صرافی کوکوین پس از اینکه در ماه گذشته مورد یک حمله هک بزرگ قرار گرفت و چیزی حدود ۲۸۱ میلیون دلار از دست داد، حالا کم کم در حال بازگشت به دوران قبل از هک است و به گفته مدیر این صرافی سپرده‌گذاری بیت کوین و اتریوم دوباره فعال شده است.

آخرین خبرها حاکی از آن است که صرافی کوکوین سپرده‌گذاری و برداشت بیت کوین، اتریوم و تتر را، پس از ارتقای امنیت کیف پول این رمزارزها دوباره فعال کرده است. همچنین کوکوین اشاره کرده است که آدرس کیف پول این رمزارزها از نو ساخته شده‌اند. البته کوکوین این را هم اضافه کرده است که آدرس‌های قدیمی همچنان کار می‌‌کنند اما بهتر است کاربران از آدرس‌های جدید استفاده کنند.

برداشت و سپرده‌گذاری تتر روی شبکه بلاکچین اتریوم فعال شده است، درحالیکه روی شبکه‌های ترون و ایاس فعلا فقط امکان سپرده‌گذاری تتر فعال است. برداشت و سپرده‌گذاری تتر روی شبکه آمنی هنوز غیرفعال است.

همچنین کوکوین گفته است خدمات کامل ۶۵ ارز دیجیتال دیگر نیز در این صرافی به حالت عادی برگشته است.

بازیابی دارایی‌های به سرقت رفته

پس از اینکه صرافی کوکوین هک شد و چیزی معادل ۲۸۱ میلیون دلار دارایی دیجیتال از جمله ریپل و توکن‌های مبتنی بر اتریوم به سرقت رفت، کوکوین تمام کیف پول ها را مسدود و همگی خدمات ارز دیجیتال را غیرفعال کرد.

روز سوم اکتبر، مدیر عامل کوکوین، جانی لیو ادعا کرد مظنونین هک بزرگ صرافی کوکوین شناسایی شده‌اند و اطلاعات آنها در اختیار دستگاه‌های قضایی قرار گرفته است. لیو همچنین مدعی شد که توانسته‌اند ۶۴ میلیون دیگر از دارایی‌های به سرقت رفته را بازگردانند و دارایی‌های بازیابی شده را به مقدار ۲۰۴ میلیون دلار برسانند.

آخرین خبرهای این هک بزرگ حاکی از آن است که به گفته کوکوین ۲۲ میلیون دلار تتر به سرقت رفته دیگر نیز ردیابی و در حال حاضر مسدود شده است.

بیشتر بخوانید: کشف مظنونین هک کوکوین و بازپس‌گیری ۲۰۴ میلیون دلار ارز دیجیتال

پروژه‌های دیگر نیز مانند پروتکل اوشن کوین‌های به سرقت رفته را به کیف پول های کوکوین بازیابی کرده‌، اگرچه که میزان دارایی بازیابی شده اعلام نشده است.

کوکوین همچنین لیستی از آدرس کیف پول های مظنون و مرتبط به این هک را منتشر کرده و از کاربرانش خواسته که این آدرس‌ها را در بلک لیست قرار دهند.

شرکت تحلیلی الیپتیک روز ۲۰ سپتامبر گفته بود که هکرها ۷/۵ میلیون دلار اتریوم دزدیده شده را در صرافی‌های غیرمتمرکز کایبر نتورک و یونی سواپ تبدیل کرده‌اند.

به نظر شما آغاز دوباره فعالیت صرافی کوکوین پس از هک و بازیابی دارایی‌های به سرقت رفته چه تاثیری در بازار ارزهای دیجیتال خواهد گذاشت؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: CoinDesk