روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید بیت کوین خود را به سرعت به پول نقد یا همان ارز فیات تبدیل کنید. هر روش دارای مزایا و معایبی است از جمله سرعت، حریم خصوصی و کارمزدها. هرکدام از گزینه‌ها را که برای تبدیل سریع بیت کوین به پول نقد انتخاب کنید، بهتر است از قبل در مورد آن کاملاً تحقیق کنید.

تبدیل سریع بیت کوین به پول نقد

فرض کنیم شما مقداری بیت کوین دارید. چگونه بیت کوین خود را به سرعت به ارز فیات یا همان پول نقد تبدیل می‌کنید؟

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید بیت کوین خود را به پول نقد تبدیل کنید. به عنوان مثال، در شرایط بازار گاوی ممکن است بخواهید از صعود قیمت بیت کوین سود کسب کنید. یا ممکن است بخواهید برای پرداخت هزینه‌ها از ارز دیجیتال خود استفاده کنید که باعث تنوع در گزینه‌های پرداخت خواهد شد.

اینکه با چه سرعتی نیاز به دریافت پول نقد دارید نیز می‌تواند در انتخاب شما تأثیر بگذارد. در شرایط اضطراری، ممکن است به پول نقد نیاز داشته باشید، در این صورت برای نقد کردن دارایی‌های دیجیتال، سرعت برای شما بسیار مهم است.

روش‌های مختلفی در دسترس قرار دارد. اما تفاوت بین آنها چیست و بهترین شرایط استفاده از هر روش چیست؟ ما در اینجا گزینه‌های تبدیل سریع بیت کوین به پول نقد را گردآوری کرده و مزایا و معایب هر یک را بررسی کرده‌ایم.

خرید بیت کوین

صرافی‌های ارز دیجیتال

صرافی‌های ارز دیجیتال می‌توانند بیت کوین شما را بگیرند و آن را به پول نقد یا ارز دیجیتال دیگری تبدیل کنند. صرافی‌ها گسترده‌ترین روش برای تبدیل بیت کوین شما هستند که آنها را به گزینه خوبی برای مبتدیانی تبدیل می‌کند که ممکن است با استفاده از گزینه‌های دیگر چندان راحت نباشند.

تعدادی صرافی معتبر خارجی وجود دارند از جمله بایننس، جمینی، کوین بیس و کراکن که بر کاربرپسند بودن پلتفرم خود تأکید دارند. اگر تازه کار هستید این صرافی‌ها برایتان ایده‌آل است. گزینه‌های زیاد دیگری هم وجود دارند، اما بهتر است تحقیقات خود را از قبل انجام دهید، زیرا برخی از صرافی‌ها مکانی برای کلاهبرداران هستند و می‌توانند منجر به از دست رفتن بیت کوین‌های شما شوند.

نکته مهمی که باید از آن مطلع باشید این است که در دوره‌های نوسان قیمت، به عبارت دیگر، دقیقاً در زمانی که ممکن است بخواهید بیت کوین خود را به سرعت نقد کنید، تعدادی از صرافی‌ها از کار می‌افتند. طی بازار گاوی اخیر، صرافی‌هایی از جمله کوین بیس، بایننس، جمینی و کراکن به دلیل افزایش تقاضای کاربر که بار اضافی را بر زیرساخت این صرافی‌ها وارد می‌کند، با مشکلات فنی مواجه شدند.

صرافی‌هایی مانند کوین بیس و کراکن متعهد شده‌اند تا زیرساخت‌های backend خود را بهبود ببخشند تا بتوانند مشکل از کار افتادن غیر منتظره را برطرف کنند. و به نظر می‌رسد تا زمان نگارش این مقاله به آن عمل کرده‌اند، زیرا بیت کوین از ۵۰ هزار دلار عبور کرده، اما هیچ یک از صرافی‌ها با مشکل مواجه نشده‌اند. البته صرافی بایننس با یک وقفه یک ساعته در برداشت توکن‌های مبتنی بر اتریوم مواجه شد.

