لوچو پولتی، هنرمند و به‌ادعای خودش «پروپاگاندیست»، وظیفه خود را خلق هنری می‌داند که نفوذ بیتکوین، این سکه نارنجی را گسترش دهد.

پولتی کلمه‌ها و رنگ‌های برجسته و جذاب تبلیغات برند اواسط قرن بیستم، پوسترهای جنگ آمریکایی و فرهنگ پاپ را طوری به‌تصویر می‌کشد تا سیستم‌های کنترل در جهان را نقد کند و همچنین می‌خواهد بگوید چگونه می‌توانیم از طریق یک سیستم ارزی غیرمتمرکز و غیرقابل تغییر، از دست آن‌ها خلاص شویم. سخن را کوتاه کنیم؛ پولتی هنر پروپاگاندا بیت‌کوین را می‌سازد.

بیایید در این مطلب از کوین نیک ببینیم که هنر پروپاگاندا چطور می‌تواند نفوذ بیت‌کوین را گسترش دهد. با ما همراه باشید.

بازی با اقدامی ناپسند

گرچه کلمه «پروپاگاندا» قدیمی است، اما از زمان جنگ‌های جهانی اول و دوم بسیار مورد توجه قرار گرفته، به‌حدی که در زمان صلح، ادوارد برنیس (Edward Bernays)، پدر پروپاگاندا، این اصطلاح را به «روابط عمومی» تغییر داد.

منفور بودن هنر پروپاگاندا

پدر پروپاگاندا

اصطلاح «پروپاگاندا» اطلاعاتی را توصیف می‌کند که برای تاثیرگذاری بر مخاطب و همچنین برنامه‌ کارهای بعدی استفاده می‌شود. پروپاگاندا یک اقدام ناپسند محسوب می‌شد که برای القای برخی حقایق و مفاهیم خاص و همچنین ایجاد واکنش‌های احساسی در مردم کاربرد داشت. زمانی ‌‌که این ابزار در اندازه مناسب به‌عنوان کمپین‌های اطلاعاتی توسط کشورها علیه دشمن انجام شود، می‌تواند نتایج بسیار وسیع و موثری در پی داشته باشد. چنین پروپاگاندایی می‌تواند مسائل پیچیده سیاسی و اجتماعی را دستکاری کرده و کل جوامع را به‌سمت این اعتقاد سوق دهد که برخی چیزها ممکن است نادرست باشند.

هنر پروپاگاندا به‌دلایلی هنوز هم اقدامی ناپسند خوانده می‌شود. هنوز هم چیزی ‌که در مقیاس جهانی از طریق اینترنت منتشر شده است، می‌تواند کاملا نادرست باشد. محیط حاصل باعث ایجاد فضایی ماوراء حقیقت شده است که در آن می‌توان اخبار را جعل کرد و به‌نظر می‌رسد حقیقت یک مفهوم کاملا خیالی باشد.

در این شرایط است که اکنون خودآگاهی نسبت به هنرهای تجاری را به‌عنوان پروپاگاندا می‌شناسند. در این فضای ماوراء حقیقت که در آن زندگی می‌کنیم، همه چیز می‌تواند مانند هنر پروپاگاندا احساس شود. پولتی با همین موضوع بازی می‌کند و اگر همه تعصب داشته باشند، به‌صورت بالقوه، صادقانه‌ترین کاری که کسی می‌تواند انجام دهد این است که در مورد چگونگی ایجاد یک تعصب صادق باشد.

ناپسند بودن هنر پروپاگاندا

هنر پروپاگاندا

این مطلب راهم مطالعه کنید: استخر استخراج بیت کوین چیست؟

پولتی به مجله بیت‌کوین گفت:

«افرادی ‌که علاقه‌ای به بیت‌کوین ندارند، آن‌ را به‌دست نمی‌آورند. این باعث ستایش بیت‌کوین و کنارگذاشتن پول کاغذی می‌شود.»

