بزرگترین اقتصاد آفریقا به سنگری برای پذیرش رمز ارزها تبدیل شده است. گزارش شده که وزارت دارایی نیجریه در حال مذاکره با قانونگذاران اوراق بهادار کشور جهت توسعه چارچوب جدیدی برای بلاکچین و رمز ارزهاست؛ اقدامی که می‌تواند پذیرش رمز ارزها در نیجریه را تسریع کند.

پذیرش رمز ارزها در نیجریه

Business Day، یک نشریه اطلاعاتی در بازار نیجریه، روز سه شنبه گزارش داد که وزارت دارایی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار مستقر در آبوجا (پایتخت نیجریه) جهت «توسعه یک محیط نظارتی برای بلاکچین» و دارایی‌های دیجیتال در حال همکاری است. این نشریه به نقل از مشاور وزارتخانه، آمسترانگ تاکانگ (Amstrong Takang) که در سخنرانی روز سه شنبه در یک رویداد صنعتی در لاگوس صحبت کرد، این مطلب را منتشر کرد.

دارایی‌های دیجیتال در نیجریه پس از تصویب قانون کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در ماه سپتامبر، به عنوان کالا شناخته شده و با قوانین مربوط به اوراق بهادار اداره می‌شوند. در آن زمان، SEC گفت که نقش این سازمان قانونگذاری برای این کلاس جدید دارایی است، نه مانعی برای پذیرش یا نوآوری.

پذیرش رمز ارزها در نیجریه

آماده سازی چارچوب ها برای پذیرش رمز ارزها در نیجریه

بیشتر بخوانید: کنیا به دنبال اتخاذ رویکرد مشترک در زمینه ارز دیجیتال در قاره آفریقا

نگاه مثبت کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه نسبت به رمز ارزها

بر اساس قوانین SEC نیجریه:

هدف کلی این قانونگذاری جلوگیری از فناوری یا فرونشاندن نوآوری نیست، بلکه ایجاد استانداردهایی است که اقدامات قانونی را تشویق کرده و در نهایت یک بازار عادلانه و کارآمد را ایجاد ‌کند.

در حالی که نیجریه با کنترل‌ سرمایه، کاهش ارزش پول و اعتراضات جدید نسبت به فساد پلیس دست به گریبان است، بیت کوین (BTC) و سایر رمز ارزها شاهد رشد فزاینده‌ای در این کشور هستند.

به نظر می‌رسد مقامات نیجریه مشتاق استفاده از بلاکچین بوده و امیدوارند تا سال ۲۰۳۰ از این فناوری جدید ۱۰ میلیارد دلار درآمد تولید کنند.

نظر شما در مورد تأثیر پذیرش رمز ارزها بر اقتصاد کشورهای آفریقایی چیست؟ نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph