قیمت بیت کوین (BTC) پس از آغاز متزلزل در ماه اکتبر، بار دیگر در نزدیکی محدوده ۱۱٫۰۰۰ دلار قرار دارد.  هفته گذشته بیت کوین  به زیر ۱۰٫۵۰۰ دلار هم سقوط کرد اما در تاریخ ۹ اکتبر خیلی سریع دوباره به ۱۰٫۹۴۰ دلار رسید. به نظر محققان سه عامل وجود دارد که در کوتاه مدت می‌تواند احساس بازار گاوی را ایجاد کند و باعث افزایش قیمت بیت کوین به بالای ۱۱٫۰۰۰ دلار شود.

یکی از محرک‌های احتمالی سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری شرکت اسکوئر است، همچنین دوره ثبات طولانی بیت کوین بالای محدوده ۱۰٫۰۰۰ دلاری و افزایش فعالیت روی زنجیره از دیگر محرک‌های این بازار گاوی به شمار می‌روند.

سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری اسکوئر

روز ۸ اکتبر شرکت پرداخت بین‌المللی اسکوئر اعلام کرد به ارزش ۵۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده است که تقریبا ۱ درصد از کل دارایی‌های آن محسوب می‌شود. این شرکت نزدیک به ۸۱ میلیارد دلار ارزش دارد.

در بیانیه‌ی رسمی مدیر ارشد امور مالی اسکوئر، آمریتا آهوجا (Amrita Ahuja) اعلام کرد سرمایه‌گذاری روی بیت کوین یک قدم تازه به سوی ورود به بازارهای جدید است.

ما معتقدیم بیت کوین در آینده به یک ارز رایج در سراسر جهان تبدیل خواهد شد. هرچه پذیرش این ارز بیشتر شود ما روش استفاده از آن را یاد می‌گیریم. برای شرکتی که در حال ساخت محصولاتی است که در آینده کاربرد بیشتری داشته باشد، این سرمایه‌گذاری یک قدم مهم در این مسیر محسوب می‌شود.

سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری برای یک شرکت به اندازه اسکوئر هرچند سرمایه‌گذاری بزرگی محسوب نمی‌شود اما می‌تواند نشان‌دهنده افزایش تقاضای بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران سازمانی به عنوان یک سرمایه‌گذاری برای حفظ ارزش دارایی باشد.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که شرکت میلیارد دلاری میکرو استراتژی (MicroStrategy) ماه گذشته نزدیک به ۴۲۵ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده بود.

موهیت سوروت (Mohit Sorout) از همکاران شرکت سرمایه‌گذاری بیتازو (Bitazu Capital) به حرکت مثبت بازار بیت کوین باوجود اتفاقات منفی که در اوایل ماه اکتبر رخ داد اشاره کرد و گفت:

جالب است که اخبارهای منفی متعدد تاثیر زیادی روی قیمت بیت کوین نمی‌گذارد اما یک خرید کوچک ۵۰ میلیون دلاری توسط اسکوئر می‌تواند باعث رشد قیمت بیت کوین شود.

در بیشتر اوقات در ماه گذشته بیت کوین در محدوده قیمتی بین ۱۰٫۵۰۰ تا ۱۱٫۰۰۰ دلار در نوسان بود. به گفته کوین تلگراف (Cointelegraph) زمانی که نوسانات بیت کوین برای یک بازه طولانی کاهش یابد، می‌تواند نشانه‌ای برای یک جهش بزرگ قیمتی باشد.

افزایش قیمت بیت کوین به ۱۱٫۰۰۰ دلار

نمودار روزانه قیمت بیت کوین روز ۹ اکتبر

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۵ شاخص تحلیل تکنیکال که برای آنالیز ارزهای دیجیتال باید بدانید

تشکیل فاز تجمیع

شاخص بولینگر باند (Bollinger Bands) که محدوده قیمتی یک دارایی را بر اساس نوسانات آن تعیین می‌کند به طور قابل توجهی کاهش یافته است. نوسانات ۳۰ روزه بیت کوین در حال حاضر ۲۰ درصد است که در ۵ سال گذشته فقط ۷ بار تکرار شده است.

شاخص‌های تکنیکال مختلف نشان می‌دهد که افزایش نوسانات پس از یک ثبات طولانی مدت محتمل است. همچنین با توجه به اینکه بیت کوین در این مدت با سطح حمایت ۱۰٫۵۰۰ دلاری پشتیبانی شده است، احتمال تشکیل فاز تجمیع افزایش می‌یابد.

افزایش فعالیت روی شبکه بیت کوین

بر اساس گزارش یک تحلیلگر بلاک چین به نام کول گارنر (Cole Garner)، در هفته‌های گذشته تعداد آدرس‌های فعال روزانه بیت کوین افزایش یافته است.

گارنر این افزایش فعالیت را به افزایش تقاضای سرمایه‌گذاری در چین پس از اخبار مثبت دنیای ارزهای دیجیتال در این کشور مرتبط دانست.

علاوه بر فعالیت شبکه بلاکچین بیت کوین، میزان هش ریت به طور مداوم در حال افزایش است. این نشان می دهد که ماینرها از روند افزایش قیمت میان مدت بیت کوین اطمینان دارند.

افزایش قیمت بیت کوین به ۱۱٫۰۰۰ دلار

افزایش هش ریت بیت کوین به ۱۷۰ هگزاهش

محققان در گلس‌نود (glassnode) در این باره بیشتر توضیح دادند:

هش ریت بیت کوین به یک رکورد تازه نزدیک شده و در نمودار ساعتی (میانگین متحرک ۲۴ ساعته) به ۱۷۰ هگزاهش رسیده است. یعنی نسبت به ماه مه و انجام هاوینگ در حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است، که به میزان قابل توجهی به امنیت شبکه می‌افزاید.

 

نظر شما درباره این ۳ عامل افزایش قیمت بیت کوین به ۱۱٫۰۰۰ دلار چیست؟ به نظر شما می‌توانیم انتظار داشته باشیم به همین زودی‌ها بیت کوین را بالای ۱۱٫۰۰۰ دلار ببینیم؟ فراموش نکنید که نظرها و تحلیل‌های خود را از طریق سایت یا شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: cointelegraph