مخلوط کردن هنر، امور مالی و حق حاکمیت

مخلوط‌کردن هنر، امور مالی و حق حاکمیت در هنر پروپاگاندا

مخلوط کردن هنر پروپاگاندا

پولتی در زمان کودکی با هنر آشنا شد و دوستان و خانواده‌اش، او را تشویق کردند تا به کلاس‌های نقاشی برود. با این‌ حال، او در یک ناحیه‌ی متوسط فلوریدا بزرگ شد، همچنین در گذران زندگی با هنر، با مشکلات مالی روبه‌رو و آشنا گشت.

«تبدیل‌شدن به یک هنرمند تمام‌وقت تصمیم آسانی نیست. کارآفرینی کار سختی است و فروش خلاقیت حتی سخت‌تر است. آزادی تابعی از میزان پولی است که یک فرد دارد.»

این هسته اصلی از حقیقت باعث می‌شود تا کارهای او (تبلیغ پیام برای یک پول جدیدتر و آزادتر) بسیار جالب‌تر شوند. همچنین کار او از گذشته‌اش خبر می‌دهد.

پولتی در کالج، در رشته امور مالی تحصیل کرد و در نهایت مدرک کارشناسی ارشد خود را به‌دست آورد. وی پس از سال‌ها تلاش به‌عنوان یک مهندس مالی و تحلیل‌گر، در سال ۲۰۱۳ از وضعیت پیچیده و بغرنج بیت‌کوین ناامید شد. با وجود این که علاقه‌ای به ‌این ‌کار نداشت، اما پیشینه پولتی در امور مالی او را به‌سمت یادگیری همه چیز در مورد نحوه عملکرد این سیستم جدید جایگزین پول سوق داد.

همزمان، پولتی همچنان به هنر توجه داشت و آثاری را خلق می‌کرد که در مورد مشکلات بزرگ جامعه حقایق را بیان می‌کرد؛ نظیر این‌که چگونه برندهای بزرگ، رسانه‌های اصلی و بانک‌های سازمانی در این سیستم مالی، افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. گرچه او می‌دانست کارش حقایق نیش‌داری را منتقل می‌کند، اما آگاه بود که این ‌کار ناقص است، زیرا تنها پاسخی که کار او ارائه می‌داد این بود که دنیا را شستشوی مغزی داده‌اند. در ابتدا با آموختن بیت‌کوین و سپس اعتقاد به آن، توانست پاسخ درست را بیابد.

هنر پروپاگاندا که هنر، حق مالکیت و امور مالی را مخلوط می‌کند

هنر برای بیت کوینرها

این مطلب راهم مطالعه کنید: چه عاملی می‌تواند باعث بقای بیت کوین شود؟

پس از اوج‌گرفتن قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۸، پولتی درآمد کافی برای ترک شغل تحلیل‌گری خود و دنبال‌کردن هنر به‌صورت تمام‌وقت را کسب کرد. او کار فعلی خود را در دو عنوان خلاصه می‌کند: هنر برای «توده مردم» که به آن‌ها در مورد مشکلات بانکداری مرکزی و مزایای بیت‌کوین آموزش می‌دهد (مانند «قرص نارنجی دکتر ساتوشی» که به ۱۰ زبان مختلف ترجمه شده است) و هنر برای بیت‌کوینرهایی که «آن را قبول کرده‌اند» و از آن به‌عنوان یک سند نمادین برای آینده‌ای خوش‌بینانه‌تر و آزادتر لذت می‌برند.

پولتی که هم‌اکنون در مکزیک زندگی می‌کند، (جایی ‌که هزینه زندگی به‌طور قابل ملاحظه‌ای کمتر از فلوریدا است):

«ساخت هنر بیت‌کوین بهترین استفاده از استعداد من است.» «من آنچه را که دوست دارم، انجام می‌دهم و روی مسئله‌ای کار می‌کنم که واقعا به آن اهمیت می‌دهم.»

مجموعه کامل هنر پروپاگاندا بیت‌کوین توسط پولتی در وب‌سایت او برای چاپ، پوشاک و تجارت در دسترس است. اگرچه پولتی فیات و ارزهای رمزنگاری‌شده دیگر را می‌پذیرد، اما او با بیت‌کوین زندگی می‌کند و غالباً دستمزدش به‌صورت بیت‌کوین است. وی در صورت نیاز، بیت‌کوین خود را با پول پزو نقد می‌کند.

منبع: bitcoinmagazine