همه ما با برند لامبورگینی (Lamborghini) آشنایی داریم؛ برند خودروسازی که به ساخت خودروهای سریع و لوکس مشهور بوده و آوازه آن در سراسر جهان پیچیده است. این شرکت حالا قصد دارد یک سری تمبر کلکسیونی مخصوص به خود را بر اساس فناوری بلاک چین منتشر کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

شرکت ایتالیایی لامبورگینی که در طول سال‌ها، اتومبیل‌های لوکس و فوق‌العاده‌ای را تولید کرده، قصد دارد از فناوری بلاک چین نهایت استفاده را ببرد. لامبورگینی در کنار دیگر زمینه‌ها که همیشه قصد نوآوری در آن‌ها را داشته، حالا سعی دارد از فناوری جدید بلاک چین بهره برده و از آن برای رقم گذاری یا دیجیتالی کردن تمبرهای کلکسیونی خود استفاده کند.

اولین سری تمبرهای دیجیتالی و جمع کلکسیونی شرکت لامبورگینی، قرار است تحت نام Automobili Lamborghini Collection ساخته و عرضه شود. این تمبرها که بر اساس فناوری بلاک چین تهیه شد‌ه‌اند، شامل یک کالکشن حاوی تمبرهای دیجیتال جمع کلکسیونی می‌شود که به تاریخ این شرکت بزرگ و ماندگار در صنعت خودرو سازی جهان می‌پردازد. در واقع این تمبرها برای طرفداران واقعی شرکت و خودروهای لامبورگینی تهیه شده‌اند که می‌توانند یک آیتم کلکسیونی بسیار جالب و البته مدرن (با ورود بلاک چین) محسوب شوند.

اولین تمبر از مجموعه یا کالکشن Automobili Lamborghini به مدل Huracán EVO RWD Spyder اختصاص دارد. این یک مدل جدید از اتومبیل‌های لامبورگینی است که برای اولین بار در تاریخ ۱۴ ماه می سال جاری میلادی به صورت رسمی معرفی شد. همان طور که می‌دانید، شیوع ویروس کرونا در ماه‌های گذشته سبب شده بود تا تمام شرکت‌ها از تولید دست کشیده و کار را متوقف کنند اما حالا با بهتر شدن اوضاع، شرکت لامبورگینی در کنار بسیاری دیگر از شرکت‌ها، تولید و کار خود را آغاز کرده‌اند و شرکت لامبورگینی نیز کار دوباره خود را از تاریخ ۴ ماه می از سر گرفت. جالب است که پس از تنها چند روز از شروع دوباره‌ی تولید، لامبورگینی از مدل جدید اتومبیل‌های خود رونمایی کرد و حالا قصد دارد با تهیه و عرضه یک سری تمبر دیجیتال با کمک فناوری بلاک چین، طرفداران خود را خوشحال کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تولیدکنندگان محتوا در ژاپن از آخرین فناوری بلاک چین بهره می‌برند

لامبورگینی با یک استارتاپ مبتنی بر دفتر کل توزیع همکاری می‌کند

لامبورگینی برای ارائه آیتم‌های جمع کلکسیونی و دیجیتالی جدید خود، با یک استارتاپ محلی همکاری می‌کند که مبتنی بر دفتر کل توزیع یا DLT است و Bitstamps نام دارد. اولین تمبر شرکت لامبورگینی که همانطور که گفته شد، متعلق به مدل جدید این شرکت، یعنی Huracán EVO RWD Spyder است، هم‌اکنون در دسترس قرار دارد و طرفداران می‌توانند فقط با دانلود کردن اپلیکیشن Bitstamps روی سیستم عامل آی او اس (iOS)، آن را دریافت کنند. این تمبر در تعداد محدود تهیه می‌شود و تنها ۲۰٫۰۰۰ قطعه از آن در دسترس قرار گرفته است.