تبدیل بیت کوین به پول نقد

صرافی‌های ارز دیجیتال می‌توانند بیت کوین شما را بگیرند و آن را به پول نقد یا ارز دیجیتال دیگری تبدیل کنند

با این حال، همچنان بهتر است که از نگه داشتن ارزهای دیجیتال خود در صرافی خارجی خودداری کنید. این کار نه تنها از شما در برابر از کار افتادن غیرمنتظره صرافی و مسدود کردن موجودی به دلیل تحریم‌ها، درست هنگامی که می‌خواهید پول نقد دریافت کنید محافظت می‌کند، بلکه بهترین روش برای حفظ امنیت ارزهای دیجیتال شما هم هست. در مقابل، بهتر است رمز ارزهای خود را در یک کیف پول خصوصی که در کنترل خودتان است، مانند کیف پول سخت‌افزاری ذخیره کنید.

همچنین این نکته را هم باید درنظر داشته باشید در صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم‌ها و محدودیت‌‌ها امکان خرید و فروش مستقیم ارزهای دیجیتال وجود ندارد. خوشبختانه، در چند سال اخیر صرافی‌های زیادی در ایران راه‌اندازی شده‌اند که خرید و فروش ارزهای دیجیتال را تسهیل کرده‌اند.

صرافی کوین نیک؛ یک صرافی معتبر برای کاربران ایرانی

کار کردن با صرافی‌های خارجی و بین‌المللی مشکلات خاص خود را دارد. یکی از مهم‌ترین مسائل و دغدغه‌ها برای کاربران ایرانی شرایط تحریم است. در طی این شرایط کاربران ایرانی مجاز به استفاده از صرافی‌های خارجی نیستند و در صورت شناسایی حسابشان مسدود خواهد شد.

از آنجایی که هر مشکلی راه حلی دارد، برای حل این مشکل نیز صرافی‌های ارز دیجیتال در داخل ایران راه‌اندزای شده‌اند. یکی از این صرافی‌های معتبر کوین نیک است که چند سالی می‌شود در حوزه خرید و فروش ارز دیجیتال فعالیت دارد. کوین نیک تمام ارزهای دیجیتال فهرست شده در صرافی بایننس را به کاربران ایرانی ارائه می‌دهد.

همچنین، ارز دیجیتال کاربران را هم با قیمت مناسبی از آنها خریداری می‌کند. بنابراین، اگر قصد دارید بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را به پول نقد تبدیل کنید، می‌توانید با صرافی کوین نیک معامله کنید. تنها کافی است که مراحل ثبت نام و احراز هویت را انجام دهید.

توجه داشته باشید که صرافی‌های داخلی که مراحل احراز هویت را انجام می‌دهند به امنیت دارایی کاربران خود اهمیت بیشتری می‌دهند. پس از تأیید احراز هویت به راحتی می‌توانید بیت کوین‌های خود را فروخته و به پول نقد تبدیل کنید.

پلتفرم‌های همتابه‌همتا

صرافی‌های همتابه‌همتا به عنوان بازار معاملاتی بین خریداران و فروشندگان عمل می‌کنند. هر یک از طرفین قیمت‌های خود را تعیین کرده و اعلام می‌کنند که خواهان چه ارز دیجیتالی هستند.

این بدان معناست که اگر می‌خواهید بیت کوین خود را فروخته و به پول نقد تبدیل کنید، امکانات زیادی در اختیار دارید. شما می‌توانید گزینه‌های موجود خرید را مرور کرده و سودآورترین گزینه را برای شرایط خود انتخاب کنید.

