اگر افت اخیر را در نظر نگیریم، بیت کوین و سایر رمزارزها طی دو ماه گذشته عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند. با این حال، یک مشاور سرمایه گذاری بر این باور است که این دارایی دیجیتال گزینه خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست. برای اطلاع از سایر اخبار در حوزه بیت کوین و رمزارزها با کوین نیک همراه باشید.

بیت کوین از کف قیمت ماه مارس در ۳,۷۰۰ دلار توانست به رقم ۱۰,۱۰۰ دلار دست یابد و رشدی ۱۷۰ درصدی داشته باشد. در واقع، در این مدت بیت کوین عملکردی بهتر از هر دارایی دیگری داشت.

بنابراین، جای تعجبی نیست که هم سرمایه‌گذاران خُرد و هم سرمایه‌گذاران نهادی به بازار بیت کوین علاقه فراوانی پیدا کرده‌اند. با این حال، یک مشاور سرمایه گذاری برجسته عقیده دارد سرمایه‌گذاری روی بیت کوین در حال حاضر ایده خوبی نیست.

با وجود تقاضای روزافزون برای سرمایه‌گذاری روی بیت کوین، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت سرمایه‌گذاری کریتیو پلنینگ (Creative Planning)، پیتر مالوک (Peter Mallouk)، مطمئن نیست که سرمایه‌گذاری روی بیت کوین بتواند چندان کارآمد و سودآفرین باشد.

این مشاور سرمایه گذاری در مصاحبه‌ای که اخیرا با CNBC داشت اظهار کرد که دارایی‌های سوداگرانه‌ای مانند بیت کوین، طلا، و نقره در حال حاضر سرمایه‌گذاری‌هایی منطقی در جهان کووید ۱۹ نیستند. مالوک در این خصوص گفت:

در حال حاضر، شرکت‌های فوق‌العاده سرمایه‌گذاری در حال ضرر هستند. هنگامی که قدرتمندترین سرمایه‌گذاری‌ها در جهان با شکست روبرو شده‌اند، ورود به حوزه سرمایه‌گذاری‌های سوداگرانه راه به جایی نمی‌برد.

مالوک همچنین افزود که به عقیده او سهام‌ها سرمایه‌گذاری بهتری هستند و افت حال حاضر بازار صرفا به علت شیوع بیماری کووید ۱۹ به وجود آمده است.

همچنین، تقریبا ۱۳ ماه پیش، گزارشی از CNBC با این عنوان منتشر شد: «مشاور سرمایه گذاری هشدار داد: بیت کوین نخرید. رمزارزها احتمالا افت شدیدی خواهند داشت».

مالوک در آن مقاله نیز پیش‌بینی کرده بود که دارایی‌های دیجیتال با کاهش بها روبرو خواهند شد. این مشاور سرمایه گذاری در گزارش قبلی CNBC گفته بود سهام، اوراق قرضه، و املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری‌های بهتری هستند.

این مطلب راهم مطالعه کنید:
پنج نفر که ثروتمند شدن با بیت کوین را تجربه کردند

میلیاردرها شبیه به این مشاور سرمایه گذاری فکر نمی‌کنند

بسیاری بر این باورند که بیت کوین یک سرمایه‌گذاری سوداگرانه است و هیچ ترازنامه مالی یا سود سهامی پشتیبان آن نیست. با این حال، بسیاری از میلیاردرها در حال تبلیغ بیت کوین به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های پورتفوی خود هستند.

برای مثال، پل تودور جونز، که مدیر میلیاردر یک صندوق پوشش ریسک در وال استریت است به یادداشتی تحقیقاتی که ماه جاری منتشر کرده بود اشاره کرد و گفت که او هم به صورت شخصی و هم به صورت حرفه‌ای بیت کوین خواهد خرید.

او خوش‌بینی جدید خود به بیت کوین را وام‌دار سه عامل کلیدی دانست: ۱) بیت کوین اساسا بسیار شبیه به طلای پیش از تورم دهه ۷۰ میلادی است. ۲) بیت کوین تنها رمزارزی است که به نظر او حائز اعتبار است. و ۳) بیت کوین کاملا کمیاب است درحالیکه پول‌های فیات در هر صورت امکان چاپ دارند.

جونز تنها کسی نیست که به سودآفرینی بیت کوین معتقد است. بری سیلبرت (Barry Silbert)، مدیر اجرایی و بنیان‌گذار مجمع مهمی در صنعت رمزارزها، گروه ارز دیجیتال (Digital Currency Group)، نیز بر این باور است که از سوی کهنه‌کاران وال‌استریت نیز تقاضا برای بیت کوین بسیار زیاد شده است. او در توییتی که ۱۳ می منتشر کرد نوشت بسیاری از سرمایه‌گذاران قدیمی اکنون به بیت کوین به چشم یک سرمایه‌گذاری پربازده نگاه می‌کنند، افرادی از جمله پل تودور جونز، مارک لاسری (Marc Lasry)، بیل میلر (Bill Miller)، مایک نووگراتز (Mike Novogratz)، رائول پال (Raoul Pal)، چاماث پالیهاپیتیا (Chamath Palihapitiya)، و پیتر تایل (Peter Thiel).

منبع: Bitcoinist