیر اعلام کرده است. یکی از این افراد، برد گارلینگ‌هاوس (Brad Garlinghouse) است که پشتیبانی خود را از افرادی که برای نجات جان سیاه پوستان می‌جنگند، اعلام کرد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: افزایش ۱۵۰ درصدی خرید بیت کوین توسط شرکت گری اسکیل

حضور بیت کوین در میان اعتراضات، تنها مربوط به آمریکا و مقابله با نژاد پرستی نمی‌شود. سال پیش، جنبشی از سوی گروه طرفدار دموکراسی هنگ کنگ به راه افتاده بود که حمایت خود را از قبول کردن ارزهای دیجیتال در اقتصاد اعلام کرده بودند. همچنین در کشورهایی نظیر ونزوئلا، آرژانتین، شیلی و دیگران، ارزهای دیجیتال نقش مهمی را برای دگرگونی اوضاع اقتصادی این کشورها بازی می‌کنند.

خیزش بازارها در میان آشوب‌های اخیر

برای اولین بار در یک ماه، قیمت بیت کوین در میان اعتراضات اخیر از ۱۰ هزار دلار هم عبور کرد، هرچند که قیمت آن به سمت ۹٫۵۰۰ دلار بازگشت.

اما این فقط بیت کوین نیست که دچار افزایش شده است. در حالی که بسیاری از شهرهای آمریکا در هرج و مرج هستند، شاخص S&P 500 در حالی که همزمان با ویروس کرونا هم دست و پنجه نرم می‌کند، توانسته به بالاترین حد ۵۰ روزه خود (۵۰Day Rally) در تاریخ برسد. متی گرینسپن همچنین در مورد شاخص داو جونز در توییتر خود نوشته:

اعتراضات جورج فلوید هیچ تاثیری روی بازار سهام نداشته است. همانطور که در نمودار مشاهده می‌کنید، سهام داو جونز از شروع اعتراضات روند صعودی داشته است. فقرا در رنج هستند، کشور در آشوب است، اما ثروتمندان ثروتمند‌تر می‌شوند.

افزایش سهام داو جونز در اعتراضات ضد نژاد پرستی آمریکا

افزایش قیمت بیت کوین

دلیل گسستگی میان بازار سهام و اقتصاد، تزریق تریلیون‌ها دلار در بازار توسط فدرال و دولت است. آیا دعوت به خرید بیت کوین و خروج مردم از اقتصاد حال حاضر آمریکا می‌تواند تاثیر گذار باشد؟ در حال حاضر بیت کوین روی قیمت‌های ۹٫۶۰۰ دلار معامله می‌شود و انتظار می‌رود این قیمت در آخر همین سال به ۲۰ هزار دلار برسد.

منبع: Bitcoin Exchange Guide