لجر (Ledger) شرکت سازنده کیف پول‌های ارز دیجیتال نانو اس (Nano S) و نانو ایکس (Nano X) به تازگی از یک به‌ روزرسانی خبر داده است که کنترل بهتر و حفظ حریم شخصی بیشتری را برای کاربران ارائه می‌دهد. در این مطلب درباره هدف لجر از انتشار به روزرسانی جدید کیف پول لجر صحبت می‌کنیم.

ویژگی جدید کیف پول‌های لجر که به آن کوین کنترل (Coin Control) گفته می‌شود برای جلوگیری از حملات داستینگ (dusting attacks) طراحی شده است. حمله داستینگ به فعالیت غیرقانونی گفته می‌شود که در آن فردی مقدار کمی بیت کوین را به یک کیف پول می‌فرستد تا حریم خصوصی کاربر را برای حملات بعدی از بین ببرد.

بر اساس بیانیه لجر، این ویژگی جدید به کاربران امکان تغییر تنظیمات تراکنش را می‌دهد به طوری که کاربر می‌تواند از بین حفظ حریم خصوصی یا استفاده بهینه از هزینه یک گزینه را انتخاب کند.

کوین کنترل

شرکت لجر که سازنده محبوب‌ترین انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال است توضیح داده است که ویژگی کوین کنترل برای حفظ حریم خصوصی کاربران از امکان مدیریت کیف پول‌های نهایی سلسله مراتبی یا چندین آدرس مختلف بیت کوین استفاده می‌کند. به این ترتیب کاربران می‌توانند آدرس‌هایی را که می‌خواهند برای انتقال استفاده کنند انتخاب کنند.

پیش از این از روش (First-in, First-out) استفاده می‌شد که به صورت خودکار قدیمی‌ترین آدرس برای تراکنش انتخاب می‌شد.

این روش جدید بسیار مهم است چرا که مانع از آن می‌شود که هر طرف خارجی معامله را از طریق فرستادن مقدار بسیار کمی بیت کوین که معمولاً کمتر از هزینه‌های معامله هستند بتواند مقصد تراکنش را ردیابی کند.

جالب است بدانید آخرین حمله قابل توجه داستینگ در ماه اوت سال گذشته و برای کاربران لایت کوین اتفاق افتاده بود.

به روزرسانی کیف پول لجر

به روزرسانی جدید کیف پول لجر برای مقابله با حملات داستینگ

این مطلب راهم مطالعه کنید: با روش های محافظت از کیف پول بیت کوین بیشتر آشنا شوید

می‌توان از حمله داست برای ردیابی یک دارنده بیت کوین استفاده کرد، چرا که در اثر این حملات خروجی‌های معاملات کوچک هزینه نشده (UTXO) ایجاد می‌شود، از آنجایی که معمولا بیت کوین فرستاده شده کمتر از کارمزد تراکنش است این تراکنش پردازش نمی‌شود، اما هویت دریافت کننده مشخص می‌شود. اکنون لجر به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق ویژگی کوین کنترل Coin Control از این UTXO های کوچک جلوگیری کنند.

این شرکت افزود: «به این ترتیب، حمله کنندگان نمی‌توانند هیچ حرکتی را ردیابی کنند. به طور خلاصه: وقتی صحبت از حریم خصوصی می‌شود، ویژگی کوین کنترل می‌تواند قاعده بازی را به طور کلی تغییر دهد.»

لجر لایو

نسخه جدید لجر لایو (Ledger Live) که به عنوان نسخه ۲.۱۱.۱ معرفی شده است، از ۱۵ سپتامبر در دسترس است و دارندگان کیف پول لجر می‌توانند از ویژگی کوین کنترل و چند به‌روزرسانی دیگر استفاده کنند.

از ویژگی‌های دیگری که در به‌روزرسانی نرم افزار وجود خواهد داشت شامل بهینه سازی ساختار هزینه شبکه برای صرفه جویی در هزینه است. این امر به کاربران اجازه می‌دهد UTXO هایی را که مقدار بالاتری دارند انتخاب کنند، در نتیجه باعث کاهش اندازه بایت تراکنش و پایین آمدن هزینه خواهد شد.

کاربرانی که ترجیح می‌دهند پرداخت‌ها را جدا نگهداری کنند، از آنجایی که نسخه جدید این ویژگی را دارد که آدرس‌های خاصی را برای برخی از نقل و انتقالات مشخص کند، این نسخه را دوست خواهند داشت.

اگر شما تجربه استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال را دارید حتما آن را با سایر خوانندگان این مطلب در کوین نیک به اشتراک بگذارید تا از تجربه شما بهره‌مند شوند.

منبع: coinjournal