به تازگی گزارش مالی شرکت اسکوئر و اطلاعات خرید بیت کوین‌های بیشتر توسط این شرکت منتشر شده است. طبق این گزارش درآمد بیت کوین حاصل از تجارت Cash App در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل ۹ برابر بیشتر شده است. درآمد سه ماهه چهارم شرکت اسکوئر نشان می‌دهد این شرکت حتی بیت کوین بیشتری خریداری کرده است. خرید ماه اکتبر این شرکت به علاوه آخرین خرید آن بالغ بر ۵٪ از کل پول نقد آن است. اسکوئر گزارش داده است ۱/۷۶ میلیارد دلار درآمد حاصل از معاملات بیت کوین، در سه ماهه چهارم این شرکت بوده است.

اسکوئر و خرید بیت کوین بیشتر؛ این شرکت در حال ذخیره بیت کوین‌های بیشتری است

این شرکت پرداخت در گزارش درآمد سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ خود در روز سه شنبه اعلام کرد که تقریباً ۳٫۳۱۸ بیت کوین با قیمت خرید کلی ۱۷۰ میلیون دلار خریداری کرده است.

این شرکت ۴٫۷۰۹ بیت کوین را در اکتبر ۲۰۲۰ با ۵۰ میلیون دلار خریداری کرد. این خرید، همراه با خریدهای بیت کوین توسط شرکت مایکرواستراتژی مسلماً باعث ترغیب و سرمایه‌گذاری ۱/۵ میلیارد دلاری شرکت تسلا در بیت کوین شد. قیمت بیت کوین طی چهار ماه گذشته بیش از پنج برابر شده است.

این شرکت می‌گوید، این دو خرید در مجموع ۵ درصد از کل پول نقد اسکوئر تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ بوده است.

اسکوئر معتقد است:

 ارز دیجیتال ابزاری برای توانمندسازی اقتصادی است و مسیری را برای مشارکت افراد در سیستم پولی جهانی و تأمین آینده مالی فراهم می‌کند. این سرمایه‌گذاری بخشی از تعهد مداوم اسکوئر به بیت کوین است و این شرکت قصد دارد سرمایه‌گذاری کلی خود در بیت کوین را نسبت به سایر سرمایه‌گذاری‌های خود به طور مداوم ارزیابی کند.

خرید بیت کوین

Cash App و درآمد سرشار حاصل از بیت کوین

همچنین، اسکوئر ۴/۵۷ میلیارد دلار درآمد بیت کوین از Cash App برای سال ۲۰۲۰ را گزارش کرده که ۹ برابر بیشتر از درآمد بیت کوین در سال ۲۰۱۹ بوده و ۹۷ میلیون دلار سود حاصل از بیت کوین بوده است.

۱/۷۶ میلیارد دلار از این درآمد فقط از سه ماهه چهارم سال به دست آمده که ۱۰۰۰٪ افزایش نسبت به سه ماهه چهارم سال قبل داشته، زیرا قیمت بیت کوین در سه ماهه چهارم از ۱۰٫۵۰۰ دلار به ۲۸٫۶۰۰ دلار رسید.

به گفته این شرکت، این افزایش درآمد توسط خریداران جدید و فعلی بیت کوین صورت گرفته است.

اسکوئر خاطرنشان کرد:

در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، حجم معاملات بیت کوین به ازای هر مشتری بیش از ۲/۵ برابر نسبت به سال قبل افزایش داشت که عمدتاً ناشی از فعالیت خرید بود، زیرا مشتریان فعلی به خرید بیت کوین ادامه داده و پذیرندگان جدید نیز حتی بیت کوین بیشتری خریداری می‌کردند.

Cash App رقیب Venmo ، Zelle و سایر اپلیکیشن‌های پرداخت فردی است. این اپلیکیشن تا حدی متفاوت است، زیرا مشابه Robinhood برای مشتریان خود امکان خرید سهام و بیت کوین را فراهم می‌کند.

این سرویس P2P از سال ۲۰۱۳ شروع به کار کرده، اما خرید و فروش بیت کوین را در سال ۲۰۱۸ ارائه کرده، یعنی اواخر بازار گاوی در دسامبر ۲۰۱۷.

این مطلب را هم مطالعه کنید: تحلیل روزانه و پیش بینی قیمت بیت کوین

مدل کسب‌وکار Cash App

Cash App به طور کلی برای مشتریان رایگان است. مدل کسب‌وکار آن به این صورت است که از هرتراکنش درصدی را از معامله‌کنندگان دریافت می‌کند. همچنین از افراد می‌خواهد به جای باقی گذاشتن حساب بدهی، سریع‌تر وجوه را انتقال داده یا با کارت اعتباری پرداخت کنند.

اما خریدهای بیت کوین متفاوت عمل می‌کنند. طبق وب سایت Cash App، این اپلیکیشن یک هزینه خدمات و «یک هزینه اضافی تعیین شده توسط نوسان قیمت در صرافی‌های آمریکا» را دریافت می‌کند.

اسکوئر این نوسانات را از درآمد کلی خود کسر می‌کند. با این وجود، این حاشیه سودهای کوچک، که برای اطمینان از ضرر نکردن در معاملات شخصی، اعمال شده‌اند، با ورود سرمایه‌گذاران جدید به بازار صعودی بیت کوین، به میلیاردها دلار رسیده است.

به نظر شما ادامه خریدهای نهادها و شرکت‌هایی مانند اسکوئر و خرید بیت کوین بیشتر، در ادامه روند صعودی قیمت بیت کوین چه تأثیری خواهد داشت؟ شما می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود را در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt