مایکرواستراتژی قرار است بیت کوین‌های بیشتری بخرد. این شرکت فناوری که به خاطر خریدهای قابل توجه بیت کوین معروف شده، عرضه و فروش یک میلیارد دلار اوراق قابل تبدیل به سهام  را به پایان رسانده و قصد دارد در بیت کوین سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهد.

فروش یک میلیارد دلار اوراق قابل تبدیل به سهام برای خرید بیت کوین

این اوراق قابل تبدیل نوعی اوراق بدهی است که می‌تواند به سهام تبدیل شده یا توسط صادرکننده آن بازخرید شود. سررسید این وام‌ها سال ۲۰۲۷ است، اما مایکرواستراتژی می‌تواند آنها را در سال ۲۰۲۴ بازخرید کند.

فروش‌های این چنینی می‌تواند روش خوبی برای جمع‌آوری پول نقد برای یک شرکت باشد، در صورتی که بتواند پرداخت سود به سرمایه‌گذاران را مدیریت کند.

این شرکت در اوایل این هفته فروش این اوراق را اعلام کرد و گفت که «قصد دارد از درآمد خالص حاصل از فروش این اوراق برای خرید بیت کوین بیشتر استفاده کند»، اگرچه مقدار دقیق آن را مشخص نکرده است.

خرید بیت کوین

مایکرواستراتژی قبلاً نیز چنین کاری را با موفقیت انجام داده است: در ماه دسامبر ۴۰۰ میلیون دلار اوراق قابل تبدیل به سهام را به فروش رساند و سپس بلافاصله در ماه ژانویه ۱۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرد.

مدیر عامل این شرکت، مایکل سیلور (Michael Saylor) به شدت طرفدار بیت کوین است و برای آن بازارگرمی می‌کند. این شرکت در حال حاضر بیش از ۷۰٫۰۰۰ بیت کوین ذخیره کرده است، یعنی حدود ۳/۷ میلیارد دلار.

این خرید تاکنون برای شرکت مایکرواستراتژی بسیار مفید بوده است (قیمت سهام این شرکت از اولین سرمایه‌گذاری آن در ماه اوت سال گذشته در حال افزایش است). اما تحلیلگران Citi اخیراً سهام این شرکت را تنزل دادند و دلیل آن را اتکای بیش از حد به بیت کوین عنوان کردند.

خریدهای نهادی از جمله عوامل تأثیرگذار در رشد قیمت بیت کوین بوده‌اند. آیا شاهد سرمایه‌گذاری شرکت‌های بیشتری در بیت کوین خواهیم بود؟ شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: decrypt