شرکت‌های بزرگ مالی به خرید و سرمایه‌ گذاری در بیت کوین ادامه می‌دهند. در طول سال ۲۰۲۰، تعدادی از غول‌های مالی سنتی روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند، از جمله سرمایه‌گذاران میلیاردری مانند پال تودور جونز (Paul Tudor Jones) و شرکت مایکرواستراتژی. تایلر و کامرون وینکلووس (Winklevoss)، هم‌بنیانگذاران صرافی ارز دیجیتال جمینی، در مصاحبه اخیر خود گفتند که این سرمایه‌گذاری‌ها بخشی از جریان ورودی‌ سرمایه‌‌‌های کلان به بیت کوین هستند. به نظر می‌رسد در دوران جدید افراد باهوش سرمایه گذاری در بیت کوین را انتخاب می‌کنند، شما چطور؟

سرمایه‌ گذاری افراد باهوش در بیت کوین

تایلر یکی از برادران دوقلوی وینکل‌ووس در مصاحبه CNBC، که روز جمعه منتشر شد، گفت: کارکشته‌ترین سرمایه‌گذاران، باهوش‌ترین افرادی هستند که بیت کوین را بی‌سروصدا خریداری می‌کنند، بنابراین این یک فومو FOMO (ترس از دست دادن فرصت) نیست.

تایلر توضیح داد، برخلاف بازار گاوی بیت کوین در سال ۲۰۱۷ که رهبری آن در دست سرمایه‌گذاران خرد بود، این بار سازمان‌ها و نهادهای اصلی در صحنه حضور دارند.

در طول سال جاری، علاوه بر تودور جونز و مایکرو استراتژی، استنلی دراکن مایلر (Stanley Druckenmiller)، شرکت اسکوئر، جک دورسی، MassMutual و گوگنهایم پارتنرز همگی به سراغ سرمایه‌ گذاری در بیت کوین رفته‌اند. این کار آنها به خاطر فضای ناپایدار اقتصاد جهانی است که با تلاش‌ بانک‌های مرکزی برای چاپ پول همراه است.

سرمایه گذاری افراد باهوش در بیت کوین

مقایسه بیت کوین با طلا

بیت کوین اغلب به عنوان یک ذخیره ارزش و پوشش ریسک در برابر تورم با طلا مقایسه می‌شود. دراکن میلر و تودور جونز با این موضوع موافق هستند.

تایلر وینکلووس افزود:

همچنین، شما شرکت‌های سهامی عام مانند اسکوئر و مایکرواستراتژی را می‌بینید که پول خزانه خود را به سرمایه‌ گذاری در بیت کوین اختصاص می‌دهند، زیرا آنها نگران تورم قریب‌الوقوع ناشی از چاپ پول و محرک‌های اقتصادی به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ هستند.

بیشتر بخوانید: ۲۰۲۱ سال بزرگی برای بیت کوین و اتریوم همراه با طلا خواهد بود

این دو برادر در برابر پرسشی در مورد نوسانات بیت کوین به عنوان یک دارایی برای انجام تراکنش‌ها، بیت کوین را یک استراتژی «خرید و نگهداری» در مقایسه با طلا دانستند. تایلر گفت:

ما در حال حاضر بیت کوین را به عنوان یک ذخیره ارزش درخشان می‌بینیم که باعث اختلال در بازار طلا می‌شود و این موضوع ما را به یک ارزش بازار ۹ تریلیون دلاری برای بیت کوین هدایت می‌کند.

وی افزود:

بنابراین در واقع نیازی نیست که بیت کوین به عنوان یک ارز استفاده شود. اگر واقعاً یک ذخیره ارزش باشد نوسانات مهم نیست. همچنین، این میلیاردر انتظار دارد که با گذشت زمان میزان این نوسانات کاهش یابد.

در زمان انتشار این مقاله، ارزش بازار بیت کوین در حدود ۳۳۵ میلیارد دلار است که با ۹ تریلیون دلار فاصله زیادی دارد- اگرچه این دارایی اخیراً رکورد قیمت خود در سال ۲۰۱۷ را شکسته است.

نظر شما در مورد سرمایه گذاری افراد باهوش در بیت کوین چیست؟ خرید بیت کوین سوی سازمان‌ها و نهادهای بزرگ چه معنایی دارد؟ نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph