کریستوفر وود (Christopher Wood)، رئیس استراتژی سهام در شرکت جفریز (Jefferies)، قصد دارد پس از سال‌ها سرمایه گذاری روی طلا را کاهش داده و برای اولین بار به سراغ پوزیشن‌های بیت کوین برود. سرمایه گذاری جفریز روی بیت کوین به این صورت خواهد بود پوزیشن طلا از ۵۰٪ به ۴۵٪ کاهش و این ۵٪ به هولدکردن بیت کوین اختصاص می‌یابد.

بیزینس استاندارد گزارش داده است:

وود پوزیشن طلا را در تخصیص دارایی شرکت برای صندوق‌های بازنشستگی مستقر در آمریکا به ۴۵ درصد از ۵۰ درصد کاهش داد. مابقی ۵ درصد را به بیتکوین اختصاص می‌دهد.

وود در حالی که سرمایه‌ اصلی شرکت را طلا تشکیل داده است، گفت:

در صورت افت قابل توجه قیمت بیتکوین، درصد بیشتری از سرمایه شرکت را  بیت کوین خواهیم خرید.

بیشتر بخوانید: سرمایه گذاری در بیت کوین؛ باهوش‌ترین افراد بی‌سروصدا بیت کوین می‌خرند

این نشریه می‌گوید که رئیس استراتژی سهام جفریز، پیش از این، به‌خاطر ترس از هک شدن، از سرمایه گذاری روی بیت کوین خودداری می‌کرد.

مابقی تخصیص‌ها در این صندوق عبارتند از: ۳۰ درصد در سهام آسیا و در کشور ژاپن و ۲۰ درصد در سهام استخراج نشده طلا است.

به گزارش بیزینس استاندارد، وود پس از اتمام دوران کرونا به دنبال بهبود شرایط سرمایه‌گذاری است.

شبکه‌های اجتماعی پر از گفت‌وگوهای مربوط به بیت کوین است، چرا که جریان اصلی به روند صعودی پایدار بیت کوین توجه بیشتری نشان داده‌ است. توییت‌های مربوط به بیت کوین به رکوردی در سه سال اخیر نزدیک می‌شود، زیرا ثبت رکوردهای جدید قیمت بیت کوین باعث افزایش توجهات شده است.

به‌نظر شما با رشد سرمایه گذاری نهادی، روند صعودی بیت کوین ادامه‌دار خواهد بود؟ به نظر شما بیت کوین موفق به ادامه رکوردشکنی‌هایش خواهد شد یا باید شاهد اصلاح بزرگ باشیم؟ دیدگاهتان را در بخش نظرات و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک به اشتراک گذارید.

منبع: coindesk