به نظر می‌رسد که صرافی کوکوین (KuCoin) پس از یک هک ویران‌گر، به حالت عادی برگشته و امکان واریز و برداشت دوباره فعال شده است. اما چالش‌های بعدی این صرافی چیست؟

بازگشایی مجدد تمامی واریزها و برداشت‌های صرافی کووین

پس از یک هک مخرب در ماه سپتامبر، صرافی ارز دیجیتال کوکوین در آخرین مرحله به سمت بازیابی کامل، امروز در یک پست وبلاگ اعلام کرد که «خدمات واریز و برداشت تمامی توکن‌ها را احیا کرده است».

این اطلاعیه پس از بازگشایی جزئی در ماه اکتبر صورت گرفت که در آن کاربران می‌توانستند BTC ، ETH و USDT خود را از این صرافی خارج کنند. مرحله آخر که در این اطلاعیه به آن اشاره شده، امکان برداشت و واریز وجه را برای کلیه سکه‌ها و توکن‌ها فراهم می‌کند. اگرچه برخی توکن‌ها ممکن است به خاطر آنچه این صرافی «اقدامات قضایی جاری» می‌نامد، محدودیت برداشت داشته باشند.

این بازگشایی مجدد گامی امیدوارکننده به سوی عادی‌سازی پس از آن هک ویران‌گر در ۲۶ سپتامبر است. در ابتدا، صرافی کوکوین اظهار داشت که ضرر وارده ۱۵۰ میلیون دلار بوده، اما غول تجزیه و تحلیل رمزنگاری، Chainalysis، این رقم را نزدیک به ۲۷۵ میلیون دلار اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: صرافی کوکوین در حال بازگشت به دوران قبل از هک است

این هک واکنش گسترده‌ای را در سراسر دنیای ارزهای دیجیتال به جریان انداخت و چندین پروژه تصمیم گرفتند توکن‌های خود را فریز کرده، آن‌ها را از دست هکرها بازپس گرفته یا حتی برای کمک به این صرافی برای بازگرداندن وجوه کاربران شروع به هارد فورک کنند.

در تاریخ اول اکتبر، این صرافی ادعا کرد که هم مهاجم مظنون را شناسایی کرده و هم ۲۰۰ میلیون دلار از سرمایه‌های سرقت شده را اعاده کرده است.

چالش‌های پیش رو

با این حال، با توجه به هک شدن این صرافی و عواقب ناشی از آن در گذشته، همه آینده روشنی برای صرافی کوکوین قائل نیستند.

البته مشکلات بیشتری در انتظار کوکوین است، زیرا این صرافی در دو حوزه با مشکلات قانونی روبرو است: در سنگاپور، جایی که با قفل دامنه وب مواجه است و همچنین در ایالات متحده که باید در برابر یک شکایت جمعی از خود دفاع کند.

به نظر شما آیا این صرافی می‌تواند بر این چالش‌ها غلبه کند؟ نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph