یکی از کارشناسان حوزه طلا پیش بینی کرده است افزایش ۲۰ برابری بیت کوین قطعی است.

دن تاپیرو (Dan Tapiero) به آنتونی پمپلیانو گفت که ۱۵ تریلیون دلار سرمایه نهادی می‌تواند وارد بازار بیت کوین شده و قیمت‌ را به ۵۰۰۰۰۰ دلار برساند.

پیش بینی افزایش ۲۰ برابری بیت کوین

دن تاپیرو، هم‌بنیانگذار Gold Bullion International، معتقد است که افزایش ۲۰ برابری بیت کوین بدون شک اتفاق خواهد افتاد و دیر یا زود قیمت بیت کوین به آستانه یک قیمت شش رقمی خواهد رسید.

تاپیرو در صحبت با آنتونی پمپلیانو در Pomp Podcast، اظهار داشت که از نظر افزایش قیمت، بیت کوین در رأس قرار دارد، اگرچه او معتقد است که سرمایه‌گذاران باید روی هر دو دارایی طلا و بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند:

در پنج سال آینده، می‌توانم ببینم که قیمت طلا ۴۰۰۰ دلار خواهد شد، یعنی دو برابر. اما اگر قیمت طلا ۴۰۰۰ دلار باشد، قیمت بیت کوین احتمالاً چیزی بین ۳۰۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰ دلار خواهد بود، یعنی یک افزایش ۲۰ تا ۳۰ برابری.

تاپیرو معتقد است که سرمایه‌گذاران سازمانی و نهنگ‌های امور مالی احتمالاً بین ۵ تا ۱۵ درصد از سبد سهام خود را در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند و خاطرنشان کرد که ارزش این بخش در حال حاضر ۱۰۰ تریلیون دلار است:

این سهم بسیار زیادی است. منظورم این است که ٪ ۱۵ از ۱۰۰ تریلیون دلار، ۱۵ تریلیون دلار است.

افزایش ۲۰ برابری بیت کوین
افزایش ۲۰ برابری بیت کوین بدون شک اتفاق خواهد افتاد

بیشتر بخوانید: چرا قیمت بیت کوین برای اولین بار در سه سال گذشته به ۱۹۰۰۰ دلار رسید؟

تفاوت بیت کوین و طلا

وی توضیح داد که بیت کوین برای سیستم فیات یک محافظ محسوب می‌شود و هنگامی که ارزش بازار آن به تریلیون دلار برسد، کنترل و مدیریت آن برای سرمایه‌گذاران بزرگتر، مشابه طلا آسان‌تر خواهد شد.

با این حال، طلا یک ذخیره ارزش است و این تنها یک جنبه از بیت کوین است. بیت کوین یک شبکه کامل بوده و به همین دلیل او معتقد است که این شبکه بسیار بزرگتر از طلا خواهد بود:

تردیدی نیست که بیت کوین عملکرد بهتری نسبت به طلا خواهد داشت.

تحلیلگران دیگر نیز به همین ترتیب دیدگاهی صعودی در مورد بیت کوین دارند. مدیر ارشد سرمایه‌گذاری Off Chain Capital امروز به خبرگزاری رویترز گفت که این طور نیست که BTC در یک سال از ۱۰۰۰۰۰ دلار بگذرد و پیش بینی کرد که تا پایان سال ۲۰۲۱، قیمت بیت کوین به ۲۸۸۰۰۰ دلار برسد.

جیم کرمر (Jim Cramer)، میزبان CNBC نیز به آینده بیت کوین معتقد است، همانطور که در پادکست دیگری با Pompliano به آن اشاره کرد. کرمر که در بازار گاوی ۲۰۱۷ به بیت کوین بدبین بود، اخیراً اظهار داشته که از آن زمان متوجه شده که بیت کوین محافظ خوبی در برابر تورم بوده و همچنین گفته:

من فکر می‌کنم که فرزندان من وقتی از من ارث ببرند، با طلا احساس راحتی نخواهند کرد ولی با ارزهای دیجیتال حس بهتری خواهند داشت.

نظر شما درباره افزایش قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ چیست؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph