مایک نووگراتز (Mike Novogratz) سرمایه‌گذار موفق و مدیر سابق صندوق‌های سرمایه‌گذاری وال استریت به تازگی مدعی شده است که بیت کوین به زودی از سطح ۱۰٫۰۰۰ دلاری عبور کرده و به زودی به ۲۰٫۰۰۰ دلار خواهد رسید. در ادامه این مطلب از کوین نیک در به ببرسی جزئیات پیش بینی جدید نووگراتز می‌پردازیم.

پیش بینی جدید مایک نووگراتز درمورد قیمت بیت کوین

آقای نووگراتز مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال گلکسی (Galaxy Investment Partners) و یکی از طرفداران قدیمی بیت کوین است. او همچنین در میانه سال ۲۰۱۹ هم پیش‌بینی کرده بود تا آخر سال ۲۰۱۹ قیمت بیت کوین به بالاترین رقم تاریخ خود یعنی ۲۰٫۰۰۰ خواهد رسید که هرگز این اتفاق نیفتاد.

البته با ریزش اولیه قیمت ارزهای دیجیتال در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۹ نووگراتز پیش بینی خود را پس گرفت و گفت به احتمال زیاد بیت کوین در پایان سال ۲۰۲۰ به ۱۲٫۰۰۰ دلار خواهد رسید. با این حال در مصاحبه اخیرش به نظر می‌رسد نسبت به بازار گاوی و قیمت صعودی بیت کوین امیدوارتر شده است.

نووگراتز هرگونه فرضیه‌ای که بیت کوین می‌تواند به زودی جای دلار را به عنوان ارز اصلی در ایالات متحده بگیرد را رد کرد و اشاره کرد مردم به یک دلیل مشابه تمایل زیادی به سرمایه‌گذاری روی طلا و بیت کوین پیدا کرده‌اند که همین موضوع می‌تواند باعث افزایش قیمت آن‌ها شود.

چرا مردم بیت کوین می‌خرند؟ چون مردم نگران چاپ دلار و حمایت‌های کلان مالی توسط بانک فدرال و وزارت خزانه‌داری هستند. آن‌ها عقیده دارند این سیاست‌های مالی باعث کاهش ارزش دلار می‌شود و باید سرمایه خود را به چیز دیگری مثل طلا و بیت کوین تبدیل کنند. در حالی که طلا در اوج قیمت خود است، بیت کوین توانسته از در ماه‌های اخیر از ۵۰۰۰ دلار به ۱۰٫۰۰۰ دلار برسد طبیعی است افراد بیشتری برای خرید بیت کوین ترغیب شوند.

با توجه به اینکه همچنان مقادیر زیادی از دلار به اقتصاد تزریق خواهد شد، دلار ممکن است کاهش ارزش چشمگیری را تجربه کند. به همین دلیل مردم از بیت کوین به عنوان یک پرچم‌دار برای محافظت از سرمایه خود برای مقابله با کاهش ارزش دلار استفاده می‌کنند.

اگر خیلی زود برای خرید بیت کوین با قیمت نزدیک به ۱۰٫۰۰۰ دلار اقدام نکنیم مجبور می‌شویم ۱۴٫۰۰۰ یا حتی ۲۰٫۰۰۰ دلار برای آن بپردازیم.

پیش بینی جدید نووگراتز

مایک نووگراتز ادعا می‌کند بیت کوین به زودی از سد ۱۰ هزار دلار عبور می‌کند

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش بینی قیمت ۱۵۰ هزار دلاری بیت کوین توسط سیمون ددیک

همچنین یکی دیگر از سرمایه‌گذاران برجسته و مدیر صندوق سرمایه‌گذاری به نام پاول تودور جونز (Paul Tudor Jones) هم معتقد است، بیت کوین می‌تواند در زمان عدم اطمینان اقتصادی یک سرمایه‌گذاری امن محسوب شود و به تازگی برای مبارزه با تورم مالی به وجود آمده به خرید بیت کوین روی آورده است.

گفته می‌شود پاول تودور جونز در ماه‌های اخیر مقادیر زیادی بیت کوین خریده است و حتی گفته می‌شود به زودی به یکی از بزرگترین دارندگان بیت کوین تبدیل خواهد شد.

نووگراتز در مصاحبه به موضوع انتقال کامل سیستم‌های مالی به بستر معاملات الکترونیکی اشاره کرده است. به گفته او در حال حاضر ۹۳ درصد معاملات چین به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و  به نظر می‌رسید ایالات متحده از این نظر کاملا عقب افتاده است.

ما در حال گذر به یک دوره دیجیتال هستیم. من فکر می‌کنم غیرممکن است که در آینده ارز دیجیتال دلار وجود نداشته باشد، آن‌ها واقعا به مبنای معاملات ما تبدیل خواهند شد.

منبع: cryptopotato