بیت کوین برای دومین روز متوالی است که برای شکستن مقاومت ۱۹٫۵۰۰ دلاری تلاش می‌دهد، در ۲۴ ساعت گذشته هم چند باری به این مقاومت ضربه زد. اتریوم هم پا به پای بیت کوین برای رسیدن مقاومت بالای سر خود یعنی محدوده ۶۰۰  دلار مبارزه می‌کند. در این بین اما وضعیت ریپل هر روز قرمزتر از روز قبل می‌شود. در ادامه این مطلب نگاهی می‌اندازیم به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۲۶ آذر برابر با ۱۶ دسامبر ۲۰۲۰، با ما همراه شوید.

بازار ارزهای دیجیتال در روز ۲۶ آذر

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۲۶ آذر (۱۶ دسامبر ۲۰۲۰) سایت Coin360

بیت کوین

بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته، مشابه روزهای پیش از آن بازار را با جهش صعودی آغاز کرد و تا محدوده ۱۹٫۵۷۰ دلار هم پیش رفت، اما درست وقتی که تریدرها خوشحال از شکستن مقاومت ۱۹٫۴۱۸ دلاری بودند بیت کوین دوباره ریزش کرد و تا محدوده ۱۹٫۰۷۰ دلاری سقوط کرد.

در حال حاضر بیت کوین با قیمت کمی پایین‌تر از ۱۹٫۳۰۰ دلار معامله می‌شود و برای باز پس گیری مقاومت ۱۹٫۴۰۰ دلاری تلاش می‌کند. هر چند بیت کوین در بعضی از صرافی‌ها همچنان بالاتر از ۱۹٫۴۳۳ دلار معامله می‌شود.

در حال حاضر مهمترین سطح مقاومت برای بیت کوین ۱۹٫۵۵۵ دلاری است، در صورت موفقیت بیت کوین بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند مسیر برای شکستن سطح ۲۰٫۰۰۰ دلار و حتی رسیدن به ۲۲٫۰۰۰ دلار هم هموار خواهد شد.

در صورت عدم موفقیت بیت کوین به نظر می‌رسد سطح ۱۹٫۰۷۷ دلار اولین سطح حمایت بیت کوین محسوب می‌شود.

بازار ارزهای دیجیتال در روز ۲۶ آذر

نمودار تغییرات قیمت بیت کوین در روز ۲۶ آذر

تحلیلگران همچنان عقیده دارند، این نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگتر هستند که با نقد کردن دارایی‌های خود در محدوده ۱۹٫۵۰۰ دلاری مانع از صعود بیشتر بیت کوین می‌شوند. در این بین اما گاوهای بازار که بسیار خوشبین به صعودی بیت کوین هستند با هر بار اصلاح بیت کوین اقدام به خرید می‌کنند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: قیمت تحقق یافته بیت کوین به بیشترین مقدار خود رسید

اتریوم

اتریوم که روز گذشته با قیمت ۵۸۹ دلار به پایان رسانده بود امروز با کمی ریزش مواجه شده است و در حال حاضر با قیمت ۵۸۴ دلار معامله می‌شود. اما همچنان در مسیر شکست مقاومت ۶۰۰ دلاری قرار دارد. البته پیش از آن باید از سد مقاومت ۵۹۳ دلاری عبور کند.

تحلیلگران حدس می‌زنند در صورت عبور اتریوم از محدوده ۵۹۳ دلاری یک مقاومت ضعیف‌تر ۵۹۷ دلاری هم در مسیر رالی صعودی اتریوم قرار دارد پس از آن ۶۰۰ دلار، ۶۰۶ و ۶۱۰ دلار بدون پول بک در دسترس اتریوم قرار دارند. به نظر می‌رسد در حال حاضر سطح ۵۷۷ دلاری به خوبی از اتریوم حمایت می‌کند و اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد اتریوم پایین‌تر از این محدوده سقوط نخواهد کرد.

بازار ارزهای دیجیتال در روز ۲۶ آذر

نمودار تغییرات قیمت اتریوم روز ۲۶ آذر

ریپل

برخلاف سایر ارزهای دیجیتال مهم که برای شکستن مقاومت بالاسری تلاش می‌کنند، این ریپل است که هر روز سطح حمایتی را یکی پس از دیگری می‌شکند. ریپل در ۲۴ ساعت گذشته ۷ درصد دیگر هم سقوط کرد تا به محدوده ۰/۴۵ دلار برسد. هر چند اوایل امروز ریپل ۰/۴۳ دلار را هم به چشم خود دید اما موفق شد کمی از ارزش از دست رفته خود را پس بگیرد.

اگر ریپل قصد دارد دوباره روند صعودی خود را پس بگیرد باید ابتدا به سطح پیوت ۰/۴۸ دلاری باز گردد سپس برای مقاومت ۰/۴۹۵۳ تلاش کند. اما مهمترین سطح مقاومت در مسیر ریپل ۰/۵ دلار خواهد بود.

در حال حاضر مهمترین سطح حمایت ریپل ۰/۴۳۹۶ دلار است که یکبار در ۲۴ ساعت گذشته توسط ریپل تست شد اما دوباره قیمت را به سطوح بالاتر پرتاب کرد.

بازار ارزهای دیجیتال در روز ۲۶ آذر

نمودار تغییرات قیمت ریپل در روز ۲۶ آذر

لایت کوین

لایت کوین که روز گذشته را با قیمت ۸۲ دلار به پایان رسانده بود امروز با بیش از ۱ درصد سقوط در محدوده ۸۰ دلار معامله می‌شود. مهمترین سطح مقاومت برای لایت کوین ۸۵ دلار است که لایت کوین پیش از آن باید به سطح پیوت ۸۲.۲۴ دلار بازگردد.

در حال حاضر سطح ۷۹٫۴۹ دلار از لایت کوین حمایت می‌کند که در صورت شکست آن مهمترین سطح حمایت بعدی در محدوده ۷۷ دلار قرار دارد.

بازار ارزهای دیجیتال در روز ۲۶ آذر

نمودار تغییرات قیمت لایت کوین روز ۲۶ آذر

در بین سایر ارزهای دیجیتال مهم بازار هم پولکادات با ۶ و بیت کوین کش با ۳ درصد افزایش قیمت روز خوبی را پشت سر می‌گذارند در حالی که چین لینک نزدیک به ۱ درصد و کاردانو و بایننس کوین بیش از ۲ درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: مقایسه ریپل و لایت کوین: تفاوت‌های اصلی این دو ارز دیجیتال

البته فراموش نکنید که قیمت‌های اعلام شده در این مطلب در زمان نگارش استخراج شده است و از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال بسیار پرننوسان است ممکن است زمانی که شما این مطلب را مطالعه می‌کند بازار دستخوش تغییر شده باشد، اما هدف ما این است که یه دید کلی نسبت به وضعیت بازار در روز جاری ارائه دهیم.

تحلیل شما از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۲۶ آذر چیست؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.