بازیکنان بازی ماینکرفت (Minecraft) قادر خواهند بود تا از توکن‌های غیر قابل تعویض اتریوم به صورت آیتم‌های درون بازی استفاده کنند. ورود ارزهای دیجیتال در بازی ماینکرفت توسط یک پلاگین تولید شده توسط یک شرکت بلاک چین گیمینگ به نام Enjin صورت می‌گیرد.

Enjin، که یک شرکت بلاک چین گیمینگ که با هدف ارائه آیتم‌های درون بازی فعالیت می‌کند، با یک صرافی ژاپنی ارزهای دیجیتال به نام Coincheck به منظور معاملات توکن‌های ارزهای دیجیتال در بازی ماینکرفت همکاری خود را آغاز کرده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: بازی‌های ویدیویی کریپتو با رشد چشمگیری همراه بوده‌اند

این توکن‌ها را می‌توان از طریق پلاگین EnjinCraft به درون بازی منتقل کرد. هر یک از توکن‌ها، برابر با یک آیتم درون بازی هستند. برای مثال، در تصویر زیر یکی از کاربران یک آیتم Forgehammer در اختیار دارد که از طریق توکن درون Enjin Multiverse به بازی منتقل کرده است.

استفاده از ارز دیجیتال در بازی ماینکرفت
استفاده از ارز دیجیتال در بازی ماینکرفت به صورت آیتم‌های درون بازی

البته لازم به ذکر است که این توکن‌ها را می‌توان در بازی‌های دیگری به جز ماینکرفت هم استفاده کرد. استاندارد Enjin’s Multiverse به این معنا است چندین بازی توسط توکن‌های این شرکت پشتیبانی می‌شوند.

ارزهای دیجیتال در بازی ماینکرفت

این اولین باری نیست یک شرکت خارجی سعی در استفاده از ارزهای دیجیتال و توکن در بازی محبوب ماینکرفت دارد. حتی بازیکنان، سرورهایی غیر رسمی ایجاد کرده‌اند تا از روش‌های پرداخت بیت کوین در بازی بهره‌مند شوند. از جمله این سرور‌ها می‌توان به BitQuest، MincraftCC، PlayMC و SatoshiQuest اشاره کرد. این سرورها به بازیکنان بر اساس فعالیت‌شان پاداش می‌دهند. یا برخی دیگر از آن‌ها زمانی پاداش می‌دهند که بازیکنان آیتم‌هایی خاص را درون بازی کشف کنند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آشنایی با کاربردهای بلاک چین، استفاده از بلاک چین در بازی کامپیوتری

بازی ماینکرفت هنوز به صورت رسمی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌کند، و از آن جایی که این بازی میلیون‌ها نفر کاربر دارد، بسیاری از بازیکنان و شرکت‌ها، خودشان برای ورود رمزارزها به این بازی دست به کار شده‌اند.

نظر شما در خصوص ورود توکن‌های اتریوم به بازی ماینکرفت چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: CryptoBriefing