اگر به نمودار ماهانه قیمت بیت کوین نگاه کنید حتما متوجه خواهید شد که در ماه فوریه شاهد بلندترین کندل صعودی بودیم. اما تنها چند روز به پایان این ماه پرسود باقی نمانده است. خبر بد این که قرار است وارد ماه مارس شویم که در طول سال‌های گذشته اغلب اوقات شاهد ریزش‌های شدیدی در این ماه بودیم. در ادامه قصد داریم ببینیم چرا همیشه ماه مارس برای بیت کوین بد یمن بوده است و آیا شاهد سقوط دوباره بیت کوین در ماه مارس خواهیم بود؟

صعود قیمت بیت کوین در ماه فوریه

جالب است بدانید از ابتدای ماه فوریه که قیمت بیت کوین (BTC) در حدود ۳۳٫۰۰۰ دلار بود تا بالاترین قیمت تاریخ بیت کوین یعنی محدوده ۵۸٫۰۰۰ دلاری، پادشاه ارزهای دیجیتال موفق شد نزدیک به ۲۵٫۰۰۰ دلار یا ۷۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کند. در طی این مدت بیت کوین رکوردهای زیادی را جابجا کرد. از جمله اینکه ارزش کل بازار بیت کوین از ۱ تریلیون دلار فراتر رفت و ارزش هر واحد بیت کوین از قیمت یک شمش طلای یک کیلویی هم بیشتر شد.

سقوط بیت کوین در ماه مارس

نمودار ماهانه تغییرات قیمت بیت کوین

با این حال از روز بیستم فوریه به نظر می‌رسد نهنگ‌های بیت کوین به فکر کسب سود افتاده‌اند و با فشار فروش، قیمت را تا محدوده ۴۵٫۰۰۰ دلار پایین کشیدند. اما آنچه که تقویم ماهانه قیمت بیت کوین به ما می‌گوید این است که ممکن است ماه مارس خونینی پیش روی ما باشد.

خرید بیت کوین

سقوط بیت کوین در ماه مارس

اگر به خاطر داشته باشید، ماه مارس سال گذشته که تقریبا با شیوع ویروس کرونا همزمان شد، منجر به پنجشنبه سیاه شد و قیمت بیت کوین از محدوده ۱۰٫۰۰۰ دلاری تا ۳٫۸۰۰ دلار سقوط کرد.

ماه مارس سال ۲۰۱۹ هم با اینکه روند کلی قیمت مثبت بود ولی باید به خاطر بیاوریم که در نهایت قیمت بیت کوین زیر ۴٫۰۰۰ دلار بسته شد.

اگر به ۵ سال قبل‌تر نگاه کنیم چیزی جز رنگ قرمز نخواهیم دید و از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ همواره شاهد روند نزولی قیمت بیت کوین در ماه مارس بودیم. آیا امسال هم قرار است این اتفاق تکرار شود؟

سقوط بیت کوین در ماه مارس

نرخ بازگشت سرمایه ماهانه بیت کوین در طول تاریخ

اگر فرض کنیم که بیت کوین در چند روز آینده به زیر محدوده ۳۳٫۰۰۰ دلاری صعود نکند، برای پنجمین ماه متوالی است که با روند مثبت بسته می‌شود. این موضوع با روند صعودی سال ۲۰۱۷ مطابقت دارد. اگر چرخه روندهای بیت کوین را ۴ ساله در نظر بگیریم ماه مارس امسال مانند ماه مارس سال ۲۰۱۸ باید قرمز شود. در غیر این صورت روند صعودی فعلی بیت کوین از بازار گاوی سال ۲۰۱۷ هم قوی‌تر خواهد بود.

جالب اینجاست که اولین بازار گاوی در سال ۲۰۱۳ تنها یکی از دو نمونه‌ای است که پایان مارس وضعیت سبز داشته است. پس از آن، بسته شدن کندل ششم به رنگ سبز در نهایت منجر به روند نزولی دو ماهه شد. بنابراین خطر اصلاح بزرگتر بازار در طی ماه‌ها، هفته‌ها و روزهای آینده همچنان بالا است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل روزانه و پیش بینی قیمت بیت کوین

پیش بینی شما از وضعیت روند بازار بیت کوین در ماه مارس چیست؟ آیا شاهد ششمین کندل ماهانه سبز توسط بیت کوین خواهیم بود یا مانند اغلب اوقات ماه مارس خونینی را تجربه خواهیم کرد؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: newsbtc