شرکت گوگنهایم پارتنرز (Guggenheim Partners)، شرکت مدیریت دارایی با ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار، جدیدترین شرکت وال استریت است که در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کند. سرمایه‌گذاری گوگنهایم در بیت کوین اولین گام‌های این شرکت در گشودن درها به روی ارزهای دیجیتال است.

سرمایه‌گذاری گوگنهایم در بیت کوین

این شرکت که به نمایندگی از شرکت‌ها، صندوق‌های بازنشستگی و صندوق‌های سرمایه ملی در انواع کلاس‌های دارایی سرمایه‌گذاری می‌کند، در پرونده‌ای که در تاریخ ۲۷ نوامبر تشکیل داده توضیح داده که احتمالاً «با سرمایه‌گذاری در گری اسکیل بیت کوین تراست (GBTC) از طریق صندوق فرصت‌های کلان خود «به طور غیر مستقیم به دنبال سرمایه‌گذاری در بیت کوین است». طبق موارد مطرح شده در این پرونده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا:

صندوق فرصت‌های کلان ممکن است از طریق سرمایه‌گذاری حداکثر ۱۰ درصد از ارزش خالص دارایی خود در گری اسکیل بیت کوین تراست (GBTC)، یک صندوق سرمایه‌گذاری که در بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کند، به طور غیرمستقیم در بیت کوین سرمایه‌گذاری کند.

صندوق فرصت‌های کلان

صندوق فرصت‌های کلان با بیش از ۵ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت، یکی از شناخته شده‌ترین شرکت‌هاست. بر اساس اطلاعات وب سایت گوگنهایمن، این شرکت سعی دارد تا بهترین ایده‌های تیم سرمایه‌گذاری را در شرایط فعلی بازار از طریق یک رویکرد بدون محدودیت و استراتژی فرصت طلبانه برای اختصاص سرمایه به سایر کلاس‌های دارایی برای افزایش بازده و/یا کاهش ریسک پیاده‌سازی کند.

سرمایه‌گذاری این صندوق در GBTC از طریق یک شرکت تابعه متعلق به گوگنهایم انجام خواهد شد، که به عنوان یک شرکت محدود طبق قوانین جزایر کیمن (Cayman) عمل می‌کند. این صندوق به جز سرمایه‌گذاری در GBTC، در ارزهای دیجیتال، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

گری اسکیل خریدار بیت کیون

گری اسکیل یکی از بزرگترین خریداران بیت کوین که هدف سرمایه گذاری گوگنهایم است.

بیشتر بخوانید: سرمایه‌گذاری ۲۴۰ میلیون دلاری شرکت گری اسکیل روی بیت‌کون

گری اسکیل پیشرو در سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال

گری اسکیل، یکی از بزرگ‌ترین مدیریت‌کنندگان دارایی‌های دیجیتال، اخیراً سرمایه اش از ۱۰ میلیارد دلار فراتر رفته، زیرا بیت کوین در سال ۲۰۱۷ به بالاترین سطح رقابت رسیده است. صندوق‌های این شرکت با توجه به شباهت آنها به صندوق‌های قابل معامله در بورس و در دسترس بودن از طریق کارگزاران خرده‌فروش مانند چارلز شواب (Charles Schwab)، محبوبیت بیشتری کسب کرده‌اند. معامله در این صندوق‌ها همچنان با پرمیوم‌های بالایی صورت می‌گیرد. این امر منجر به خرید سهام توسط سرمایه‌گذاران خرده‌فروش با پرمیومی بسیار بالاتر از قیمت دارایی دیجیتال می‌شود.

گوگنهایم جدیدترین شرکتی است که علاقه خود را به بیت کوین به عنوان یک بازی کلان نشان می‌دهد. اوایل سال جاری، سرمایه‌گذار افسانه‌ای، پل تودور جونز، طی یادداشتی شرح داد که بیت کوین چگونه می‌تواند به عنوان یک محافظ تورمی در برابر سیاست مخرب بانک مرکزی عمل کند. در ماه اکتبر، این میلیاردر پوزیشن خود را دو برابر کرد و گفت که او بیت کوین را «بیشتر از گذشته» دوست دارد. میلیاردر دیگر، استنلی دراکمن میلر نیز اوایل این ماه گفته بود که به موفقیت بیت کوین اطمینان دارد.

نظر شما در مورد تأثیر سرمایه‌گذاری گوگنهایم در بیت کوین و قیمت آن چیست؟ آیا این شرکت‌ها آینده روشنی برای پادشاه رمز ارزها می‌بینند؟ نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: theblockcrypto