حال، سوالی که پیش می‌آید این است که چرا شرکت لامبورگینی برای تولید تمبرهای کلکسیونی خود، از فناوری بلاک چین استفاده کرده است؟ پاسخ این سوال ساده است؛ این شرکت خودروسازی مشهور و محبوب، با بهره‌گیری از فناوری بلاک چین، تاریخ و منحصر به فرد بودن هر تمبر را تایید می‌کند و هر کدام از این تمبرها، یک عدد دیجیتالی خواهند داشت. پس از این که تمبر تولید شده توسط Bitstamps خریداری شد، می‌توان خیلی راحت آن را فروخت یا دوباره خریداری کرد. این شرکت درباره این موضوع چنین توضیح می‌دهد:

این تمبر را می‌توان دقیقا به مانند یک تمبر کاغذی، خرید، جمع آوری کرد، یا دوباره فروخت. این کالکشن دقیقا به همان صورت کار خواهد کرد و شما می‌توانید آن را تحسین کنید، روند پیشرفت آن را دنبال نمایید و در انتها، می‌توانید تمبرها را به عنوان هدیه تقدیم کنید یا آن‌ها را دوباره بفروشید.

طبق اطلاعاتی که از اپلیکیشن مخصوص Bitstamps دریافت کردیم، قیمت تمبر Huracán EVO RWD Spyder هم‌اکنون که این مطلب در حال نگارش است، ۹/۹۰ یورو گزارش شده است. هنوز مشخص نیست که نحوه پرداخت مبلغ برای خرید این تمبر، چگونه خواهد بود. با این حال، باید انتظار داشته باشیم که اطلاعات جدید به زودی منتشر شوند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آینده بلاک چین پس از کووید ۱۹

استفاده از بلاک چین برای اعتبار بخشیدن به آیتم‌های جمع کلکسیونی رو به افزایش است

فناوری بلاک چین تا به حال در صنعت‌های بسیاری، به غیر از صنعت کریپتو و رمزارز، به کار گرفته شده است. به عنوان مثال، رقم‌گذاری یا دیجیتالی کردن آثار هنری یا آیتم‌ها و جمع کردنی‌های مربوط به ورزش از نمونه این کاربردها است. حالا نیز مشاهده می‌کنیم که بلاک چین برای دیجیتالی کردن تمبرها توسط یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین شرکت‌های تولید اتومبیل در جهان استفاده می‌شود. در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ نیز سازمان پست شرکت اتریش، یک نوع تمبر جمع کلکسیونی دیجیتالی را که مبتنی بر فناوری بلاک چین بود، منتشر کرد. این طور که مشخص است، استفاده‌ی سازمان پست کشور اتریش از تمبرهای دیجیتالی با استفاده از فناوری بلاک چین، اولین نمونه تمبرهای دیجیتالی مبتنی بر بلاک چین بودند و حالا لامبورگینی نیز از آن استفاده می‌کند.

البته باید این نکته را در نظر بگیرید که استفاده‌ی لامبورگینی از فناوری بلاک چین که حالا برای تولید تمبرهای جمع کردنی به کار گرفته شده، اولین بار نیست که رخ می‌دهد. در سال گذشته، شرکت لامبورگینی برای اولین بار از فناوری بلاک چین استفاده کرد تا شناسنامه و میراث دقیقی از اتومبیل‌های لامبورگینی در طول تاریخ را تشکیل دهد و بلاک چین را برای انجام این کار، مناسب یافت.

از آن جایی که شرکت لامبورگینی به استفاده از بلاک چین و به‌کارگیری این فناوری علاقه دارد، طرفداران این شرکت و البته جامعه طرفداری رمزارزها، به آن لقب When Lambo را داده‌اند. این یکی از پرکاربردترین اصطلاحاتی است که در حوزه کریپتو و رمزارز استفاده می‌شود (در کنار When Moon) و حالا محبوبیت بسیار خوبی که لامبورگینی در میان علاقه مندان به این حوزه پیدا کرده، این لقب را برای این شرکت به ارمغان آورده است. این اصطلاح زمانی استفاده می‌شود که وعده‌ی ثروتمند شدن با رمزارزهایی مانند بیت‌کوین (BTC) داده می‌شود.

نظر شما در مورد تمبرهای کلکسیونی شرکت لامبورگینی چیست؟ استفاده‌ی هوشمندانه از فناوری بلاک چین را چطور ارزیابی می‌کنید؟

منبع: Cryptonewmedia