مستر کارت، یکی از بزرگترین شرکت های پرداخت در جهان، قصد دارد پشتیبانی از تراکنش‌ های ارز دیجیتال را به صورت مستقیم انجام دهد. مسترکارت در حال برنامه‌ریزی است تا اواخر سال جاری به فروشندگان و بازرگانان این امکان را بدهد که پرداخت‌ها را به صورت ارز دیجیتال دریافت کنند.

مستر کارت و پشتیبانی از تراکنش های ارز دیجیتال

بر اساس اخبار منتشر شده این اولین بار است که مسترکارت به صورت مستقیم از تراکنش‌های ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این شرکت هنوز اعلام نکرده که قصد دارد از کدام ارزهای دیجیتال و چگونه پشتیبانی کند.

مدیرعامل این شرکت، مایکل میباخ (Michael Miebach) اعلام کرده که حداکثر انعطاف‌پذیری را برای مشتریان و فروشندگان فراهم خواهد کرد.

پیش از این، مسترکارت پشتیبانی از تراکنش‌ های ارزهای دیجیتال را به صورت محدود از طریق شرکای ارز دیجیتال خود Wirex و Uphold انجام می داد. اما این برنامه‌ها فقط پرداخت را پوشش می‌دادند نه تسویه حساب؛ ضمن اینکه ارزهای دیجیتال قبل از رسیدن به فروشنده به ارز فیات تبدیل می‌شدند.

این ابتکار جدید، نویدبخش پویایی در میان صاحبان فروشگاه‌ها و کسب و کارهایی است که آن را انتخاب می‌کنند. این مشاغل می‌توانند کسب‌وکار خود را فراتر از محدوده اکوسیستم ارز فیات انجام دهند، البته با این فرض که مشتریانشان مایل باشند ارز دیجیتال خود را خرج کنند.

این موضوع با توجه به شعار «بخرید و هولد کنید» که در مورد بزرگترین ارز دیجیتال جهان مطرح است، کار آسانی نیست. این منبع خاطرنشان کرد: بیشتر خریداران بیت کوین در درجه اول سکه‌های خود را به عنوان وسیله سرمایه‌گذاری در نظر می‌گیرند نه ابزاری برای پرداخت. این منبع تأکید کرد هیچ تضمینی وجود ندارد که این طرح مسترکارت از بیت کوین پشتیبانی کند.

مسترکارت و ارز دیجیتال

علاقه شرکت های پرداخت به پشتیبانی از ارزهای دیجیتال رو به افزایش است

چشم‌انداز اقتصاد بر پایه ارز دیجیتال

همچنین، این منبع گفت، ارزهای دیجیتال در چارچوب قوانین مشارکت در بلاکچین مربوط به سال ۲۰۱۹ در مسترکارت ارزیابی می‌شوند. این قوانین، در پی خروج لیبرا از مسترکارت، بر ثبات، حمایت از مصرف کننده و رعایت مقررات در بررسی شرکای احتمالی تأکید داشته است.

مسترکارت در آن زمان اعلام کرد: بسیاری از ۲۶۰۰ ارز دیجیتال امروزی در انجام این کار موفق نیستند.

در حال حاضر، تقریباً چند فروشنده، ارزهای دیجیتال و بیت کوین را می‌پذیرند. برنامه‌های اعلام شده تسلا برای فروش اتومبیل با بیت کوین نیز همچنان فرضی هستند. یک اقتصاد گسترده ارز دیجیتال هنوز دور از واقعیت است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ورود شرکت ویزا به بازار بیت کوین و ارائه خدمات ارز دیجیتال به بانک ها

شتاب شرکت‌های پرداخت برای ورود به حوزه ارز دیجیتال

اما مسترکارت به سال‌ها نوآوری و ثبت اختراع در حوزه ارز دیجیتال تکیه دارد. این شرکت گفته که ۸۹ اختراع ثبت شده در مورد بلاکچین را در اختیار دارد و منتظر تأیید ۲۸۵ مورد دیگر در سراسر جهان است.

پرونده‌های این شرکت در ایالات متحده، شامل موارد زیر هستند: روش‌های خصوصی نگه داشتن تراکنش ‌های ارزهای دیجیتال، تأیید پرداخت کارت اعتباری به صورت روی زنجیره‌ای، پردازش پرداخت فوری بلاکچین و نحوه مدیریت بازپرداخت ارزهای دیجیتال و موارد دیگر.

مسترکارت برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ حق یک اختراع برای پرداخت با بیت کوین را ثبت کرد اما در سال ۲۰۱۵ آن را رها کرد. این شرکت استخدام تیم توسعه‌دهندگان کیف پول و افراد با سابقه در حوزه ارز دیجیتال را در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد. این شرکت اکنون میزبان پلتفرمی است که از طریق آن بانک‌های مرکزی می‌توانند ارزهای دیجیتال را آزمایش کنند.

حوزه پرداخت، برای حمایت از ارزهای مبتنی بر بلاکچین عجله دارد که این شتاب از زمان پیدایش بیت کوین و پیشگامی آن در تراکنش‌های تغییرناپذیر و همتابه‌همتا از سال ۲۰۰۹ تاکنون دیده نشده است. شرکت پی پال قصد دارد در اواخر سال جاری از قابلیت پرداخت با بیت کوین رونمایی کند. مدیر عامل شرکت ویزا نیز گفته که این شرکت ممکن است در آینده پرداخت‌های ارز دیجیتال را به مجموعه پرداخت‌های خود اضافه کند.

به نظر شما پشتیبانی از تراکنش های ارز دیجیتال توسط مسترکارت و دیگر شرکت‌‌های بزرگ پرداخت تا چه اندازه موفق خواهد بود و چه تأثیری در پذیرش گسترده رمز ارزها در میان آحاد مردم خواهد داشت؟

فراموش نکنید نظرات خود را در سایت، توییتر و اینستاگرام کوین نیک با ما در میان گذارید.

منبع: coindesk