به گزارش بلومبرگ، غول بانکداری سرمایه‌گذاری، جی پی مورگان بر اساس این فرضیه که محبوبیت بیت کوین به عنوان جایگزین طلا رشد خواهد کرد، هدف بلندمدت قیمت بیت کوین را بیش از ۱۴۶٫۰۰۰ دلار پیش‌بینی کرده است.

پیش‌بینی هدف بلندمدت قیمت بیت کوین

استراتژیست‌های جی مورگان تحت سرپرستی نیکولاس پانیگیرتزوگلو (Nikolaos Panigirtzoglou) روز دوشنبه در یادداشتی نوشتند:

جمعیت رانده شده از طلا به دنبال دارایی «جایگزین» بیانگر افزایش صعودی قیمت بیت کوین در دراز مدت است. ارزش بازار [فعلی] بیت کوین در حدود ۵۷۵ میلیارد دلار [در زمان انتشار این مطلب ۶۵۳ میلیارد دلار] است که باید برای رسیدن به قیمت فرضی ۱۴۶٫۰۰۰ دلار، ۴/۶ برابر افزایش یابد تا با کل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در طلا از طریق صندوق‌های قابل معامله در بورس مطابقت داشته باشد.

با این حال‌، تحلیلگران استدلال کردند برای اینکه نهادها سرمایه زیادی را به بیت کوین تخصیص دهند، باید نوسانات قیمت BTC کاهش یابد. جی پی مورگان خاطرنشان کرد:

همگرایی نوسانات بیت کوین و طلا یک «فرآیند چند ساله» است و نشان می‌دهد که هدف ۱۴۶٫۰۰۰ دلار یک هدف بلند مدت است.

رالی بیت کوین تا کجا ادامه خواهد داشت؟

بیت کوین در سال ۲۰۲۰ با ۳۰۰٪ افزایش به ۲۹٫۰۰۰ دلار رسید و در سه روز نخست سال جدید سود خود را با رسیدن به رکورد جدید ۳۵٫۷۶۳ دلار افزایش داد. این ارز دیجیتال تنها در سه ماه گذشته بیش از ۱۶۰ درصد سود کسب کرده که البته مشارکت بیشتر نهادی در این افزایش قیمت مؤثر بوده است.

چارت یک ساعته تغییرات قیمت بیت کوین/تتر
چارت یک ساعته تغییرات قیمت BTC/USDT

در حالی که جامعه ارز دیجیتال انتظار ادامه این رالی را دارد، جی پی مورگان نشانه‌هایی از «شیدایی سوداگرانه» را می‌بیند و معتقد است که دستاوردهای بزرگ بعدی ۵۰٫۰۰۰ تا ۱۰۰٫۰۰۰ دلار ممکن است در کوتاه مدت ناپایدار باشند. استراتژیست‌های جی پی مورگان معتقدند:

زمینه ارزیابی و موقعیت برای بیت کوین در ابتدای سال نو بسیار چالش برانگیزتر شده است. گرچه نمی‌توانیم این احتمال را نادیده بگیریم که شیدایی کنونی سوداگرانه باعث افزایش بیشتر قیمت بیت کوین به سمت منطقه اجماع بین ۵۰٫۰۰۰ تا ۱۰۰٫۰۰۰ دلار شود، اما معتقدیم که چنین سطوح قیمتی ناپایدار هستند.

به گزارش بلومبرگ، نیکلاس پانیگیرتزوگلو در یادداشتی نوشت:

ممکن است که قیمت بیت کوین در دراز مدت به ۱۴۶٫۰۰۰ دلار یا بالاتر برسد، اما این هدف بلندمدت قیمت بیت کوین است و بعید است که در سال جاری اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: تحلیل کامل قیمت ۱۰۰ هزار دلاری بیت کوین

بیت کوین در رقابت با طلا

استراتژیست‌های جی پی مورگان پیش از این پیش‌بینی کرده بودند که بیت کوین در سال‌های آینده به ارزش طلا صدمه خواهد زد.

پانیگیرتزوگلو در آن زمان گفته بود:

 پذیرش بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران نهادی تازه آغاز شده، در حالی که از پذیرش طلا توسط سرمایه‌گذاران نهادی زمان زیادی می‌گذرد. این امر عمدتاً به این دلیل است که نهادها بیش از پیش به جای طلا به بیت کوین علاقه نشان می‌دهند و بانک جی پی مورگان پیش‌بینی می‌کند که این روند ادامه یابد.

به عنوان مثال، گری اسکیل بیت کوین تراست بین اکتبر و اوایل دسامبر ۲ میلیارد دلار افزایش سرمایه داشت. در همان زمان، اطلاعات جی مورگان نشان می داد که صندوق‌های قابل معامله در بورس و با پشتیبانی طلا، در همین بازه زمانی ۷ میلیارد دلار خروج سرمایه داشتند.

و با توجه به آخرین تمایل بیت کوین برای بازگشت به اوج قیمت تاریخی خود، سرمایه‌گذاران نهادی احتمالاً در این حوزه باقی خواهند ماند.

نظر شما در مورد هدف بلندمدت قیمت بیت کوین چیست؟ آیا می‌توانیم امسال منتظر بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری باشیم؟ نظرات و پیشنهادات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: coindesk