در تازه‌ترین خبرها از دنیای بلاک چین، مسترکارت به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات پرداخت در جهان از سال ۱۹۶۶ به اتحادیه آی دی ۲۰۲۰ (ID2020) ملحق شد. در ادامه این مطلب از کوین نیک در مورد پیوستن مسترکارت به آی دی ۲۰۲۰ و اهداف این ائتلاف بیشتر صحبت می‌کنیم.

آی دی ۲۰۲۰ چیست؟

آی دی ۲۰۲۰ یک ائتلاف جهانی از شرکت‌های دولتی و خصوصی شامل مایکروسافت، اکسنچر (Accenture)، گاوی (Gavi)، بنیاد راکفلر (Rockefeller Foundation) و … با هدف استفاده از پتانسیل هویت دیجیتال برای بهبود زندگی مردم جهان است.

در زمانی که شیوع ویروس کرونا باعث گسترش راه‌حل‌های دیجیتال برای تایید هویت کاربران شده است، مسترکارت هم به عنوان یکی از بزرگترین ارائه دهندگان خدمات پرداخت در جهان به ائتلاف آی دی ۲۰۲۰ پیوست تا از این قافله عقب نماند.

بر اساس آمار بانک جهانی، بیش از ۱ میلیارد نفر در جهان به دلیل نداشتن هویت قابل اثبات به خدمات اساسی مانند آموزش، سلامت، حمایت اجتماعی و خدمات بانکی دسترسی ندارند.

به همین دلیل تعدای از سازمان‌های مشهور و بزرگ ائتلافی به نام آی دی ۲۰۲۰ (ID2020) را تشکیل دادند تا مشکل هویت را از طریق نوآوری‌های فناورانه مانند بلاک چین برطرف کنند.

پیوستن مسترکارت به آی دی ۲۰۲۰

آی دی ۲۰۲۰ چیست؟

براساس منابع نزدیک به این ائتلاف، آی دی ۲۰۲۰ این امکان را فراهم می‌کند تا اعضا بتوانند برای انجام پروژه‌هایی در زمینه هویت دیجیتالی به یک منبع قابل اعتماد و صندوق مالی دست پیدا کنند. بنابر گزارش‌ها این ائتلاف تا به حال چندین نمونه اولیه از بلاک چین را طراحی کرده و به تازگی در یک برنامه تایید هویت دیجیتالی برای واکسیناسیون در کشور بنگلادش همکاری کرده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آشنایی با فرصتهای شغلی حوزه بلاکچین

تقویت فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی به کمک هویت دیجیتال

داکوتا گرونر (Dakota Gruener) مدیر اجرایی آی دی ۲۰۲۰ در مورد پیوستن مسترکارت به این ائتلاف گفته است: «راه‌حل‌های هویت دیجیتال این پتانسیل را دارد تا فرصت‌های اجتماعی و اقتصادی زیادی را بر آحاد مردم جهان فراهم کند، به همین دلیل شرکت‌های فناوری، موسسات مالی، دولت‌ها و جامعه مدنی باید به این ائتلاف ملحق شوند تا هرچه زودتر این طرح به نتیجه دست پیدا کند.»

او همچنین از پیوستن مسترکارت به آی دی ۲۰۲۰ تقدیر کرد و گفت: «تعهد مسترکارت برای تلاش در زمینه حفظ حریم شخصی و هویت دیجیتال کاربران را تحسین می‌کنیم.»

مسترکارت که مدتی است برای ورود به دنیای فناوری بلاک چین تلاش می‌کند، اکتبر گذشته با همکاری شرکت‌های Envisible و Topco به یک پروژه ردگیری مواد غذایی بر مبنای بلاک چین پیوست. البته به تازگی این شرکت به دلیل نگرانی‌هایی بابت رگولاتوری از انجمن لیبرا (Libra Association) خارج شده است.

منبع: btcmanager