بر اساس گزارشی که در سایت AltFi منتشر شده است نشان می‌دهد علاقه به خرید ارزهای دیجیتال برای افرادی که در پایتخت این کشور زندگی می‌کنند افزایش یافته است. به طوری که از هر چهار نفر در لندن یک نفر بیت کوین خریداری کرده است.

نمی‌توان انکار کرد که بیت کوین اخیراً بسیار محبوب شده است. این ارز دیجیتال سوار بر موج سرمایه‌گذاری به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹، رکورد جدیدی از بالاترین قیمت خود را در این مسیر به ثبت رسانده است. همین چهار روز پیش قیمت یک بیت کوین از ۱۹۸۵۰ دلار فراتر رفت که تنها یک قدم بالاتر از اوج قیمت قبلی آن یعنی ۱۹۷۸۳ دلار در دسامبر ۲۰۱۷ بود.

موج علاقه به خرید ارزهای دیجیتال

حتی سایر شرکت‌های فین‌تک‌ شروع به فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال کرده‌اند. شرکت‌هایی مانند Freetrade و Revolut شاهد علاقه مشتریان خود به سرمایه‌گذاری در بیت کوین هستند. شرکت Revolut حتی یک بیت کوین کامل را به عنوان بخشی از رقابت جمعه سیاه (Black Friday) به عنوان جایزه اهدا کرد.

بیشتر بخوانید: چرا باید ارز دیجیتال بخرم ؛ دلایل خرید بیت کوین

نتایج یک نظر سنجی پیرامون خرید ارزهای دیجیتال

در یک نظرسنجی که با مشارکت Opinium به عنوان بخشی از تحقیق در مورد ثروت دیجیتال و بانکداری برای وب‌سایت AltFi انجام شد، مشخص شد که تنها ۱۰ درصد افراد مورد بررسی، خرید ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین را تجربه کرده‌اند.

پس از رونق بازار ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰، مرجع راهبرد امور مالی انگلستان (FCA) گفت که بیش از یک میلیون مصرف‌کننده امسال برای اولین بار دارایی‌های دیجیتال را خریداری کرده‌اند. در مجموع ۲/۶ میلیون نفر در انگلیس رمز ارز خریده‌اند. ۱/۹ میلیون نفر از این تعداد دارایی‌های دیجیتال خود را هولد کرده‌اند.

شگفت آور است که در لندن، از هر چهار نفر (۲۴ درصد) یک نفر ارز دیجیتال خریداری کرده است. در جنوب شرقی این کشور ۱۳ درصد از شرکت‌کنندگان در این تحقیق رمز ارز خریداری کرده‌اند. پس از آن شمال شرقی است که ۱۲ درصد از افرادی که از آنها پرسش شده بیت کوین خریده‌اند.

بر اساس تحقیق انجام شده توسط Opinium، شهر Plymouth کمتر از همه شهرها دوستدار بیت کوین است. تنها یک نفر از ساکنان این شهر دارایی دیجیتال خریداری کرده است.

خرید ارزهای دیجیتال

گسترش خرید ارزهای دیجیتال در شهر لندن

تفکیک بر اساس سن و جنسیت

به همین ترتیب، افراد جوان‌تر احتمال بیشتری دارد که بیت کوین بخرند. ۱۹ درصد افراد ۳۴-۱۸ ساله دارایی دیجیتال خریداری کرده‌اند و تنها یک درصد از افراد بالای ۵۵ سال در حوزه رمز ارزها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

هنگامی که بر اساس جنسیت تقسیم‌بندی انجام شود، ۱۳ درصد از مردان و ۸ درصد از زنان مورد بررسی، دارایی دیجیتال خریده‌اند.

تعجبی ندارد که خرید رمز ارزها و آشنایی با فناوری و تکنولوژی با یکدیگر مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید: «کوین‌نیک مارکت» راه‌اندازی شد؛ بدون کارمزد و بی‌واسطه ارز دیجیتال خرید و فروش کنید

استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت و تجربه خرید بیت کوین

بیش از یک سوم (۳۵ درصد) از افرادی که از Google Pay یا Apple Pay استفاده می‌کنند، بیشتر اوقات یا همیشه بیت کوین را خریداری کرده‌اند. ضمن اینکه ۲۸ درصد از افرادی که حداقل گاهی اوقات از این سرویس‌ها استفاده می‌کنند نیز رمز ارز خریداری می‌کنند.

از طرف دیگر، بیشترین میزان افرادی که بیت کوین خریداری کرده‌ و همچنین از پول نقد استفاده کرده‌اند از گروهی بوده‌اند که گفته‌اند بیشتر اوقات یا همیشه از پول نقد استفاده می‌کنند. ۱۸ درصد از افرادی که از پول فیزیکی استفاده می‌کنند نیز رمز ارز خریداری کرده‌اند.

همچنین، نظرسنجی انجام شده توسط Opinium نشان داد که ۲۹ درصد از افرادی که به دنبال همه‌گیری کووید-۱۹ وضعیت بهتری پیدا کرده‌اند، بیت کوین خریداری کرده‌اند. و تنها هشت درصد از افرادی که وضعیت مالی آنها بدتر شده، رمز ارز خریده‌اند.

از بین افرادی که Lifetime ISA (یک نوع حساب پس‌انداز بدون مالیات و همراه با سود) داشتند، تقریباً نیمی (۴۶ درصد) بیت کوین خریداری کرده بودند، در حالی که حدود یک چهارم (۲۴ درصد) افرادی که سرمایه‌گذاری فعال دیگری داشتند، دارایی‌های دیجیتال خریداری کرده بودند.

با توجه به آشفتگی مالی سال ۲۰۲۰، کاملاً واضح است که بیت کوین و سایر رمز ارزها مانند ریپل و اتریوم تاکنون برخی از برندگان این عرصه هستند که تعداد بیشتری از مردم به آنها روی آورده‌اند.

آیا شما تاکنون تجربه خرید ارزهای دیجیتال داشته‌اید؟ در این صورت می‌توانید تجربیات خود را با ما و دوستانتان در کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: altfi