این هفته، هنگامی که یک هکر اطلاعات سرقتی خود را منتشر کرد، جنبه‌های دیگری از افشای اطلاعات لجر (تولیدکننده کیف پول ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال) بیشتر آشکار شد. به جای بیش از ۹۰۰۰ مشتری اولیه که لجر ادعا کرد اطلاعاتشان لو رفته، در واقع ۲۷۰۰۰۰ نفر بودند که نام، آدرس، شماره تلفن و آدرس منزلشان در اختیار عموم قرار گرفته بود.

هر روز که می‌گذرد، تأثیر درز این اطلاعات بیشتر شده و نشان می‌دهد که چگونه ممکن است اتفاقات ترسناکی برای قربانیان بی‌گناه رخ دهد. در یک پست ردیت، یکی از سرمایه‌گذاران بیت کوین افشا کرد که یک فرد «معتاد به شیشه» که اطلاعات او را از طریق همین داده‌های منتشر شده به‌دست آورده، تهدید کرده که نه تنها این سرمایه‌گذار را می‌رباید، بلکه هر کدام از نزدیکان وی را که در محل زندگی او پیدا کند «با ضربات چاقو به قتل می‌رساند».

افشای اطلاعات لجر؛ به خطر افتادن امنیت کاربران

اوضاع برای سرمایه‌گذاران بیت کوین که به راه حل کیف پول سرد لجر اعتماد کرده‌اند، کمی ترسناک شده است.

با ورود سرمایه‌گذاران جدید به حوزه ارزهای دیجیتال، از آنها خواسته می‌شود پول خود را از صرافی‌های متمرکز به کیف پول سردی که متعلق به خودشان است منتقل کنند تا از هک شدن آن جلوگیری کنند. دلیل این توصیه این است که بیشتر صرافی‌ها دارایی‌ها را در کیف پول گرمی که دائماً به اینترنت متصل است نگهداری می‌کنند و بدین ترتیب، وجوه را در دسترس هکرها قرار می‌دهند.

انتقال بیت کوین، اتریوم و سایر دارایی‌های دیجیتال به یک دستگاه امنیتی آفلاین مانند لجر یک راه حل ایده‌آل است. اما درس عبرتی که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال گرفتند این است که، حفظ امنیت خود و دارایی‌های دیجیتال و در عین حال حفظ امنیت جسمی، همیشه ساده نیست.

تهدید کاربران لجر با افشای اطلاعات لجر

با افشای اطلاعات لجر، در واقع افرادی در خطر قرار گرفتند که به امنیت خود اهمیت می دادند.

بیشتر بخوانید: چگونه از سرمایه خود برابر درز اطلاعات لجر محافظت کنیم؟

روایت داستان‌هایی وحشتناک از افرادی که آدرس منزلشان افشا شده است

چند روز پس از اخطارها در پاسخ به درز گسترده و افشای اطلاعات لجر، مربوط به اطلاعات خصوصی و شخصی ۲۷۰۰۰۰ کاربر، روایت داستان‌ها از چندین منبع شروع شده است. یکی از کاربران توییتر ادعا می‌کند که هکرها به نوعی سیم کارت او را به دست آورده و از آن برای دسترسی و تخلیه حساب‌های کوین بیس او از بیت کوین و دارایی‌های دیگر استفاده کرده‌اند.

از این بدتر، از آنجایی که آدرس‌های منازل مسکونی نیز بخشی از اطلاعات لو رفته همراه با شماره تلفن‌ها بود، یکی از قربانیان داستان بسیار ترسناکی را در ردیت به اشتراک گذاشته است که تهدید شده هر کسی در خانه‌اش پیدا شود کشته خواهد شد.

تهدید از سوی یک معتاد به مواد مخدر، باج خواهی و درخواست مونرو

فردی که اظهار داشته «معتاد به شیشه » است با یکی از مشتریان لجر تماس گرفته و ادعا کرده که اگر این کاربر ده XMR (ارز دیجیتال مونرو) به او باج پرداخت نکند، این معتاد مستقیماً به خانه کاربر آمده تا او را برباید و هر یک از اعضای خانواده را که در خانه پیدا کند «با چاقو می‌کشد».

این کاربر از ترس جان خود و خانواده خود مجبور شده با پلیس تماس بگیرد و پلیس نیز یک ماشین گروه ضربت را بیرون از محل اقامت وی قرار داده است.

متأسفانه، اینها کسانی هستند که در واقع به ایمنی و امنیت خود اهمیت می‌دادند، اما توسط شرکتی در معرض خطر اساسی قرار گرفته‌اند که وظیفه‌اش محافظت از آنها بوده است.

راهکار چیست؟

و گرچه این واقعیت است و در وضعیت فعلی شرکت لجر مقصر است، اما این اتفاق می‌تواند برای هر شرکت و هر مشتری دیگری در هر زمانی رخ دهد.

از آنجایی که حریم خصوصی برای ارزهای دیجیتال بسیار حیاتی است، هنگام باز کردن حساب‌های مرتبط با بیت کوین یا آلت کوین‌ها، اقدامات بیشتر مانند ساخت نام مستعار و استفاده از آدرس‌ها و شماره تلفن‌های جایگزین را در نظر بگیرید. با رشد کلاس دارایی‌های در حال ظهور، این دارایی‌ها و اطلاعات آنها هرچه بیشتر مورد هدف قرار خواهند گرفت.

نظر شما در مورد افشای اطلاعات لجر چیست؟ آیا شما هم از کاربران کیف پول‌های سخت‌افزاری هستید؟ شما می‌توانید راهکارهای خود را برای افزایش امنیت کاربران در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: bitcoinist