اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی نشان می‌دهد که اصلی‌ترین روند کوتاه‌مدت برای قیمت بیت کوین ۵٬۳۰۰ دلار است. با توجه به تمایل بیت کوین برای بازگشت به سطوح کلیدی فیبوناچی، این اندیکاتور احتمالا بیانگر یک افت قیمت دیگر برای این رمزارز برتر است. برای خواندن مطالب بیشتر در خصوص وضعیت بازار بیت کوین و سایر رمزارزها با کوین نیک همراه باشید.

از ۷ آوریل، قیمت بیت کوین با افتی بیش از ۱۰ درصد از ۷٬۳۲۵ دلار به زیر ۶٬۶۰۰ دلار کشیده شد. با این حال، طبق پیش‌بینی معامله‌گرها پیش از اینکه نمودار شمعی هفتگی قیمت بیت کوین در ۱۲ آوریل بسته شود، یک افزایش قیمت اندک اتفاق افتاد و قیمت به ۷,۱۵۰ دلار رسید. اما با شروع نمودار شمعی هفته جدید، بیت کوین افت قیمتی شدید تا حدود ۶٬۵۰۰ دلار تجربه کرد.

اهمیت افت قیمت بیت کوین تا ۵٬۳۰۰ دلار

تحلیل‌گرهای تکنیکال به هنگام استفاده از اندیکاتور فیبوناچی اصلاحی ۲۳.۶ درصد، ۳۸.۲ درصد، ۶۱.۸ درصد و ۷۸.۶ درصد را به عنوان مهم‌ترین سطوح کلیدی کوتاه‌مدت در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال، اگر قیمت یک دارایی تا ۲۳.۶ درصد کاهش یابد، یک سطح فیبوناچی ۰.۲۳۶ ایجاد می‌کند.

تحلیل‌گرهای تکنیکال معمولا سطح فیبوناچی ۰.۶۱۸ را به عنوان یک حمایت کوتاه‌مدت مهم در نظر می‌گیرند. این سطح، که معروف به «نسبت طلایی ۰.۶۱۸» است، در سایر مسائل ریاضی نیز کاربرد دارد، مانند نحوه ایجاد کهکشان‌ها در نجوم یا مسائل معماری.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش‌ بینی قیمت بیت کوین توسط آرتور هیز مدیرعامل بیت مکس

یکی از معامله‌گرها با نام کاربری Crypto Birb نموداری در حساب توییتری خود به اشتراک گذاشت که ۵,۳۰۰ دلار را در کوتاه‌مدت به عنوان سطح ۰.۶۱۸ برای بیت کوین تعیین کرده بود. این معامله‌گر اظهار داشت بیت کوین ممکن است پیش از یک صعود گسترده، تا حدود ۵,۰۰۰ دلار پایین برود.

افت قیمت بیت کوین به روایت Crypto Birb

نمودار ۴ ساعته بیت کوین-دلار با سطح فیبوناچی

داده‌های تاریخی نشان می‌دهند که بیت کوین در کوتاه‌مدت بارها به سمت سطوح اصلی فیبوناچی متمایل بوده است. چنین اصلاحاتی از این رو اتفاق می‌افتند که بیت کوین، به عنوان یک دارایی نوظهور، اغلب نوسان قیمت شدیدی تجربه می‌کند.

هنگامی که بیت کوین در حال سقوط شدید قیمت باشد، همانطور که ۱۲ مارس تا مرز ۳,۶۰۰ دلار سقوط کرد، احتمالا رشد دوباره‌ای به شکل V خواهد داشت. با این حال، این مسئله بیت کوین را نسبت به سقوط شدید قیمت آسیب‌پذیر می‌کند، چیزی که باعث افزایش خطر رسیدن قیمت به مناطق کلیدی مانند سطح ۰.۶۱۸ فیبوناچی می‌شود.

افت قیمت بیت کوین - نمودار هفتگی بیت کوین دلار

نمودار هفتگی بیت کوین- دلار

اصلاح کوتاه‌مدت قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در ۱۳ آوریل ۷٬۱۵۰ دلار را رد کرد و تحلیل‌گرها دو احتمال برای قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت در نظر گرفتند.

در احتمال اول، قیمت بیت کوین به بازه ۷٬۳۰۰ تا ۷٬۷۰۰ دلار می‌رسد و نقطه‌ای که به اصطلاح به «نقطه توزیع» معروف است را کنار می‌زند و راه خود را به سمت سطوح پایین‌تر حمایت طی می‌کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۲ دلیل اصلی که چرا قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در سال ۲۰۲۰ به ۲۰،۰۰۰ دلار خواهد رسید

در احتمال دوم، قیمت ۷٬۳۰۰ دلار را به عنوان سطح حمایت به دست می‌آورد و در این قیمت ثابت می‌شود تا در هفته آینده صعودی تا بالاتر از ۷٬۹۰۰ دلار تجربه کند.

شاخص قیمت بیت کوین-دلار - افت قیمت بیت کوین

نمودار ۴ ساعته شاخص قیمت بیت کوین-دلار با دو احتمال صعودی و نزولی

صعود اخیر قیمت بیت کوین با افزایش مناسبی در حجم معاملات همراه بود. اما، افزایش قیمت قبلی به اندازه‌ لازم حجم نداشت تا بتواند به سطوح مقاومت سنگین‌ دست پیدا کند.

با این حال، معامله‌گرها در میان‌مدت مطمئن هستند که ۳٬۶۰۰ دلار کف سال ۲۰۲۰ بود. قیمت ممکن است در بازه ۴٬۰۰۰ تا ۵٬۰۰۰ دلار ثابت بماند اما احتمال اینکه بتواند دوباره به محدوده ۳٬۰۰۰ دلار برسد بسیار کم است.

معامله‌گر برجسته رمزارز که با نام کاربری Loma در توییتر شناخته می‌شود، گفت:

مطمئن نیستم دوباره تا چه اندازه افت می‌کنیم اما فعلا در منطقه ۷٬۷۰۰ دلار هستیم و این نوع حرکت قیمت به من این اطمینان را می‌دهد که کف امسال را از سر گذرانده‌ایم.

اینکه آیا بیت کوین می‌تواند بعد از رسیدن به ۵٬۰۰۰ دلار وارد فاز انباشتگی شود یا از سقوط بیشتر به محدوده ۴٬۵۰۰ دلار جلوگیری کند چیزی است که باید صبر کرد و دید.

منبع: bitcoininsider.org