شیوع بیماری کووید ۱۹ باعث تسریع پیشرفت فناوری‌‌هایی می‌شود که پیش از شیوع این بیماری نیز در حال تغییر و تحول جوامع بودند. بلاک چین یکی از مهم‌ترین نوآوری‌هایی است که گسترش آن در حال سرعت گرفتن است. اما این وضعیت بحرانی خاص برای آینده بلاک چین در سال‌های ۲۰۲۰ و بعدتر از آن چه خواهد داشت؟ در این مقاله دو پیش‌بینی مهم که در مورد فضای بلاک چین و ارزهای دیجیتال انجام شده بودند را با هم مرور می‌کنیم. برای خواندن مقالات بیشتر در خصوص بلاک چین و رمزارزها با کوین نیک همراه باشید.

کووید ۱۹ پذیرش بلاک چین را تسریع می‌بخشد

در طول سال ۲۰۲۰، بلاک چین در حوزه مالی، جلوتر از سایر حوزه‌ها، به رشد و گسترش خود ادامه می‌دهد. کاربردهایی از جمله ردیابی مواد غذایی، احراز هویت کالاها و ذخیره داده‌های حساس احتیاج به برخی اقدامات قانونی مهم دارند تا بتوان اشیای دنیای واقعی را به معادل‌های توکنیزه آن‌ها روی بلاک چین مرتبط ساخت.

مهم‌ترین موفقیت این حوزه کاربرد فناوری زیرین بلاک چین برای ارزهای دیجیتال ملی است. چین امسال آزمایشی را در شهر‌های خاصی مانند شنزن پیاده می‌کند و سوئد دیگر کشوری است که به این کاربرد ویژه علاقه نشان داده است.

بیشتر بخوانید: آیا رمزارزها پس از اتمام شیوع ویروس کرونا باز هم یک دارایی‌ کم‌ خطر هستند؟

در فضای آینده بلاک چین نیز اقدامات بیشتری در جهت سازمان‌دهی شرکت‌ها و کسب‌وکارها صورت خواهد گرفت. بسیاری از شرکت‌ها برای این بحران آماده نبودند، چه از نظر زیرساخت و چه از نظر شرایط مالی. درنتیجه، استارتاپ‌هایی که به خوبی سازمان‌دهی شده باشند با سرعت بیشتری به کار خود ادامه خواهند داد.

رمزارزها نیز به عنوان گزینه‌های سرمایه‌گذاری غیروابسته به طور فزاینده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر به بحران اخیر بازار که ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ بود نگاهی بیندازید درخواهید یافت که رمزارزها و بازار سهام فقط برای اندکی بیش از یک هفته با یکدیگر مرتبط بودند. افت قیمت بیت کوین در درجه اول مربوط به مشکل نقدینگی بود، مسئله‌ای که در این دوران باعث شد طلا نیز واکنشی مشابه نشان دهد. و خیلی زود آشکار شد که حجم خرید این ارز دیجیتال بسیار زیاد بوده است. بازارها بار دیگر ارتباط خود را از دست دادند. این مسئله باعث ایجاد علاقه بیشتر به ابزارهای مالی مبتنی بر بلاک چین شد.

آینده بلاک چین و بازی‌های آنلاین

اکنون که افراد بیش از هر زمان دیگری در خانه‌ها مانده‌اند، بازی‌های آنلاین بیشتری در سرتاسر جهان انجام می‌شوند. این مسئله می‌تواند منجر به افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال درون بازی‌ها و در نتیجه استفاده بیشتر از بلاک چین شود. با ورود هرچه بیشتر فناوری بلاک چین به بازی‌های آنلاین، یکی از کاربردهای مهم آینده بلاک چین در صنعت بازی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: آشنایی با کاربردهای بلاک چین، استفاده از بلاک چین در بازی کامپیوتری

به این فکر کنید که چه نوع بازی‌هایی محبوب‌تر خواهند شد. افرادی که در خانه مانده‌اند احتمالاً بیشتر به سراغ بازی‌های ساده گوشی‌های همراه یا تبلت‌های خود خواهند رفت تا اینکه بخواهند مانند گیمرهای حرفه‌ای بازی‌های کامپیوتری نصب و بازی کنند. این بازی‌ها اغلب توسط تیم‌های کوچک ساخته می‌شوند و با توجه به اندازه بازار بازی سودبخش خواهند بود. بنابراین، فرصت‌ها و مشوق‌های زیادی در این حوزه وجود خواهند داشت.

همچنین تصور اینکه چه چیز محبوب خواهد بود دشوار نیست: بازی‌های خاصی که بازی‌های مهمانی معروف هستند برای افرادی که در قرنطینه می‌خواهند تفریح کنند اما نمی‌توانند وقت خود را در کنار هم سپری کنند. استفاده از بلاک چین در این نوع بازی‌ها بسیار آسان است. واضح‌ترین کاربرد آن استفاده از ارزهای دیجیتال درون بازی است. اما همچنین ممکن است توکن‌های غیرقابل‌تعویض به عنوان ارزهای کلکسیونی نیز در نظر گرفته شوند، چه به عنوان جوایز ویژه و چه برای افرادی که جهان بازی خود را شخصی‌سازی می‌کنند.

منبع: Blocktribune