برخی این صرافی‌ها غیرمتمرکز بوده و بسیاری از آنها به هویت کاربر احتیاج ندارند و ناشناس بودن کاربران را حفظ می‌کنند. با این حال، بسیاری از صرافی‌های همتابه‌همتا مانند LocalBitcoins و Paxful ارائه برخی پروتکل‌های KYC را برای افزایش انطباق با مقررات AML آغاز کرده‌اند.

Bisq نمونه یک صرافی است که به صورت همتابه‌همتا کار می‌کند. مدت زمان معاملات بسته به روش انتخاب شده از یک تا هشت روز است. LocalCoinSwap یک نمونه دیگر است. اگرچه صرافی‌های همتابه‌همتای غیرمتمرکز گزینه‌های بیشتری به شما ارائه می‌دهند، اما از کلاهبرداری‌های آنها نیز باید آگاه باشید.

کوین نیک مارکت؛ یک صرافی همتابه همتای داخلی

کوین نیک مدتی است که یک بازار معاملاتی ارز دیجیتال به نام کوین نیک مارکت را راه‌اندازی کرده است. کاربران ایرانی می‌توانند پس از ثبت نام و احراز هویت در این بازار به خریدوفروش ارزهای دیجیتال بپردازند. از جمله مزایای مارکت، همتابه‌همتا، تنوع قیمت، کارمزد کمتر و امنیت معاملات است.

در حال حاضر، در کوین نیک مارکت ۱۱ ارز دیجیتال شامل بیت کوین، اتریوم، تتر، ریپل، بیت کوین کش، لایت کوین، ترون، چین لینک، دوج کوین، یونی سواپ و سوشی سواپ قابل معامله است. شما می‌توانید بیت کوین‌های خود را در فهرست فروش با قیمت دلخواه قرار دهید. و اگر برای فروش عجله داشته باشید می‌توانید از قسمت سفارش فوری اقدام کنید.

خرید اتریوم

خودپردازهای بیت کوین

تعداد رو به رشدی از خودپردازهای (ATM) بیت کوین در سراسر جهان وجود دارند. در کل بیش از ۱۰ هزار دستگاه موجود است که هر روز تعداد بیشتری به آنها اضافه می‌شود. همان طور که از نامش پیداست، این دستگاه‌ها مشابه خودپرداز معمولی کار می‌کنند و به شما امکان می‌دهند بلافاصله پول نقد برداشت کنید.

استفاده از آنها بسیار ساده است. این خودپردازها معمولاً یک کد QR را نمایش داده یا چاپ می‌کنند که می‌تواند برای ارسال بیت کوین به دستگاه خودپرداز اسکن شود. پس از آن یک دسته اسکناس به شما تحویل داده می‌شود. ممکن است یک فرآیند تأیید مانند پیام کوتاه نیز برای امنیت بیشتر وجود داشته باشد.

خودپردازهای بیت کوین برای تبدیل سریع بیت کوین به پول نقد

خودپردازهای بیت کوین برای تبدیل سریع بیت کوین به پول نقد

اگر به سرعت به پول نقد نیاز دارید، این دستگاه‌ها می‌توانند گزینه‌ای سریع (و نسبتاً ناشناس) برای تبدیل بیت کوین به ارز فیات باشند. با این حال، اشکالاتی نیز وجود دارد. در حالی که تعداد خودپردازهای بیت کوین در سراسر جهان در حال رشد است، هنوز در همه بازارها موجود نبوده و ممکن است مدتی طول بکشد تا شاهد پذیرش گسترده آنها باشیم.

همچنین، این دستگاه‌ها کارمزدهای سنگینی داشته و محدودیت‌های برداشت را اعمال می‌کنند (البته جای تعجب نیست، زیرا این خودپردازها با میزان پول نقدی که می‌توانند به صورت فیزیکی ذخیره کنند محدود می‌شوند).

