نهنگ‌ ها در این ماه پس از یک دوره انباشت پایدار، بیت کوین‌های خود را از صرافی‌ها خارج کردند. شرکت گلس نود، گردآوری‌کننده داده‌های بازار ارز دیجیتال، خروج ۱۴۰ هزار بیت کوین توسط نهنگ ‌ها در ماه فوریه را گزارش داد.

عملکرد نهنگ‌ها و نهنگ‌های گوژپشت

گلس نود هر آدرسی را که بین ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ بیت کوین داشته باشد، به عنوان «نهنگ بیت کوین» تعریف می‌کند، در حالی که «نهنگ‌های کوهان دار (گوژپشت)» بیش از ۱۰۰۰۰ دارند. این گزارش نشان داد که تعداد نهنگ‌ها تا تاریخ ۵ فوریه ۲۰۲۱ بیش از ۱۴ درصد افزایش یافته است.

اشتیاق خرید نهنگ‌ها و نهنگ‌های گوژپشت در ماه ژانویه به اوج خود رسید. آنها ۸۰٫۰۰۰ بیت کوین، به ارزش ۳/۸۴ میلیارد دلار به قیمت امروز، خرید کردند.

اما از ابتدای ماه فوریه، نهنگ‌ها و نهنگ‌های گوژپشت که به نظر می‌رسد سود زیادی کسب کرده‌اند، ۱۴۰ هزار بیت کوین معادل ۶/۷۲ میلیارد دلار را از صرافی‌ها خارج کردند.

خروج ۱۴۰ هزار بیت کوین توسط نهنگ‌ها

از ابتدای ماه فوریه نهنگ‌ها ۱۴۰ هزار بیت کوین معادل ۶/۷۲ میلیارد دلار را از صرافی‌ها خارج کردند.

ارتباط معکوس میان فعالیت‌ نهنگ‌ها با سرمایه‌گذاران کوچک‌

داده‌ها همبستگی معکوس بین فعالیت‌های تجاری نهنگ‌ها با سرمایه‌گذاران کوچکتر را نشان می‌دهد. گلس نود اشاره کرده که «دلفین‌ها» و «کوسه‌ها»، کیف پول‌هایی که بین ۱۰۰ و ۱۰۰۰ بیت کوین دارند، ۹۵۰۰۰ بیت کوین به ارزش ۴/۵۶ میلیارد دلار در ماه ژانویه از دست دادند، اما در ماه فوریه جبران کرده و از ابتدای این ماه به طور کلی ۱۱۷۰۰۰ بیت کوین جمع کرده‌اند:

نکته قابل توجه این است که چگونه تغییرات موجودی در کلاس دلفین/کوسه و نهنگ/گوژپشت از نظر حجم و شکل عکس هم عمل می‌کنند. هرجایی که یک کلاس شاهد حجم بیشتری باشد، کلاس دیگر حجم کمتری دارد (و بالعکس).

«اختاپوس‌ها» و «ماهی‌ها»، کیف پول‌هایی که بین ۱۰ و ۱۰۰ بیت کوین دارند، از نوامبر ۲۰۲۰ به طور مداوم دارایی‌های خود را خارج کرده‌اند و در کمتر از چهار ماه بیش از ۱۲۸۰۰۰ بیت کوین یا ۶/۱۴ میلیارد دلار بیت کوین فروخته‌اند.

سقوط قیمت بیت کوین عامل خروج ۱۴۰ هزار بیت کوین توسط نهنگ‌ ها

سقوط ۲۰ درصدی قیمت بیت کوین در این هفته عامل خروج ۱۴۰ هزار بیت کوین توسط نهنگ ‌ها شد. پیشگام این کار یک نهنگ باهوش بود که موفق شد بیت کوین‌های خود را به قیمت ۱۵۶ میلیون دلار پیش از شروع افت قیمت در روز دوشنبه نقد کند.

ترس از روند نزولی بیشتر غیرمحتمل است، زیرا تحقیقات جدید پلتفرم تجاری CrossTower نشان می‌دهد که خریدهای سازمانی، قیمت بیت کوین را در بلند مدت بالاتر از ۵۰۰۰۰ دلار نگه می‌دارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: اسکوئر ۱۷۰ میلیون دلار دیگر بیت کوین خرید

خرید بیت کوین

به نظر شما آیا بیت کوین روند صعودی خود را از سر خواهد گرفت یا اینکه باید منتظر ریزش بیشتری باشیم؟ شما می‌توانید در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک ما را از نظرات و تحلیل‌های خود مطلع کنید.

منبع: cointelegraph