دبیت کارت بیت کوین

اگر می‌خواهید بیت کوین خود را به سرعت خرج کنید، یکی از گزینه‌ها استفاده از دبیت کارت بیت کوین است. دبیت کارت‌های بیت کوین را می‌توان در هر مکانی که دبیت کارت‌های معمولی پذیرفته می‌شوند، استفاده کرد. اما آنها وجوه را از کیف پول بیت کوین شما دریافت می‌کنند و نه از حساب بانکی.

این بدان معناست که شما می‌توانید بیت کوین خود را در هر فروشگاهی که دبیت کارت شما را قبول می‌کند خرج کنید. برای مثال، Revolut از مسترکارت و Wirex ار ویزا پشتیبانی می‌کنند. اکنون بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال در برخی کشورها از جمله BitPay ، Paxful و بایننس دبیت کارت عرضه می‌کنند.

صرافی Paxful در حساب توییتر خود نوشت:

به لطف همکاری با terniotoken، اولین دبیت کارت ارز دیجیتال ما ارائه شد. با یک کلیک می‌توانید ازر دیجیتال خود را در بیش از ۶۱ میلیون فروشگاه تجاری خرج کنید.

دبیت کارت صرافی بایننس برای تبدیل سریع بیت کوین به پول نقد

دبیت کارت صرافی بایننس با همکاری ویزا کارت

ذکر این نکته لازم است زمانی که برای یک دبیت کارت ثبت نام کردید (که البته زمان‌بر است) تنها می‌توانید از طریق پلتفرمی که انتخاب کرده‌اید مقداری بیت کوین بخرید یا بیت کوین شخصی خود را به آدرس کیف پول مرتبط با آن کارت ارسال کنید.

هر چند معایبی وجود دارد. ارائه‌دهندگان معمولاً از تراکنش‌ها کارمزد دریافت کرده و محدودیت‌هایی برای خرج کردن اعمال می‌کنند. همچنین، آنها در همه مناطق در دسترس نیستند و برای ثبت نام برای یک دبیت کارت باید مراحل مربوط به KYC بانک یا صرافی را طی کنید.

آیا می‌توان از پی پال برای تبدیل سریع بیت کوین به پول نقد استفاده کرد؟

در نوامبر ۲۰۲۰، شرکت ارائه دهنده پرداخت آنلاین پی پال خدمات خرید و فروش ارزهای دیجیتال را ارائه کرد. پی پال به کاربران خود امکان می‌دهد بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین را خریداری کرده و در کیف پول دیجیتال پی پال نگهداری کنند.

محدودیت های پی پال برای تبدیل سریع بیت کوین به پول نقد

پی پال برای تبدیل سریع بیت کوین به پول نقد محدودیت های زیادی دارد

با این حال، در حال حاضر پی پال کاربران را به نگه داشتن ارز دیجیتال روی پلتفرم خود محدود می‌کند. شما نمی‌توانید ارز دیجیتال خود را از کیف پول دیجیتال پی پال منتقل کنید (به جز خرید با استفاده از پی پال). همچنین، نمی‌توانید آن را به حساب‌های دیگر در پی پال یا خارج از آن منتقل کنید.

همچنین، نمی‌توانید بیت کوین را از یک کیف پول خارجی به پی پال منتقل کنید. به جز اینکه با استفاده از بیت کوینی که از طریق پی پال خریداری کرده‌اید خریدی انجام دهید، امکان دیگری ندارید.

انتخاب گزینه مناسب برای تبدیل سریع بیت کوین به پول نقد

تبدیل سریع بیت کوین به پول نقد برای مردم همیشه آسان نبوده، اما این موضوع در سال‌های اخیر تغییر کرده است. هر گزینه‌ای را که انتخاب می‌کنید، همه جوانب آن را از کارمزد گرفته تا اعمال محدودیت‌ها در نظر بگیرید. فراموش نکنید که در مورد آن به طور کامل تحقیق کنید تا بعداً متضرر نشوید.

شما برای تبدیل سریع بیت کوین به پول نقد از چه روشی استفاده می‌کنید؟ پیشنهادات خود را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.